Alla inlägg den 21 juni 2009

Av bfalk - 21 juni 2009 00:24


Ja, jag kollar faktiskt på Rocky filmen. Den, och den sista filmen är de enda jag sett hela på. Den som går nu är ju Dolph Lundgren med och han går ju inte av för hacker (mamma's fina ord stämmer ganska bra just nu kände jag). Dolph och Van Damme är nog de enda killarna (gubbarna) som jag tycker om som har muskler.. Och några wrestler killar då. Känns som ett himla vettigt inlägg, eller hur? Det börjar ju suveränt!

Måste bara skriva en sak som jag glömde skriva i midsommar inlägget. Det måste vara något fel på min rumpa, den är alldeles för stor men tur att man kan skylla ifrån sig. Den är nu kallad grekrumpan efter att jag spillt ut champagne och råkat rumpat alla i ansiktet.. Det är inte fint. All chips sätter sig där tror jag. Tur att man ska börja promenera snart. Dyrbar alkohol går ju åt spillo, och jag tror inte brorsan gillade när jag skulle gå förbi han vid soffan, haha.


Just innan Rockyfilmen började var jag så sjukt uttråkad, inget hände på tv och inget på internet. Så jag beslutade mig för att laga mat, haha. Inte för att jag var så sugen men tänkte göra matlåda till jobbet. Och gissa vad? Det blev skit gott! Första gången någon maträtt jag har gjort bli så här riktigt god! Nu kan jag bjuda på mat till mamma, då blir hon nog glad. Vad gjorde jag då? Jo, korvstroganoff och ris! Det är så himla gott tycker jag, i samma klass som köttfärssås.

Jag skrev upp receptet som jag gjorde (följde inte det som stod på internet):

Och såhär ser det ut, kanske inte syns så bra pga kameran och att jag skriver väääldigt slarvigt. Men lite stolt är jag över mig själv att jag lyckades... Eller mycket. Nu är jag nog vuxen, jag tog just min kock oskuld!


Ingen rätt utan bevis, right? Det ser himla oranget ut, men det var inte det 'på riktigt'. Tror min kamera har börjat fucka ur riktigt, ingen bild blir sådär riktigt bra. Hur jag nu kom in på det.. Men nu vet ni det iallafall.

Resultatet: Skit bra

Skala: 9,3

Jag: blev både mätt och nöjd över att jag lyckades laga mat för en gångsskull.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards