Alla inlägg den 12 februari 2009

Av bfalk - 12 februari 2009 19:12


efter att ha läst låt den rätte komma in så började jag på andra boken som john ajvide lindqvist har skrivit, nämligen hanteringen av odöda. jag måste ju säga att han skriver helt underbart! han skriver så detaljrikt och man tror på det man läser.

men, hantering av odöda är väldigt läskig och jag som har en väldigt bra fantasi fyller huvudet med dom mest hemska bilderna, jag skulle nästan kunna göra en skräckfilm. det blir ingen rundtur i lägenheten på kvällen efter att man har läst boken kan jag ju tala om.

jag rekommenderar starkt att man ska läsa ajvide's böcker.



"Nu har författaren John Ajvide Lindqvist blåst liv i de levande dödas genre. Hans noveller och romaner engagerar inte bara många läsare utan även en lång rad regissörer och manus författare. Han har beskrivits som den svenska motsvarigheten till den amerikanska skräck giganten Stephen King."

Av bfalk - 12 februari 2009 18:45


jag råkade visst hosta halva natten igen, jag var helt slut när klockan ringde. jag klädde på mig och drack lite té sen gick jag och mamma till sjukhuset, det blir till dödens backar när man inte mår bra.

det känndes som att dom tömde mig på blod och när hon tog sista röret så hörde man ett sipprande ljud och jag ville bara springa därifrån.


jag valde att inte gå till skolan, det känns ovärt när man mår som man gör. jag gick och la mig när jag kom hem och sov flera timmar.

nu gör jag inte så mycket, sitter i soffan och kollar lite på 2andhalf men. synd att dom bara visar repriser av allt hela tiden ;o

jag beställde massa kläder igår, som nu är på väg till mig :) det ska bli kul med lite nytt, men det innebär även att man måste rensa ännu en gång. för jag såg nämligen fler snygga tshirts....


jag kom alldeles nyss på att jag ska klippa mig, en finfin frisyr har jag hittat. dax att ringa elin! jag som tänkte spara mitt hår, men så det kan gå. det är roligare med kortare hår tycker jag.


ikväll ska jag se på criminal minds, kräva en massage ska jag oxå göra. hur det blir med skolan imorgonfår jag se. skulle jätte gärna må bra nu. imorgon efter maten ska jag iallafall gå till gisse och dricka choklad och surra lite :) myspys.


kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards