Alla inlägg den 2 april 2009

Av bfalk - 2 april 2009 19:55


hela kvällen igår så skakade jag av kyla, fast det inte alls var kallt inne i lägenheten (för engångsskull). jag var tvungen att missa 10 minuter av efterlyst för att ta en lång varm dusch, som höll mig varm en kvart efteråt. jag bäddade ner mig och åt jätte mycket Mocoagin (säkert felstavat, menmen). det är sugtabletter som man ska ta vid halsont, man blir helt bedövad i tungan och i halsen.. dom är ganska bra men det är lite obehagligt när allt blir bedövat. men det är nog den bästa receptfria tabletten som finns!

jag läste ganska länge och pratade med mamma innan jag valde att försöka sova.

som INTE gick. suck. det kändes som hela halsen var svullen och jag svallde hela tiden, sådär rent automatiskt.


det blev inte många timmar att sova. jag vaknade vid 8, valde att sjukanmäla mig.. satt i soffan och glodde på tv och inte förns vid 10 fick jag nått i magen. jag sov någon timme på soffan, men vaknade av halsen.. om jag tar det lugnt nu så kanske kanske det går över! om det är likadant imorn så överväger jag att inte åka skidor. har sett för mycket hemskt på vad som kan hända om man väljer att stressa och träna alltför mycket om man är sjuk.

jag har kollat på två filmer idag, skurat råttburen och diskat. sånt som man bara måste göra. det har varit en grå tråkig dag. jag har velat gått ut för att ta lite frisk luft men det gick lixom inte.

tänk vad sjuk man känner sig när halsen krånglar, då är det synd om en.

nu kollar jag på AIK matchen, vet inte riktigt hur det här ska sluta.. leksand leder med 1-0. 40 minuter kvar, jag få hoppas att dom klarar det här!


imorn måste jag ta mig upp till skolan, iallafall till första lektionen då jag har redovisning i religion (om buddhism), jag ska prata om livet och etik och moral medan lisa och c ska prata om lite annat inom religionen. jag hoppas det går bra, jag hoppas min hals tar paus från det onda.


det är mycket viktigt att komma ihåg att dregen är på tv imorn, kanske blir fredagen bra endå?

saknar mamiiii oxå. fick sms kl sju av henne, då var dom framme :) jag hoppas att dom får riktigt roligt! fem imorse så hade jag fått ett sms av mamma, då satt hon med andreas lundstedt (alcazar).. att hon alltid ska träffa människorna jag vill träffa, haha! undra vem hon får träffa i the big apple..?


nej, nu ska jag återgå till matchen!


kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards