Alla inlägg den 4 april 2009

Av bfalk - 4 april 2009 19:33


det är alldeles för många bloggar som handlar om mode, vad man ska ha på sig och vilken kändis man ska följa. sånt där tycker jag är skit tråkigt att läsa om! ha din egen stil istället, och om folk kollar konstigt så är det nog bara för att dom inte vågar ha på sig just den där tröjan för 'den sticker ut för mycket'. i sverige ska allt vara lagomt. inte för litet och inte för mycket. man ska inte sticka ut ur mängden, det är så tråkigt att det är så. jag tycker att man ska få ha på sig vad som helst och som jag brukar säga: bara man trivs med det! och om inte just du tycker om mina nya jeans, fine. det är ju inte du som ska ha på dig dom, utan det är ju jag!


människor som skriver om mode, skriver inte bara om kläder och sånt tjaffs utan oxå om kändisar som man har som sin mode ikon. om jag ska ta nån såndär riktig kändis så är det nog lindsay lohan, hon har så lätt stil. ett snyggt långt linne med ett par strumpbyxor (eller leggins.. jag vet inte sånt där), snyggt är det iallafall! men det är ingen som jag ser upp till när jag klär mig på morgonen.


men någon som är min riktiga ikon inom mode är peter siepen. han har så sjukt snygga kläder, hela han är snygg om jag ska vara ärlig! han är inte en såndär som tänker om andra gillar hans outfit, han bara kör på! och det är sånna som han, med självförtroende och kör sin egna stil som gör folk förbannade och gör att dom höjer på ögonbrynen. jag hoppas han tycker att dom är skrattretande, så skulle jag tänka.

när jag kollade på roomservice (där dom har en kändis som får indreda med dom) så var peter med på senaste avsnittet. han var så rolig och verkade vara en väldigt vettig människa. det är bara ett + i kanten, tillsammans med det och hans stil så är han en riktig mode ikon för mig! det handlar inte bara om en snygg stil tycker jag utan hur man bär upp just dom kläderna med en rak rygg och självförtroende.

jag fattar inte varför så många stör sig på peter siepen? ni borde verkligen kolla på intervjuer eller dylikt så ändrar ni nog uppfattning. eller är det det att han tar för mycket plats här i lilla sverige?

jag tycker det är så coolt med människor som går sin egen väg, som han.

det är många som ifrågasätter hans sexualitet, och en av killarna i roomservice gjorde även det (varför nu det är viktigt när man ska inreda ett hus..). men han svarade: jag bryr mig inte så mycket om könet, jag älskar hela människan. bra svar helt enkelt.

för att kolla på peter's alla stilar är det bara att söka på google.se


och, om jag ska skryta lite har jag faktiskt träffat peter och kramats med honom! detta var när jag gick i 6an och redan då var jag smygkär i denna man.


 peter siepen - inte bara snygga kläder, han är snygg hela han!

Av bfalk - 4 april 2009 15:25


ja, om nästan en halvtimme så startar allsvenskan igen! det känns som man har längtat en evighet. som simon bank skriver i aftonbladet:

Hur länge har ni väntat?

En vinter? Ett år? Tio år? På en säsong, en arena, en bortamatch? På en ny chans?

I dag rullar allsvenskan igång igen, jag ska gå genom våren i Borås och höra läktarna innan jag ens kommit dit.

Hur länge vi har väntat?

Tillräckligt.


idag spelar häcken mot malmö och elfsborg mot bajen. jag hoppas dom förstnämnda i båda matcherna vinner. och imorn, imorn spelar AIK sin första match på råsunda mot halmstad. och obolo är kvar! det är ju helt otroligt.

jag hoppas att det sitter någon annan sportnörd och läser min blogg.. det är så synd om ni andra, som har noll koll. för nu kommer jag skriva ännu mer om mitt älskade lag. jag är så nervös inför matchen, så nervös inför matchen på måndag då AIK måste slå tälje. hur ska det gå? kommer AIK komma till elitserien det här året? eller måste de kämpa ännu mer?

snart får man veta, med fasa.

Av bfalk - 4 april 2009 13:11


helt otroligt så kom jag faktiskt upp på skolan igår. jag kände när jag vaknade att jag inte mådde perfekt, men jag tvingade upp mig. jag tyckte redovisningen i religion gick helt okej för min del :) jag var beredd att åka hem efter den lektionen men då fick vi veta att vi skulle på en konsert på tonhallen, orkester, rockband och en kille som skulle sjunga/spela queen låtar. och det ville jag inte missa! orkestern och rockbandet var skit bra, men dom kunde ju ha valt en lite roligare sångare. hans största merit var att han varit med i melodifestivlen så.. äh, släng på han svarta jeans så är det rock! hmm.. men det var bra gjort av alla elever som var med.

efter det så fick jag äntligen åka hem, men först gick jag på hemköp för att handla lite mer mat. sen så åkte jag hem, snacka om att jag dagdrömmer på bussen! var nära på att glömma att jag skulle av, haha..


när jag kom hem så åt jag lite, kollade på det bästa ur säsong 3 av parlamentet, där fick man sig ett skratt eller två. "man ser joe labero såga itu nån tant och då är det så bra och så roligt men om man styckar någon så blir det ett jävla liv! dubbermoral eller?"
efter jag sett det så somnade jag i soffan, det var skönt. tre härliga timmar fick jag sova. när jag vaknade var helt groggy, som jag brukar vara när jag somnar på dagarna. min mage kurrade så jag åt lite spagetti och köttfärssås :) kollade på hancock, sedan hockey. blev tokglad när inte HIV klarade sig! jag började kolla på fight club men jag somnade.. hmm, lite synd. men den kan man ju se senare oxå. det var nog bra att jag fick sova lite till.


idag vaknade jag fem på morgonen! helt sjukt. det är dom där drömmarna igen. imorse vaknade jag av att jag grinade, det är ju för mycket alltså. försökte somna om, och jag lyckades. vaknade vid 8, men gick inte upp förns efter 11.. tackålov.

jag gick iväg till solariumet nyss, men det var upptaget. så vid tre ska jag äntligen få lite färg på min kropp, det behövs verkligen. är alldeles för vit! så tänkte sola lite idag och lite imorn, så kanske man får lite färg. jag har även sett klart en film som heter family stone, med sarah jessica parker. det enda som var bra var nog de snygga karlarna.

nu ska jag nog röja lite här i lägenheten, har bara varit ensam hemma några dagar men jag har redan stökat till.. hihi.

men först ska jag nog se på ett avsnitt av sac, så jag blir peppad att städa. eller nått.


det blir lugnt ikväll oxå, får se om jag orkar vara social med någon eller inte.

den som lever får se så att säga. nu sitter jag mest och bara nyser, för att det är intressant att veta.


kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards