Alla inlägg den 15 maj 2009

Av bfalk - 15 maj 2009 23:36


Har inte alltför mycket att göra så jag gick in på toan och knäppte kort.. AAAAH. Fredagens nöje. Det är skönt att vara ensam hemma och inte göra nått eftersom jag har ÄNNU mer ont i läppen. Jag ser ut som Linda Rosing, min överläpp har aldrig varit så här stor. Haha, det är lite komiskt. Men märk: jag har piercat mig - inte sprutat in fett från skinkorna i läppen.

Föresten, jag kollade på Grotesco gänget förut (de som är bakom Tingeling produktionen). Alltså, dom är ju så sjuuuuka, jag älskar det! Det var nått specialprogram om Tingeling låten, de visade alla grejor från melodifestivalen. Jag fattar inte varför den blev sån hysteri när dom gjorde narr av Ryssland, inte börjar vi grina när andra länder gör narr av oss? Wtf lixom. Orka bry. Kanske finns några andra saker som man ska bry sig mer om.

Jag tycker det är underbart roligt, mycket roligare än själva melodifestivalen.





 

Av bfalk - 15 maj 2009 18:39


Ohh, shit så trött jag är! Det bara kom som en blixt från en klar himmel. Jag har varit pigg hela dagen, men efter sista lektionen som var gympa så åkte jag in i min trötthetskoma, tänkte sova när jag kom hem men fastnade vid Scrubs och Top chef. Jag vet inte riktigt varför jag kollar på det, jag hatar matprogram men det är rättså bra endå.. Medan jag kikade på tven fixade jag till naglarna, det är bra tillfälle att göra sånt tjejigt när man kollar på tv.

Man kan ju konstatera att det här inte har varit min vecka, slutsatsen av 'sjukdomen' var att det inte alls var en sjukdom - utan en rejäl allergichock. Låt mig bara slippa det resten av sommaren, det blev alldeles för mycket. När skolan var slut så gick jag och Christoffer på hemköp, handlade lite saker sen så åkte jag hem med en väldigt öm över läpp. Den svullnade rejält och blev ganska röd idag, det känns som att staven ska åka ut, haha. Men jag antar (hoppas) att det är över när helgen är slut.

Ja, helgen var det ja. Igår var jag jätte festsugen, men nu känns det inte likadant. Läppen ömmar och jag måste verkligen plugga!! Jag har fyra, varav tre är lååånga uppgifter.. Åh. Men, snart är det slut. 8 dagar kvar nu, sedan lov ett tag och sedan studenten. Pratade om studentvagnen och sånt idag på skolan, det känns lite overkligt. Hoppas det inte blir alltför vingligt så man blir utkastad från skolan, det skulle ju vara nått det.


På söndag så ska jag till LV7 och checka in lokalerna och så, vet inte hur länge man blir kvar där men antar att jag måste hem efter nån timme eller två och plugga.. Jag vill inte, jag orkar inte. Hoppas det går bra när man väl startar bara. Men när man är stressad är det lätt hänt att uppgiften blir slarvig.

Men ikväll ska jag då inte plugga, ska kolla på nån film och bara softa tänkte jag. Sånt behövs efter helger fyllda med alkohol. Antar jag. De säger så.

Blir ganska less när man frågar folk om det ska hänga med ut efter att ha hört att man aldrig frågar själv, och så blir man dissad. Tur att sånt sätter igång hjärnmusklerna. Bara man kommer ihåg och säga det nästa gång.. Haha, det är frågan.

En till fråga som jag ställer mig är om jag ska byta mobil, den jag har nu är ju lite mongo - som alla andra mobiler men ibland ska man väll byta? Omväxling förnöjer. Jag är helt säker på att den gamla funkar perfekt nu när jag inte pillat på den på ett tag.


Och nu har jag skrivit om väldigt nödvändiga saker känner jag, det blir lite slött skrivet när man själv är slö. Nästa vecka går jag bara tre dagar, sen ska jag vara i stugan heeela helgen, det ska bli riktigt skönt. Men en helg i taget.

Eftersom jag skriver så osammanhängande måste jag ju bara skriva om en grej som jag stör mig på sjukt mycket. Ibland när man har jätte tråkigt, iallafall jag så läser jag aftonbladet sida till sida. Eller artikel till artikel kanske man säger när man läser det på internet. Allafall, det är jätte ofta som folk kommenterar på nöjessidan att det var en sån onödig artikel och frågar om aftonbladet har skriv torka. Och varje gång ploppar frågan upp i mitt huvud: varför läser du ens om du anser att det är så tråkigt och onödigt? För man läser ju faktiskt en artikel för att något intresserar en, en bild eller en rubrik. Om man tycker det är onödigt och sådant liknande så trycker man väll inte ens upp sidan? Då bläddrar man ju vidare! Jag har sån god lust att skaffa mig en användare och fråga dessa män/kvinnor/killar/tjejer som skriver sånt. Jag blir på rethumör.


Nog om det. Fan, fick magknip av alla vindruvor jag just åt...


Ha en bra och mysig helg babes!


kram&puss


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards