Alla inlägg den 4 maj 2009

Av bfalk - 4 maj 2009 23:22


Jag anser att om man ska ha mycket pengar, ska man göra något så man förtjänar dessa slantar. Man kan spela in filmer, sjunga eller något annat givande. Något som roar andra.

En tjej som jag kanske inte hade gillat om hon inte hade en riktigt cool brud och gör riktig party musik är ett bra exempel på att roa andra. Och namnet är Lady Gaga. Jag gillar inte popmusik, det måste jag erkänna. Ofta så låter alla låtar likadant och det handlar om samma saker, förlorad kärlek och gringrin. Lady Gaga gör dock partymusik, det tycker jag om! Partypingla som man är. Hon är väldigt kontoversiell, jag älskar människor som inte tar sig på så stort allvar och kan driva med saker och ting. När jag läste aftonbladet idag så stog det att hon själv anser sig sexig men har problem med killar. Och folk börjar kommentera att det är hennes fel eftersom hon anser att hon är sexig och killar blir då rädda för henne. WTF? Jag tycker det är skit bra att en tjej (som är känd) kan berätta för världen att hon tycker om sitt utsèende och även fast man gör det ha problem med kärleken. För man måste ju erkänna, även fast vissa kändistjejer är hur snygga som helst kan de ju inte själv anse det eftersom de bantar ner sig, knarkar och åker ut och in på rehab. Varför får vi inte tjejer tycka om vårat utsèende? Och hur kan man lära sig det när det är andra tjejer som säger/kommenterar att man inte får tycka så om sig själv? För mig är det helt orimligt.

Lady Gaga är en bra artist, hon har grymma kläder (hon som kanske gav bodyn ett namn?) och hon som jag skrev, bjuder på sig själv. Hon leker med media att man inte ska ta allt så seriöst hela tiden, om hon pussar en tjej är hon bi. Om hon tycker att hon är sexig så är hon för mycket. Även fast jag själv aldrig och har antagligen inte råd att klä mig och se ut som hon gör så tycker jag om stilen. Men det är så många som stör sig på henne, jag fattar inte ens hur man orkar klaga när man själv väljer att läsa artiklar om just henne på internet...


Något som är svårt att hitta är någon som är lika kontoversiell och har en snygg stil som just Lady Gaga och helst att hitta en kille. Jag tänkte och tänkte och kom fram till Russell Brand! Han är skådespelare, väldigt rolig, bjuder på sig själv och har en snygg stil! Han har stilrena kläder, svart blandat med vitt. Snygga skjortor, jeans och skor. Men hamnar oftast på utelistan i tidningar, varför? Jag tycker det är otroligt snyggt! Precis som Lady Gaga gör Russell narr av media, han gjorde en gammal skådis fly förbannad i radio, något som man inte alls orkar bry sig om - men som de vet, media gör det.

Eftersom världen behöver kändisar så tycker jag hellre att det ska finnas de som verkligen har gjort något, även fast man inte gillar musiken eller filmen - men de har presterat något än de som blivit uppfödd med en silversked i käften eller bara säljer en parfym. Lady Gaga och Russell Brand är bra exempel, de gör något och de kan driva med sitt kändisskap.

Och det är sådant som gör människor så förbannade, låt de göra vad de vill - de kan ju trots allt.

Om man inte gillar det kan man ju lika gärna stänga av öronen, sluta ögonen och låta bli att läsa..


Lady Gaga & Russell Brand


Av bfalk - 4 maj 2009 22:44


Mina nya ljusröda jeans, cheap monday samt linnet med samma märke. Jag hade rätt förut om vad det betydde, "över min döda kropp". Jag är mest nöjd med linnet, men jag trodde det skulle vara tvärtom faktiskt. Jeansen satt en aning för tajt, medan linnet satt som jag ville att det skulle göra. Får försöka sluta äta så mycket chips, haha.. Jag tog jeansen pga att de var så billiga, brukar inte köpa jeans på internet annars. Så jag grinar inte över att de inte satt perfekt. Så kan det gå ibland.


När jag satt och kollade på CSI (vart har Grissom tagit vägen?!?!?!) så bestämde jag mig att fixa mina naglar. Göra något nytt helt enkelt, jag ville göra fransk manikyr eftersom det är väldigt fräscht men jag tycker att det är så roligt att göra så det är mest därför, haha. Men istället för att ta vita tippar valde jag röda. Här är resultatet:

Pekfingret blev det lite snett på för att nageln är lite sönder just där. Jag tycker det bara är roligt att göra något annorlunda, en annan färg än vad man brukar ha. Jag är nöjd, dock så brukar jag alltid förstöra det på något sätt ;p


Nu håller jag på att kolla på Project Runway, jag hoppas inte min favorit (Blaine) åker ut, det ser inget bra ut.. Men han gör de finaste och knäppaste kläderna enligt mig. Precis som det ska vara.

Eftersom jag inte är trött alls så funderar jag på att slå igång någon film, jag kanske blir tröttare av det och det är lättare för mig att somna till något.


take care!

Av bfalk - 4 maj 2009 21:47



Inom en snar framtid sitter det en sån på vår ytterdörr.


Av bfalk - 4 maj 2009 19:33


Idag började jag halv ett, vilket var väldigt bra eftersom jag inte kunde sova inatt. Låg och tittade på without a trace, det är ganska bra faktiskt. Efter det låg jag bara och tittade upp i taket.

Jag gick upp vid halv elva och käkade nuggets och tog på mig kläder, sen åkte jag ner till stan. Där mötte jag Vicky, vi gick på ica sen så åkte vi till skolan :) Vi hade en egen friskvårdstimme, vi skulle visa film och käka frukt med klassen men filmen krånglade och det tog väll en timme innan vi kunde kolla på den, dock bara ena halvan. Har ingen aning om vi ska se den andra.

När lektionen var slut så slutade vi för dagen, inge krävande alls alltså! Då käkade vi en macka och satt bara och pratade, mest om helgens bravader. Åkte hem, var hemma i 5 minuter sen så gick jag till ica och mötte mamma. Tog ut en paket samt pratade om det andra paketet jag väntar på, en kille där var jätte sjysst och kollade upp om dom fått något från företaget men hittade inget. Vad jag förstår så har företaget beställt från något annan företag, fattade inte så mycket men så var det iallafall.. Får se när man får paketet, hoppas jag får ett avi. Det känns som dom är ganska less på mig där nere, haha.


När vi kom hem var jag dyngblöt, jag var ju så smart att jag inte tog något paraply, så på med nya torra kläder. Käkade mat eftersom jag var så hungrig (klockan var inte ens 5, så det var lite knepigt). Efter maten kollade vi på hockeyn men både jag och mamma somnade i varsin soffa, det var väldigt skönt! Nu har vi just kollat på two&ahalfmen, ska gå och prova de nya kläderna snart oxå.. Sen ska jag nog duscha och bara glo på tv hela kvällen. Känner mig inte riktigt frisk i halsen, vill verkligen inte bli sjuk!


kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards