Alla inlägg den 8 juni 2009

Av bfalk - 8 juni 2009 17:36


Sugen på äpple?


Av bfalk - 8 juni 2009 17:24


Jag tycker att dagarna går alltför snabbt nu, hinner man leva? Det är frågan. Idag är jag oxå trött, men inte lika mycket som igår så idag kan jag nog hålla ögonen öppna tills inatt iallafall.

Det har inte hänt mycket idag, men snart ska jag börja tokstäda inför festen på fredag! Ja, jag slås av tanken hela tiden att jag faktiskt ska ta studenten. Ju närmare det kommer ju mer rädd, glad, nervös och en känsla av spänning kommer emot mig. Nu har jag fixat skolan, jag blir en undersköterska nu. Jahapp, tänker man. Men fan vad man har slitit vissa gånger alltså, så mycket att man bara vill slita bort håret och gapskrika. Men det var lätt värt det. Så på fredag blir det stor festen hemma hos mig med smörgåstårta, bål och massa skratt hoppas jag. Vänner, familj och släkt kommer bara för att fira min dag. Det tycker jag är oerhört gulligt och jag lär fälla en tår eller två bara för att alla är så gulliga och vill vara där med mig!

Men, först alltså måste man börja tokstäda. Som jag skrev till min vän Krille för ett tag sen ser det ut som att Bin Laden har varit här och hälsat på. Nej, fy på mig men jag vet inte hur jag ska beskriva det bättre!


Jag börjar få ångest på den där skofronten, får nog göra som mamma sa och gå barfota på studenten. Jag undrar ja hur mina fötter ser ut sedan.. Kanske inte något man ens vill tänka på?

Idag, inatt och imorn kväll är jag ensam hemma. Mamma ville ha med mig på jobbet, det var sweet men jag tackade bestämt nej. Haha, jag är nog hellre hemma och är ledig innan allvaret börjar ;) Jag må ju säga att det har varit oerhört skönt att bara vara hemma och slappat och sovit - det behövs. Jag slet som ett djur innan skolan slutade för att göra klart precis alla uppgifter, och dem gjorde jag - med glans dessutom! Så jag förtjänar ledighet.. :)

Ska man börja städa nu eller hur var det? Jag städar faktiskt bättre på natten.. Kanske ska göra det då istället? (jag försöker alltid att slingra bort det jobbiga jag måste göra). Men jag tror nästan att jag ska äta spagetti och köttfärssås först, det kurrar i min mage!


Seeeyaa!


pusspuss på lady gaga vis

Av bfalk - 8 juni 2009 17:09


Inatt såg jag en repris på Criminal Minds och jag slogs av tanken att den serien måste vara den bästa, enligt mig. Jag älskar hur hjärtat börjar bulta av hemska mördare, hur de kan ta reda på så mycket och hur spänningen är. Serien är så annorlunda jämfört med andra kriminalprogram, som kanske CSI. När jag kollar på det så kommer jag genast på vem mördaren är, och hur roligt är det? Criminal Minds gör alltid vändningar från alla håll och kanter och det är så det ska vara!

Avsnittet inatt var nog ett av de bästa jag har sett. Det var vårlov för ungdomarna och det var fest i flera helger i rad - unga, attraktiva killar hittas mördade. Mördaren var en ung kille, med en tjej inom sig. Han var alltså två personer, han visste inte ens att det var han som hade gjort det. Han hade en dominant kvinna inom sig som gjorde det. Jag blev helt förbluffad (fina ord jag använder känner jag) av hur den här killen kunde agera, från att vara en vanlig kille till att förvandlas till en riktig psykopat. Man såg en kille men man trodde verkligen att det var en tjej, när han pratade och hur han agerade. Serien väljer verkligen bra skådespelare, så det är så himla trovärdigt. Men jag kan inte låta bli att undra om sånna här brott har hänt på riktigt..

En annan sak jag undrar om det finns något sånt här team på riktigt någonstans i världen? De är ju inte som ett vanligt polisteam utan ett profileringsteam från FBI. Tänk om det fanns ett sånt yrke här i Sverige, jag skulle inte vara sen att söka, haha!


Om du inte har sett serien än - gör det. Det går på 5an torsdagar kl. 21.00 men det finns ju även boxar att köpa. Jag har den första säsongen, ser på den för andra gången nu.. Men jag har även andra, men ingen text (man har blivit så lat och vill ha text på allt nuförtiden).


Min favvo i Criminal Minds är helt klart Dr. Spencer Reid (spelas av Matthew Gray Gubler). Han är sådär härligt knäpp och ett supersnille. Och om man kollar på hans myspace eller på extramatrial från boxarna så verkar han vara lite knäpp på riktigt oxå, vilket jag gillar!

En annan man ska spana in från Criminal Minds är Shemar Moore, riktigt ögongodis!


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards