Alla inlägg den 8 april 2009

Av bfalk - 8 april 2009 22:09


jag har just sett på efterlyst, dom hade ett inslag om försvunna personer som inte gjort något ljud ifrån sig efter sitt försvinnande. personer i omgivningen har inte sett något och polisen har inte hittat något. mitt hjärta bultar alltid ett extra slag när man pratar om det här, tänk vad hemskt att någon i sin närhet bara försvinner och man inte hittar personen.

det måste ändå vara bättre att hitta kroppen, för då har man någon att begrava men att gå med en ovisshet hela tiden måste vara så knäckande för en. en man hade varit försvunnen i 8 år! 8 år och ingen har sett eller hört någon från honom. jag tycker det är så konstigt att ingen människa har sett personen, helst om han bor i en stor stad som sthlm, gbg eller malmö. kan det bero på att man inte är tillräckligt uppmärksam?

när de tar upp fall om att en person försvunnit på en båt, kan inte svaret vara då att han hoppat eller fallit ner..? för ingen kan ju försvinna från en båt bara sådär, medans båten fortfarande är ute på havet. knepigt sådant där.

ett fall som åkte rakt in i mig är 'fallet jimmy', han gick från att vara försvunnen till att klassas som mördad, man har inte hittat honom men en man har suttit häktad men han gör inte det längre (han sitter kvar för andra brott just nu). jag vet inte vad sånt där beror på, att vissa fall finns med en. beror det på utsèendet, försvinnandet eller är det bara en tillfällighet att man tar åt sig?


vart är alla som har försvunnit bara sådär? bara gått upp i rök?

att leva med ständig ångest över vart ens nära och kära är måste vara så svårt och är något jag aldrig vill uppleva!


/bfalk.

Av bfalk - 8 april 2009 22:07


Sist när jag såg dig
Hur kul va det?
Som att gå på sin egen begravning

Sist när jag såg dig
Hur kul va det?
Allt syre i mitt rum tog slut

Sån...Sån
...Sån är du

Så många timmar
Så mycket tid
Som jag snurrar runt i din maskin

Så mycket dynga
Så mycket skit
Som jag skyfflat runt i din fabrik

Kom aldrig för nära
Kom aldrig hit igen
Tro aldrig att du nånsin é min vän

Håll dig långt, långt borta
Långt ifrån mig
Du är lika snäll som heroin

Av bfalk - 8 april 2009 17:37


igår insåg hur mycket kläder jag har bara för att ha. jag använder det inte, men jag har kvar det för jag kan ju faktiskt ta på mig plagget någon gång i livet. men innerst inne vet jag att det inte kommer hända, att jag bara har det för att kolla på. igår samlade jag ihop en heeel hög med kläder som jag dagen innan hade kastat, mest för att jag var så arg över AIK matchen. det är kanske så man ska göra för att bli av med saker, bli arg och kasta bara! nu ligger hela högen på en bänk utanför mammas rum. jag ska ge allt till någon lycklig själ eftersom det är så jobbigt att kasta kläder i papperskorgen enligt mig.


jag somnade i en vettig tid igår, så jag tänkte: nu kommer jag vara pigg imorn!

men kom jag upp idag? ja visst gjorde jag det, men efter jag började såklart. missade första lektionen men kom till andra, där jag fick veta att det var ungefär en timme innan vi egentligen skulle börja.. suck. men pratade om projektarbetet som ska vara klart när vi kommer tillbaka, så man då fick man lite idéer om hur man ska göra och så. så det blir ganska mycket plugg hemma på lovet.

när vi började så hade fick vi lyssna på en föreläsning om demens, vilket jag är ganska bekant med efter en hel sommar med bara dementa. det känns som jag har ganska bra koll på det, hur jag ska agera osv. jag tyckte det var jätte kul att jobba med dementa, något jag tycker alla ska uppleva som jobbar inom vården, då får man se olika slags åldrande. man fick mycket information iallafall.

efter det fick vi sluta, och då var det äntligen lov! det är ju underbart. synd bara att vädret suger och att man blir så trött. hoppas på sol i påsk.

när vi kom ner på stan gick jag och c på stan, hittade en jätte fin hårfärg.. nu är frågan hur det blir! ska nog färga det ikväll, om jag hinner. jag hoppas verkligen att det kommer se bra ut. vi var på hemköp och där var jag tvungen att köpa ost, det finns inget pålägg hemma så det var väll dax ansåg jag. sen satt vi på pressbyrån och pratade om allt och inget :)

när jag kom hem käkade jag en macka eller två och nu sitter jag här.

ska alldeles strax börja röja här hemma så det ser bra ut.

imorn är mamma tillbaka till sverige, hoppas dom åker hem på en gång! då blir jag glaaaad!


nej, kanske dax att sätta igång?


kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards