Alla inlägg under november 2008

Av bfalk - 19 november 2008 22:07


jag fick träffa en lite bättre doktor idag, hon sa vad det var och jag fick salva istället för tabletter, vilket var bra eftersom jag blev helt slut efter förra kuren.

men ju längre tiden gick efter besöket så började både jag och mamma tänka.. hon kollade inte i min hals, på lederna (dom är svullna), tog prover eller frågade nått alls om sjukdomen - hur det varit osv. hon sa att jag skulle ta ut min läpp piercing så skulle det gå över. punkt.

jag mådde faktiskt helt okej när jag kom hem, hade väldigt ont i läpparna men jag tänkte: det är inte lika hemskt som förra gången, det går nog över snart.

jag är inte lika säker nu.

jag mår mycket sämre nu, halsontet har försvunnit men blivit ersatt av baciller där inne :/ jag känner dom och dom är inte mysiga! läpparna har blivit värre trots att jag smetat salva nästan hela tiden. jag är jätte svullen i ansiktet samt armarna.

om det blir värre eller håller sig såhär imorn, ska jag till akuten. det där jädrans hoppet man ska ha med sig hela tiden om allt, är minimalt just nu. men jag försöker så  gott det går! jag får inte tänka så mycket som linnsi skrev. aaaah, men varför mig? jag tycker jag har varit så dålig det här året.


jag har pratat med 7an iaf och dom förstår allt. dom tillome tänker på mig :') tänk att det finns så bra människor endå, dom som bara ser mig några timmar om dagen i jobbsammanhang.


i frustration gick jag till ica och hämtade mina bybkläder, jag är väldigt nöjd! allt var jätte fint.

har nyss sett på efterlyst med mamma. thomas quick tar tillbaka sina erkännanden och att han inte dödat 8 människor, vilket jag faktiskt tror på. han har nog inte mördat olle och johan från sundsvall. som johans mamma sa: han har åkt runt i hela sverige och mördat, utan att tankat och ingen har sett honom.

hoppas dom hittar den där lilltjejen från granloholm, det är läskigt när folk bara försvinner sådär. hua.


ja, vi får se hur det blir med mitt mående.

nu ska jag lägga mig i mamma's rum (hon är så orolig över mig igen, jag tycker mer synd om henne än mig själv) och läsa en bok och försöka få lite sömn.


Av bfalk - 19 november 2008 13:13


om ca. 40 minuter ska jag  till vårdcentralen.. jag är orolig.

både i tidningar och i radion pratar dom om en infektions bakterie som inte går bort om man ätit för mycket medicin. det lät ju väldigt bra.

hoppas dom hittar ett svar, jag mår verkligen inge vidare just nu. jag är trött men det går inte att sova.

det gör ont att äta mat.


nu är det läge att känna sig besviken på livet.

skriver mer sedan

Av bfalk - 18 november 2008 20:32

detta är nog beviset på att jag ofta glömmer läsa andras bloggar.. fyskäms på mig.


3 saker jag skäms för:

1: Att jag kan vara överdryg och jävlig mot folk

2: Folk som ljuger och bedrar

3: Att kan jag vara för tyst ibland

3 saker jag är stolt över:

1: All beröm jag fick av omvårdsfolk igår

2: Att jag faktiskt kan bli bra på bild

3: Att jag är nöjd&trivs med mig själv

3 saker jag vill göra år 2009:

1: Se backyard babies två gånger

2: Ha en svart klänning på studenten

3: Få vara mer i stockholm

3 händelser år 2008 som jag aldrig kommer glömma:

1: Kvällen jag pratade&fick autografer från byb grabbarna

2: Alla roliga festdagar/kvällar med familjen

3: Dödssjukdomen jag fick i slutet av augusti

3 saker jag inte kan klara vardagen utan:

1: Mat

2: Kramar

3: Musiken

3 personer jag avundas:

1: Dregen - stilen, musiken, karln, allt.

2: -

3: -

3 personer jag utmanar att göra en likadan lista:

1. ni får ta den ni som vill, höhö

2. -

3. -

Av bfalk - 18 november 2008 19:57


igår var jag på the photoshoot, med jessica 'jasshole' som fotografen. det tog ett tag innan vi började, jag sminkade mig och hon fixade ljuset tror jag.

det gick lite trögt i början (tycker jag själv) men sen gick allt mycket bättre! jag tycker att det var skit kul att få stå modell, att få vara med på jessicas uppgift lixom :) jag hade nog inte klarat det så bra om jag inte fått varit rock'n'roll: hur väl hade jag klarat det om jag fått varit 50tal? jessica berömde mig oxå, väldigt viktigt. söttjejen! jag skulle verkligen vilja göra om det. man kanske ska börja ha russell brand frisyr aka knullruffs? det kändes väldigt roligt på huvudet, haha. hade med mig dregenbilder oxå, jag står och sminkar mig och jessica kollar på dom.. och så hör man ett svagt: "ojdå.." haha!

 


efter det så åkte jag hem med alla skor och kläder som jag tog med mig, åt nudlar och åkte vidare till mormor. hon var hur gullig som helst idag! jag vet inte varför, men hon log så sött och såg busig ut. jag och mamma bäddade hennes säng och sånt, kramades lite sen åkte vi till birsta! där hade jag i uppgift att köpa en ny plattång, men såklart hittade jag ingen. får leta runt på stan, behöver verkligen en ny. men jag hittade en rock tidning, 2 piercingar (nu vill jag ha fler i ansiktet jö!) och pringels, det har jag inte ätit sen micke bodde hemma tror jag allt.

som vanligt i birsta blir jag och mor skiiit trötta, vi vet inte varför. och så tjurar vi på varandra, blev en snabbshopping på willys sen åkte vi hem!

kollade lite på fotbollsgalan, jag gissade rätt på varenda en som skulle vinna. ganska tråkigt att det aldrig är någon ny, bra talang som får vinna.. hur bra är zlatan i landslaget tex? och henke borde inte ens varit nominerad, han borde sluta. vissa lever på gamla meriter..

jag gick och la mig ganska tidigt, vilket var ganska bra gjort av mig.


imorse vaknade jag av värsta mardrömmen! drömde om nån kille som var ute efter mig, som var kannibal :| det var sjukt äckligt, och jag hade träffat den här killen just vid busshållsplatsen vid mig. kul att gå där tidigt på morgonen, fullt med mörker runt om mig. nejdu, det var ingen hitt. konstigt det där, vissa drömmar blir kvar med en hela dagen. det behöver inte vara mardrömmar, bara vanliga också.

när jag kom till jobbet så var allt bra, men ju längre tiden gick så kände jag mig dåligare. det sved i halsen, jag var helt virrig i skallen så jag fattade inget av vad som sas på samtalen och jag hade ont i mina läppar. jag var tvungen att gå till ena min handledare och berätta mer om min sjukdom som jag hade för några månader sig, hon kollade lite chockat på mig och sa att jag måste till vårdcentralen eller akuten och be dom ta prover på mig för att jag inte mått riktigt bra en enda dag sen sjukdomen var 'över'. jag tror nästan att infektionen är kvar, det känns inge vidare i kroppen och läpparna är verkligen inge bra. ååh, ska jag vara ärlig så vill jag så gärna grina och skrika.. men det hjälper ju inte, så jag passar. tur att jag har (igen..) mamma vid min sida, som ringer och fixar. trots allt är jag ju 19 år, men att få ha stöd när man är sjuk är otroligt underbart! tacktack för den mamma jag fick.

när jag kom hem var jag tvungen att äta nått, stoppade i mig två mackor och varm choklad. såg just innan att jag hade lite feber oxå..

när mamma kom hem så gick jag och la mig i sängen och sov några timmar.

nu har jag bränt ut filmer, såg just 'supersugen'. den är inge vidare, men ena tönten är så gullig (han som är med i juno), man kanske ska skaffa sig en tönt?


nu svider det i halsen, är inte sugen på mat och jag bara ligger här i sängen och lyssnar på guns'n'roses nya skiva. rösten är lika bra som förr, synd att inte axl ser lika bra ut.


jaja, jag hoppas att jag kan få någon tid någonstans imorn - så jag får reda på vad som händer i min kropp.

och jag får hoppas att det inte händer något under natten.


på återsèende pusspuss&kram




Av bfalk - 16 november 2008 14:01


hallåj!

igår kollade jag lite på 'over her dead body', men jag blev så trött så jag stängde av den efter 45 minuter. får se när jag ser klart den, jag är så dålig på att se klart filmer har jag kommit fram till ;o


men idag vaknade jag endå ganska tidigt (till skillnad från igår), jag gick upp efter elva nångång. satte mig här på en gång för jag ville lyssna på en låt, satt ett tag sen blev jag hungrig. klädde på mig lite snabbt sen gick jag till solariumet, solade bara i tio minuter. kände hur ryggen värkte av att ligga där, så jag sket i att ligga längre helt enkelt.

när jag kom hem började jag skriva i "dagboken" vi fått i uppgift, där ska vi skriva om händelser på praktiken. jag har redan, efter bara två veckors praktik varit med om så mycket händelser och olika människor och deras mående så jag fick välja bort vissa saker. skrev så mycket att jag har ont i fingrarna nu, ville göra lite mer skolarbete så jag blir av med det nån gång men får se hur det blir. det är lite smådrygt att skriva så himla mycket som man måste göra på de flesta uppgifterna vi får. jag hoppas bara att jag hinner..

men nu tänkte jag inte plugga! ska färga håret och se om det kan bli någon förändring sen ska jag förhoppningsvis orka städa och så måste jag leta fram kläder och saker jag ska ha till fotograferingen imorn :) nu längtar jag lite, men är endå nervös. tur att det är jessica som ska knäppa och inte nån jag inte känner. det skulle vara ballt om man fick låna en av uffe's gittarer.. hum.


nej, nu ska jag sätta igång!

ha en underbar söndag


på återsèende pusspuss&kram

Av bfalk - 15 november 2008 23:33



typ hur skön låt som helst! :)

svartvit video, favorit!

Av bfalk - 15 november 2008 23:10


igårkväll så var jag uppe bra länge, brände ut massa filmer eftersom datorn var full. kollade på juno tills ögonen ville avlida.

sov så himla gott ända till klockan ett :) himla skönt att få sova ut! jag älskar att sova, det är underbart.


när jag vaknade till kom jag helt plötsligt på att jag ville färga om håret, har ju inte fått till det än tycker jag (med färgen då). så jag käkade lite, fixade mig och åkte ner på stan. köpte hårfärg och hårspray, dock inte den jag brukar ha - men tog loreal så jag hoppas på att den funkar endå.. om den är ganska dyr så måste det ju gå. jaja.

försökte få tag på micke och gisse men dom vägrade ju att svara så jag ringde min mor och sa att jag var sugen på cider, haha. så hon kom ner på stan och så gick vi till dallan :) per jobbade idag, försökte flörta till mig en jack daniels flaska till på måndag, men det gick inge vidare. just innan vi skulle åka så kom uffe! som vanligt så kramades vi och pratade lite, det var bra att han kom förbi. tusen hjertan till papi <3

sen så kom micke med jobb bilen och skjutsade hem oss, med flaskan! tur för han.

när vi kom hem så käkade vi ostkrokar och kollade på 'stjärnor på is', skäms på mig igen. men marcus kan man ju inte missa, mums. sen när mamma gick och la sig så satte jag mig här, har laddat hem massa skivor med nya band som jag aldrig har hört! det ska bli kul att få höra nått nytt. ska lägga upp en video sen, det är inte så rockigt så jag tror nog att alla kan lyssna på just den låten. oroa er inte.


jaa, imorn tänkte jag plugga lite och färga håret och kanske sätter igång och kastar några par skor av hundra som jag har.. om jag orkar. på måndag kanske vi ska köpa färg till rummet :D och äntligen börja! dock inte rummet jag har nu, ska byta rum med mamma. orka inte med det här stora rummet. det blir nog bra :)

måste byta säng nu snart oxå, har typ tre bräder på den (nu kanske jag överdrev lite men det känns så), jag får så ont i ryggen av den..

nu ska jag se film!


på återsèende pusspuss&kram 







Av bfalk - 14 november 2008 17:36


jag har haft flera tankar om det jag tänkte skriva om nu, men det har lixom aldrig kommit ut på bloggen.

såhär lyder det: varför är det sån otrolig hets över att man ska ha någon, alltså vara ihop med någon?

och innan man blir ihop med någon, så ska man gärna ha gått igenom hela sin åldersgrupp innan det är klart. det finns chattsidor där man ska träffa "sin perfekta", detta har jag väldigt många åsikter om. jag tycker att folk är dumma i huvudet (för att ta det milt) som söker sig till hemsidor där man ska träffa sin drömkvinna/man. det är helt sjukt, hur vet du vem som sitter bakom skärmen? man blir kär i en bild av en person, det man gärna vill ha. jag fattar inte hur man kan bli kär över internet.. det går inte ihop i min skalle riktigt.

jag fattar inte heller hur man kan bli kär om man knappt vet något om personen - jag kan vara hur jävla sjuk som helst, men kanske visar upp en annan sida för dig.

så säger jag alltid till nya människor (kanske en ny karl), för egentligen, hur mycket vet man när man träffar en ny person för första gången? och kan man verkligen få känslor så snabbt?

jag låter säkert som en bitterfitta just nu, men jag tycker det är märkligt alltså..

är det en sån årstid just nu, att man måste ha någon för att det ska se snyggt ut?

nu finns det ju jätte kära människor runt om i landet, dom klandrar jag inte. var kär! må bra!

men varför ska man ha någon för att alla andra säger det..

jag är singel, och jag har nog aldrig trivts så bra som jag gör nu. jag behöver inte någon kille i mitt liv känner jag. jag har ingen önskan om att bli kär nu på en gång. jag tar det som det kommer, that's it. jag tänker inte bli tvungen att bli ihop med någon för att du vill, för att göra någon svartsjuk eller för att det ser bra ut.

nejnejnej! man ska trivas över att vara själv. jag tycker bara det är jobbigt att behöva tänka på den andre, hur tycker han nu då? och nu blir han svartsjuk över det här..


mina vänner är min pojkvän just nu tycker jag. fast på ett mycket bättre sätt!

förut var jag helt besatt av tanken på att jag måste ha en kille, vara ihop för evigt blablabla.. men hur mår man egentligen av att ha sådana tankar? nu när jag inte har någon så känns det bra, att alla tankar har släppt. och visst, jag blir säkert kär i någon (hoppas jag) i framtiden. bara det känns bra för min del så är jag banne mig nöjd.

men den här hetsen, vad är det om? precis som att man ska banta sig toksmal ska man vara tokkär och ha en partner - annars är inte livet fulländat.

må aldrig någon i min närhet bli så besatt av tanken att han/hon söker sig till internetsidor eller till ett tvprogram.. om man tar det lugnt så kommer den rätta, sluta hetsa!

och.. när man är ung, ska man inte behöva tänka på att finna sin kärlek i livet. dessa kommer och går, så är det. lev livet.

njuuuuuuuuuuuut.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards