Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

funderingar en helt vanlig måndag

Av bfalk - 30 mars 2009 19:36


fundering nr. 1:

varför ett lag väcker sånt hat.

idag hade jag min fina, otroligt sköna AIK mössa. aldrig har något klädesplagg väckt så stor uppmärksamhet. något som jag alltid får erfara när jag har något med AIK på mig, när jag kom till skolan skrek vaktmästaren på mig, men det var postitivt. även han är AIKare.

men på bussen på väg hem så hörde jag en busschafför kommentera min mössa på det negativa sättet, "hur fan kan hon ha på sig en sån mössa?".

jag förstår inte hur något sånt kan väcka sånt hat? att man seriöst blir arg pga vilket lag man håller på. många jag möter älskar AIK eller trackar lite på en MEN med glimten i ögat. men att man verkligen kan känna avsky förstår jag inte riktigt..

synd för er tänker jag då, det är inte jag som behöver slösa den där energin. jag har ju endå valt rätt ;)

men det är verkligen såhär om AIK: antingen älskar man dom eller hatar dom. antigen är man jätte insatt eller skiter i allt vad sport heter.

antingen eller.


fundering nr. 2:

varför små tjejer ser ut som dom gör.

idag när jag gick av bussen gick det en liten tjej framför mig, granne naturligvis. hon kanske går i 6an, hon ser väldigt liten ut iallafall. här kommer men:et. MEN. hon har strumpbyxor, kortkort klänning, tok sminkad, tuperat blont hår och ett ton med parfym.

när jag ser sånna små tjejer så tycker jag så synd om dom, att det är sån stor press att man måste se ut på ett visst sätt. jag tycker inte alls att det är fint, man ska vara liten så länge man kan.

nu kanske inte jag är det perfekta exemplet då jag började sminka mig ganska tidigt, men då handlade det mest om få ha mascara då och då. jag är så glad att jag har varit liten, gått igenom den jobbiga tiden så som press på vad man ska ha på sig och gått igenom det och att jag nu får se ut hur som helst och trivs som fan!

visst att utseèndet kan påverka äldre, men det är så synd att det går längre och längre ner i åldrarna. att man ständigt blir påmånd att man ska se perfekt ut annars kommer ingen annan att älska en. kommer man ens älska sig själv om man har denna uppfattning?

och jag är rädd att det bara kommer bli värre. ju smalare modellerna blir, ju dyrare kläder och smink blir ju mer ökar pressen på yngre tjejer. det är synd, för dom är då mycket gulligare utan all spray, utan allt smink i ansiktet och dom där skyhögarna klackarna!

jag undrar vad man som förälder gör när ens barn ser ut så..


fundering numrero 3:

varför min söta tyrone fortfarande blöder som en tok..? fast denna fråga får jag nog svar på imorgon då jag ska till djuraffären.


~

jag vet att jag hade fler funderingar men jag med mitt minne kommer naturligvis inte ihåg det.

imorn blire käk på staden sen kenny starfighter filmen, oh så jag längtat!

nu ska jag pussas vidare med tyrone.


puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards