Alla inlägg den 19 april 2009

Av bfalk - 19 april 2009 16:43


Vet ni hur lycklig jag blev när Jagne satte bollen i nätet just innan domaren blåste av matchen? Jag skrek. Åh, det var verkligen bra, 3 poäng behövdes. Nu kan jag njuta av segern idag samt guldet igår.

Jag kommer vara glad heeela dagen och kvällen.



Det här firas med en gammal men ack så snygg matchtröja! Yes.

Nu ska jag börja plocka här hemma, skura råttburen medans jag hör ljuva toner från sterion - Backyard Babies. Nu kom jag på att jag måste lägga in massa låtar på ipoden.. Får se om mitt minne vill komma ihåg det.


kram&puss


Av bfalk - 19 april 2009 16:06


Här följer rader med tips om hur jag gör för att må sådär extra bra! Något som jag aldrig skulle lägga ut på bloggen för ett år sen, men titt: jag förändras. Varför inte dela med sig av något som man själv mår bra av?


Ansiktet:

Peela / Använd facemask 1 till 2 gånger i veckan, ansiktet mår jätte bra!

Använd salva varje dag till ansiktet.

För att färlänga min fransar utan att använda fejkfransar använder jag Isadoras Build up Mascara Extra Volume, den är perfekt!

Borsta tänderna, andvänd tandtråd och sedan något att gurgla med.


Kroppen:

Peela hela kroppen en gång i veckan, det finns peelingkräm på tub.

Sola solarium då och då, man blir fräsch.

Jag använder aldrig salva till hela kroppen, utan vanlig matolja. Mycket bättre och mycket billigare! Man märker hur len man har blivit redan efter två gånger's användning.

Använd inte efter färgnings balsamet, det är alldeles för mycket kemikalier och det gör håret endast mjukt (tips från min frisör).

Om du använder balsam och/eller inpackning, ta inte från rötterna, det blir lätt fett då (tips från min frisör).

Fixa naglarna, vilken färg som helst! Det är bara kul att piffa till naglarna.

Om du har piercingar - ta ut dom då och då och koka dom.


Hela du:

Ät mycket frukt och/eller grönsaker, det är bättre att ta en frukt när man kommer hem än godis. Jag brukar ofta äta morötter och dipp och det har gjort att jag inte ens är sugen på något sött när jag kommer hem.

Ät sallad till din middag.

Om du vill gå ner i vikt - prova GI metoden.

Ta dig en afterworkare! Vilken dag det är spelar ingen roll, gå med någon du tycker och vill prata med. Ta ett glas vin eller cider, vad det nu kan vara. Det behövs när man är stressad och behöver varva ner!

Var med dom du verkligen kan vara med dig själv med och tycker är bra sällskap!

Lyssna på den musik som gör dig riktigt glad, lyssna inte på något som är "inne" förtillfället eller för att dina vänner lyssnar på det.

Lyssna på din kropp - om något inte känns riktigt rätt är det nog inte det. Lyssna på din kropp och magkänsla!

Gå promenader, det är gratis och man blir gladare och piggare.

Ha en egen dag för dig själv - kolla på film eller vad som helst.

Ha en egen idol, man mår faktiskt bättre - tro det eller ej!


Givetvis gör jag allt det här, annars hade jag inte skrivit ner det. Även de jobbiga sakerna.. Måste göras.. Menmen, hoppas det hjälper er lite :) Det hjälper verkligen mig!


kram&puss


gammal bild, en regnig kväll.

Av bfalk - 19 april 2009 13:26


Sitter nu framför datorn och väntar på att andra halvlek av matchen ska börja, BP - AIK. Det står 2-2 och det är verkligen en het match! Det är ganska otroligt eftersom det är inte det första man tror om ett lag som BP, men även de små lagen kan göra att man blir förvånad. Jag tror nästan hela Black Army är där, kul :) Jag längtar tills jag kan få se AIK igen, mina grappar. Obolo gjorde även sista målet, det betydde.

Jag har ätit en jädra GI frukost idag, sen blir det lite mer GI. Här ska vi gå ner i vikt och bli bra i kroppen! Aldrig är det försent. Måste bara bli motiverad att från skolan varje dag, en hel veckas lov gör inte saken bättre, hah. Jag är på G.

Idag ska jag tvätta, sola och fixa lite här hemma. Ännu en gång är det stökigt på rummet.. Fattar inte hur jag lyckas men jag gör det. Ska njuta denna sista dag på lovet.. Puh. Tänk att det går så snabbt fast man inte gjort så speciellt mycket. Men det är det lov är till för, jag hoppas ingen har behövt stressa allt för mycket och känt att lovet bara har varit värdelöst. Imorn börjar då skolan, ska lämna in mitt projektarbete, jag är nöjd över det men frågan är om lärarna tycker likadant? Jag vet inte om jag redan skrivit det men har ju skrivit en text om AIK som jag blev väldigt stolt över, kanske lägger in den här i bloggen för er att läsa :) Ni som inte förstår hur man kan älska ett lag och spelare kanske förstår bättre med den texten.. Vem vet. Ni kanske börjar älska AIK oxå ;)


Åh, nu vill jag verkligen att det ska sluta blåsa och bara vara sol. Det skulle vara mys. Tänk när det är sommar och sol och man kan sitta på en filt utanför mig och dricka drinkar och bara må. Det är livet.


Ikväll ska jag kolla på Babben&Co, Dregen är nämligen med + Backyard Babies, eftersom jag aldrig kollar på det annars så missade jag det igår såklart. Men tur att sånna program går i repris flera gånger. Jag tror nästan Dregen har blivit folkkär! Kanske lika bra, att folk med fördommar får se att han är som vilken som helst. Fast, för mig är han ju inte det såklart. Han är ju DEN. Det skulle vara nån bra film idag oxå.. Lär bli chips och dipp till den! Jag mår mycket bra idag, vilket jag är väldigt glad över!

Och igår mådde jag inte sådär jätte bra, men när mamma kom hem med en magnumglass så blev det bättre! Haha, hela kvällen gick ut på att kolla på Barcelona matchen samt Real madrid. Och försöka gosa med Tyrone, vilket aldrig går! Just innan vi skulle ta in han i buren så fick han en knäpp och började hoppa upp och ner och bet både mig och mamma.. Han blev skum. Och nu kom jag på att jag måste skura hans bur.. Tur att man har nått och göra på söndagar säger jag bara, annars hade jag legat under täcket och gråtit över att lovet är slut.


Måste bara berätta om vad som hände inatt! Jag var ganska trött, ganska tidigt faktiskt (läs: 02.00) Jag släckte, men kunde inte sova men tillslut så lyckades jag. Jag började drömma om den första manliga supermodellen, hehe. Han låg i min soffa eller nått, sånt man vill ska ske såklart! Och mitt upp i allt vaknar jag av att jag bäddar..?! Haha, sjukt som fan. Jag kanske bäddade åt honom.. Vem vet. Men jag blev förbannad på mig själv som förstörde min dröm och somnade om igen. Jag är inte bara knäpp när jag är vaken utan när jag sover oxå, det är tydligt.


b: jag drömde om markus inatt.

m: du är ju skit knäpp.

b: whyyyy?

m: för att du drömmer alltid om män du ser på tv!

b: jag ser det som en välsignelse, det är inte alla tjejer som kan göra det.


Svar på tal.

Nästa inlägg ska jag skriva om något väldigt konstigt.. Håll utkik babes!


kram&puss


"Allt i livet kan inte vara så jälva rakt lixom, det måste vara lite fucked up"

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards