Alla inlägg den 1 juni 2009

Av bfalk - 1 juni 2009 17:26


En låt som bland annat Flo Rida har gjort.

En bra rockversion helt enkelt. Jag gillar't.

Enyoy!

Av bfalk - 1 juni 2009 17:11


Jag har alltid haft en förkärlek till Eminem. När jag var yngre lyssnade jag mycket på honom. Han är har en råhet som är helt brutal och helt sann, han kör sin egen stil och sitt race även fast han har fått tagit en del skit från media osv. Det sjukaste jag har läst som handlade just om Eminem var att han blev anklagad för att vara felet för att en ung kille tog livet av sig. Det är nog lätt att skylla på en artist i svåra stunder, i guess.

Jag är en rocker ut i fingertopparna, men jag kan lyssna på annat - i det här fallet hiphop. Jag anser att Eminem är den bästa inom den genren, annan hiphop har jag svårt för. Jag kan lyssna på det, kanske på förfester men att sitta hemma och lyssna går inte.

Jag har lyssnat på Eminem då och då nu oxå, men man kan ju alla låtar så det blir inget nytt. Men nu, äntligen har han kommit ut med en ny skiva Relapse. Och den är skit bra! Jag gillar alla låtar faktiskt. Han kan vara lite "fjollig och töntig" men den enda låten som är så är nog We made you, i videon ser man hur han driver med andra kändisar. Jag kan tycka att det är bra, att han inte bara driver med kändisar utan sig själv oxå. Om man lever i en helt annan värld så måste man nog driva med saker och ting för att överhuvudtaget överleva.

Jag tycker att alla ska lyssna på Eminem's nya skiva, oavsett vilken musiksmak man har. Man måste lyssna på olika musikstilar, för att sedan hitta sin egen, right? Jag tycker själv att det bara är roligt att man hittar en ny skiva som kanske inte stämmer in på sin stil, det gör det bara ännu roligare att lyssna!


Eminem's Relapse fick fyra plus av fem möjliga av Aftonbladet:

”Relapse” är ett album om droger. Men inte på ett gangsterromantiskt jag-langade-i-gathörnet-sättet utan ur ett personligt knarkarperspektiv. Och det handlar inte ens om kokain eller att röka på, utan om nåt så icke-macho och oglamoröst som tabletter.

Eminem gör upp med återfall och demonerna i skallen på sitt vanliga sätt: Med onda alter egot Slim Shady. Likt en skådis spelar han upp morbida scener iklädd rollen som schizofren seriemördare. Nu är det dags att städa ur garderoben igen. All skit ska ut.


Av bfalk - 1 juni 2009 15:24


Hej hopp i lingonskogen!

Idag är det måndag, starten på en ny vecka och en ny månad! Tiden går så sjukt fort, jag hinner knappt med. Det har varit ganska varmt idag, men nu ser det faktiskt ut som att det ska bli ful väder.

Idag har jag varit på jobbet, det var möte med vikarierna. Det gick bra, det värsta var nog att gå i alla backar när den varma solen ligger på. Mamma fick följa med för att visa mig hur man går dit, det gick ganska snabbt. En halvtimme både dit och till stan, så konditionen lär bli bättre.

När mötet var slut  gick jag ner på stan och letade en almenacka, men alla var så dyra och jag kände mig snål.

Nu är jag hemma, sitter i soffan och glor lite på tv och skriver här.


I lördags blev det ju uteservering. Vi var på bk, drack gott där sen blev jag och mamma bjudna på mat, det var såååå gott! :) Det blev en krogrunda senare på kvällen, Krille kom förbi oxå, det var ju inte igår vi träffades så det var roligt! Jag blev ganska seg in mot natten, jag antar att det berodde på att man suttit ute flera timmar.. Det brukar ju bli så. Jag var inte kvar så länge som jag brukar, gick nog efter tolv nångång!


Arbetet på jobbet gick över förväntan, det känns nervöst men det kommer nog gå bra känns det som. Man måste bara vänja sig så går allt bra tillslut ^^ Jag är ledig fram till torsdag, då jobbar jag dygn (14.00-09.00). Jag hoppas att jag inte blir alltför trött, hahah.

Nog om det.

Imorn ska kanske jag och mamma åka ut till birsta, måste hitta skor till studenten! Och så ska jag nog köpa nått annat par, typ tygskor. Man kanske hittar nått annat oxå..

Föresten, min Thåström tshirt som jag väntat alltför länge på kom i brevlådan förra veckan MEN god damn it tshirten var inte med, fattar ni hur less jag blir? Om någon tänker beställa från Drella, var beredd på att det tar ett tag, de svarar inte på telefon/mail och om något är slutsålt får man vänta ett tag till - men varorna kommer. Jag hatar att vänta, det är det värsta jag vet och när man har betalat med kort så blir man ju självklart nervös på att de har lurat en. Men jag hittade företaget genom en artist som sålde hans tröjor, så tror knappast att de luras. De är bara lite knäppa. Och nu vet ni det!


Nu ska jag käka glass!


kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards