Alla inlägg den 25 mars 2009

Av bfalk - 25 mars 2009 20:21


sportintresserad som man är så kollar jag ju alltid sporten på aftonbladets sida.

kan inte ta bort leéndet från mina läppar:


men så fort AIK blir älskade så går det inte länge förns dom blir hatade.. vilket är tråkigt. laget som alltid måste bevisa något, för vilka då egentligen? en fet gubbe som skriver i en tidning.. ;p

men det är kul att just oddset tycker såhär.

hoppas det går bra för dom i fotbollen bara.. jag är redan nervös..

Av bfalk - 25 mars 2009 19:02


och nu var ännu en skoldag avklarad! snart snart är det fredag, jag längtar faktiskt. inte så konstigt kanske..?

dagen var full med ekonomi, en redovisning om en bok och en sökning på datorn. när själva skoldagen var slut så satt jag och christoffer kvar och pratade en massa, satt där mest för att han inte skulle behöva vänta så länge på hans buss, stackarn. samtidigt som vi pratade så åt vi massa goda saker, blev tokmätt i min lillmage. när vi sagt hejdå till varandra så började jag vandra hemmåt, det känns riktigt bra att man kan gå hem. det tar bara 5 minuter extra än om jag åker buss. då är frågan: går jag med raket fart eller är bussen väldigt seg? det tåls att tänka på.

när jag kom hem så försökte jag få igång tven i vardagsrummet, vilket misslyckande. sladden funkar inte och jag som är hur oteknisk som helst känner hur irritationen växer i min kropp. jag skrek en snabbis på fritz men var tvungen att pussa på han sen. det gick inge vidare med tven så jag har kollat på min tv. tuuuuur att jag fått en säng så jag kan sitta nånstans! och tur att jag inte ska kolla på någon annan kanal (har bara trean, fyran och sexan på min tv.. sjukt?).

har kollat på några sex and the city avsnitt och ätit resten av salladen som jag fick igår.

för ett tag sen gick jag iväg med tvätten, det är en sån dag idag. har ganska mycket, men det går nog fort får jag hoppas.


när jag tvättat klart ska jag kolla på efterlyst och kramas lite med tyrone, som inte kan sluta blöda näsblod.. hua.

~

jag kan även berätta att igårkväll så läste jag ut hanteringen av odöda med John ajvide lindqvist. av gisse's rädsla för bokomslaget så lägger jag INTE ut den igen, haha.

den var jätte bra, trots att den är helt påhittad så känns den så verklig. han skriver så bra! : "De döda återvänder, och vad vill de? Bara det som alla vill: komma hem. Hanteringen av odöda är en berättelse om vår största skräck och om en kärlek som trotsar döden."

jag tror nästan jag ska börja läsa hans tredje bok och vänta med dom som kommer snart.

och äntligen har jag fått en ny säng, en säng som inte är trasig. den lär vara lite bättre än den förra, då fick jag så ont i min rygg.


iallafall, imorn blir det en träff med jessica på staden sen köpa biljetter och kanske en middag bestående av fish and chips! hoppas.

nu tror jag inte att jag har så mycket mer att skriva om..


kram&puss


~

till min vän christoffer: tack för att du finns. utan dig skulle jag inte klara av skoldagen.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards