Alla inlägg den 2 maj 2009

Av bfalk - 2 maj 2009 16:59


Som jag skrev förut så skulle jag åka ner på stan, det kändes lite smådrygt eftersom jag bara skulle handla lite och sen åka hem igen. Men det gick ju! När jag satt på bussen så smsade jag med Vicky och berättade att jag var så festsugen, haha. Så vad händer? Klart det blir fest! Hon kommer hem till mig lite senare så ska vi dricka gott och bara umgås. Senare blir det nog krogen, men jag vet faktiskt inte. Den som lever får se. När jag kom ner på stan så köpte jag nuggets och virke till drinkar jag tänkte göra ikväll. Tur att man har lite av varje hemma, annars hade jag börjat grina. Nej, nu tog jag nog i, men det är jobbigt att vara sugen på att festa och sedan inte ha något hemma.

Det var ganska spännande att sitta och vänta på bussen, blev attackerad av massa folk.. Barn.. Åh. Ibland vill man sjunka genom jorden.

När jag satte mig på bussen så kom Fanny, så satt och pratade med henne hela vägen :)


Och nu har jag just städat upp lite, har fått veta att Sara vill komma hit oxå. Det är ju skit kul! Vi ska kramas hela kvällen har vi sagt, haha. Det känns som det kommer bli en bra kväll, när det inte är förbestämt blir det bäst!

Nu håller jag på att laga mat, ska äta upp det sen snabb duscha, har ingen aning om hur jag ska se ut ikväll men när man har två brudar här så kanske nån kan vara smakråd.. Hoho.

Men nu hoppas jag verkligen att jag inte blir bakis imorn, för då står det grillning på schemat!


kram&puss

Av bfalk - 2 maj 2009 12:17


Igår när jag vaknade mådde jag som vilken annan dag som helst, visst jag mådde illa men det gör jag som sagt varje morgon. Jag blev lättad när jag märkte att jag inte alls var bakis! Det är skönt att slippa det någon gång. Jag klev upp och drack jätte mycket sockerdricka, kollade lite på datorn och tven för att sedan gå ut. Jag läste lite bok men jag märkte snabbt att det var lite för varmt så jag tog på mig en bikiniöverdel och mina AIK shorts. Efter cirka en timme kände jag mig jätte seg, jag kände att jag festat kvällen innan. Så där somnade jag i solstolen! Det var väldigt skönt må jag säga. När jag vaknade till så läste jag lite till och gjorde iordning morötter och dipp, vilket min mage uppskattade. Jag satt där ute ett tag till innan mamma kom hem, då hade jag suttit där i nästan fyra timmar, så nu hoppas jag att jag är lite brun i skinnet. Jag kände att jag måste gå in så jag la mig i soffan och kollade på Ice Age 2. Underbart rolig film! Dock så somnade jag just innan den var slut, mamma väckte mig när det var mat och sen så somnade jag igen. Snacka om att vara seg.. När jag vaknade kollade vi på humorgalan sedan så låg vi i varsin soffa och bara tom glodde på tven. 'Råkade' slå på 2an där vi hittade två, lite konstiga killar. The Umbilical Brothers hette dom och var huuuuur roliga och bra som helst! De var komiker men använde sig av att göra olika ljud och rörelser, jag blev skit imponerad av dom! Ibland har man tur att 'råka' slå på något riktigt bra.

Jag var vaken bra länge, efter ett iallafall.. Låg och kollade på Jackass 2 och funderade om alla grabbarna där har lite ADHD kanske? Dom kan inte sitta still och får kickar av att göra illa sig, är inte det lite konstigt? Jag får då inte en kick av att köra en fiskkrok i kinden eller att bli attackerad av en tjur. Det skulle göra mest ont. Men droger gör nog att man inte känner så mycket smärta. Helt enkelt.

 

                                                mmmm, soooool!


Mamma knäppte kort på vår stiliga katt.. Jag fattar inte, han sover aldrig som en normal katt! Gosig är han iallafall.

~

Drömde som vanligt massa tok inatt, bland annat att jag var tok kär i en komiker som är ganska mycket i tven nu.. Vågar nästan inte skriva vem det är, haha.

Och nu sitter jag här, har just käkat lite mackor och druckit té. Tven är på och visar den eviga reprisen av Kyle XY. Funderar på om jag ska åka ner på stan och handla lite mat, är ensam hemma heeela kvällen och natten så måste ju ha något i magen. Är jätte sugen på nuggets och ris, hur kul är det att handla på ica här hemma? Ganska så jätte dyrt.

Får se hur det blir, sen ikväll blir det lugna puckar.

Och nu har jag ingen aning om vad jag ska skriva..


kram&puss



Vårkänslor, någon?! Underbart.

Av bfalk - 2 maj 2009 11:58


Min valborg var helt okej, det var helt klart roligast på förfesten! Jag åkte tjugo över 6 hemifrån mig och blev överaskad över att Vicky stod och väntade på mig vid busshållsplatsen, haha. Bussturen var väldigt underhållande, iallafall för mig, hoho. Lisa kom oxå på bussen så vi gick tillsammans när vi hoppat av den. Där mötte vi Ronja, som blev överaskad av oss, vi är så evil. Satt ute en stund för att sedan gå in och börja dricka vin (det var så för min del iallafall). Satt där ett tag sen så kom Emelie, Sabina och Elin och senare på kvällen kom även Diana och Rosanna. Det var ett helt gäng med brudar alltså! Alla var glada och sjung och dansade, precis som det ska vara på en förfest.

Och, som vanligt så får man springa till bussen. Det är något som alltid händer.. Är man seg eller är man seg? Vi hann iallafall med den, några av oss. Vi gick till stadshuset när vi kom ner, skit lite folk så vi gick vidare till Dallan. Tog oss en hojt där för att gå till stadshuset igen, har för mig att det var lite mer folk ;p

Dansade som fan, drack drink och träffade Josse&CO.

Men nånstans där fick jag ont i lillkroppen min så bestämde mig att åka därifrån, ganska tidigt menmen. Fick skjuts av Magnus, vår egna limo chafför. När jag kom hem vinglade jag runt ganska mycket innan jag fann sängen och somnade gott.


Det var inte lika mycket drag som jag trodde att det skulle vara på stadshuset, men ibland är det inte lika kul som man tror att det ska vara. Men jag var i gott sällskap och det är alltid braa.

Nästa 'fest' för mig sker nästa lördag då jag, mamma och kanske några fler ska gå och se på lions share som spelar på våningen, riktigt hård rock.. Det kommer nog bli röjj!


the drink                                      outfiten på valborg 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards