Alla inlägg den 12 april 2009

Av bfalk - 12 april 2009 19:48


Är det något man inbillar sig eller är det verkligen så här just för mig? Det spelar ingen roll om det är sommar eller vinter, lovdagar eller skoldagar. För mig är alltid söndagen hemsk, jag får en känsla av ledsamhet och jag vill bara krypa under täcket. Dagen går i slowmotion, det finns inget att göra och när natten kommer kan jag inte sova. Och jag trodde att det skulle bli bättre idag då solen tittade fram, jag satt ute och bara tomglodde men efter cirkus en timme så var jag jätte trött och hade den där känslan i kroppen. Jag tycker alltid att jag har något att göra, men inte på söndagar. Jag försökte somna och bara komma in i drömmarnas land, det funkade i en timme tills jag masade mig upp och käkade en glass (som jag mått illa av resten av dagen..).

Men, det finns något bra med dessa söndagar: jag gör sådant jag inte skulle göra annars. Eller, kanske inte prioriterat som en viktig sak. Jag pluggade, i nästan två timmar har jag suttit skrivit och skrivit framför datorn. Snart blir det nog något tok med mina ögon. Och nu har jag sagt till mig själv att jag faktiskt måste plugga i några dagar nu, med projektarbetet. Det ska vara inlämnat på måndag när vi börjar och allt ska se perfekt ut. Lättare sagt än gjort, jag vet men jag måste verkligen försöka, för mitt betygsskull. Jag hoppas jag blir nöjd med resultatet.


Nu mår jag faktiskt lite bättre, har just tvättat mitt hår, ska påbörja slingor i mamma's och i mitt hår. Jag hoppas att detta resultat blir bra det oxå.

Bortsett från det som hänt idag och vad jag lyckats göra så har jag även lyckats med att göra en ung dam jätte glad. Att välja att ge bort kläder istället för att kasta dom i soptunnan så gav jag det till Ida, en hel svart sopsäck full med tshirt, tröjor, jeans och massa annat roligt. Fick ett sms tidigare att hon var jätte glad, sånt gör mig oxå glad. Dagens goda gärning? Det bättrar på karman, definitivt.

Nog om detta.

Jag tror nästan att jag förtjänar den snygga fuck off and die tshirten från backyard babies hemsida.. Dock kommer det komma en storlek för stor, men jag tycker om slappa tshirts, man kan dessutom ha dom till leggings eller vad man nu vill kalla det. Jag tror nästan att jag ska göra det.. 200 kr är det värt! Valet och kvalet.

Kanske uppdaterar hur jag gör, hur håret blev och att söndagen kanske var ganska värd endå.


kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards