Alla inlägg den 9 juli 2009

Av bfalk - 9 juli 2009 16:52


Jag som nästan glömt bort hur det kändes att vara sjuk, himla härligt att bli påmind igen! Jag vill avlida, en stund iallafall.

Jag gillar när gamla klasskompisar som kollar bort när dom ser en, en speciell gör alltid så. Det är lugnt, jag är absolut inge social på bussar när jag är sjuk men ett hej kan man väll trycka ut sig? Helst om människan ifråga säger hur underbar jag och hela klassen var.. Haha, otroligt underhållande. Jag må ju säga att det är skönt att slippa gå i en klass. S K Ö N T.


Just sett på Eagle Eye, där Billy Bob har en roll. Han är härlig han. Den var väll lite spännande och så.. Inte nån höjdare. Inte fick jag sova heller. Jag är ganska så tjurig nu.

Nu ska jag försöka äta, wish me good luck.

Av bfalk - 9 juli 2009 12:36


Igår beslutade jag mig att inte ringa vårdcentralen eller åka till akuten, då jag 'bara' hade lite ont i halsen, öronen och hostade. Men natten till idag var det kört. Ni vet hur det låter när man öppnar en pucko flaska va? Så lät det i mitt öra, och jag hade världens inflammation. Jag blev ganska rädd när jag såg att jag blödde både i örat och i näsan imorse, så jag ringde vårdcentralen direkt. Tanten var skit surig och sa att det nog kan vara så vid en förklylning, jo tjena. Men jag fick iallafall en tid, på ljustadalen. Eftersom stället här hemma har stängt så måste man åka dit nu, vilket inte är sådär jätte kul när man är jätte sjuk. Mamma följde iallafall med mig, gull hjärtat, hon sa att hon var säker på att jag skulle tappa bort mig där, haha. Besöket gick jätte fort och läkaren konstaterade att jag fått en kraftig inflammation i båda öronen, i lungorna, pajjat luftrören och har en kraftig hosta.. Ja, tur att man ringde. Ibland tror jag att jag bara inbillar mig, men varje gång så bevisar läkarna motsatsen. Första gången jag hörde kommenteren: OH SHIT! komma ut ur en läkares mun. Så ser det ut i mitt öra tydligen.. Lite rädd man blev då ^^


Nu är jag hemma iallfall, har käkat lite mackor och druckit te. Väntar på att mamma ska komma hem med medicinen, tydligen skit starka. Hoppas man inte överdoserar hostmedicinen, det ska tydligen vara jätte läskigt. ÅÅÅÅÅh jag har så ont i lungorna och ryggen nu alltså :( Ja, jag tycker så synd om mig själv. Varför kan jag inte ha en vanlig förkylning?! Ni vet: snor, host och sen är det över efter tre dagar! Nej, här tar vi allt på en gång. Jag är bitter på alla baciller som attackerar mig. Förhoppningsvis börjar medicinen verka fort, så jag får jobba på måndag igen.

Dagen ska jag spendera i sängen, med filmer och så ska jag försöka sova så mycket som möjligt (vilket är väldigt svårt med äckel hostan och snusk örat).


Föresten, såg en jätte bra film igår! Måste bara skriva lite om den, alla som läser borde se den tycker jag. Den heter Boy A och är drama film. Handling: När Jack vid 24 års ålder släpps ut ur fängelset har han tillbringat merparten av sitt liv inlåst. 14 år tidigare begick han ett hemskt dåd tillsammans med en annan pojke, en händelse han nu hoppas kunna lägga bakom sig för alltid. Jacks mentor och fadersgestalt bli övervakaren Terry som hjälper honom genom en mognadsprocess som borde ha startat långt tidigare. Men det förflutna släpper inte greppet...

Vissa stunder är killen det handlar om lite väl fjölig (töntig) och grinar väldigt mycket men den är så bra endå! Slutet är dock tragiskt och jag ska ju erkänna att jag släppte en tår eller två. Helt klart sevärd.


Nu ska jag lägga mig i sängen!


kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards