Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av bfalk - 14 augusti 2009 20:39


Nu råkar det bli utgång, med Svante faktiskt. Det kommer nog bli skit kul!


Av bfalk - 14 augusti 2009 13:14


Som jag skrev i tidigare inlägg så skulle jag skriva vad jag tyckte om Marilyn Manson's bok samt skiva. Varför inte göra det nu tänkte jag?


Hans bok heter Marilyn Manson: den långa vägen ut ur Helvetet och är skriven med Neil Strauss som även har skrivit med Mötley Crüe och Jenna Jameson. Förväntningarna var höga när jag väl fick hem boken eftersom de två andra Neil har varit med och skrivit har varit jätte bra. Och jag blev verkligen inte besviken. Man får veta mycket om hans barnliv och som tonåring, hur mycket han vill vara någon i en vänskapskrets och hur mycket problem han har med tjejer. Vissa saker han har skrivit i boken har han aldrig berättat för någon förut. Jag har läst den varje dag sen jag fick den och jag har bara några få sidor kvar.

Förut så var Manson bara en artist som skrev bra musik, som jag lyssnade på då och då men nu när jag har läst boken har jag förstått hur jäkla smart denna man är! Ja, det står mycket om droger och alkohol men även hans tankar om drömmar, Antikrist och mycket annat. Man kan även kolla på youtube för att se att han är verkligen smart och rolig! Och rolig är något han även är i boken, jag tänkte lägga upp en väldigt rolig lista senare som man kan skratta åt flera gånger!

I boken finns även bilder på honom och andra människor och olika ritningar. Förstår inte riktigt varför det finns bilder på det manliga och kvinnliga könet men det finns säkert en anledning till det oxå..


Enligt mig är Marilyn Manson en smart kille som kommit på ett bra koncept som artist, bra rock musik blandet med hans utstickande utséende. Ju värre man ser ut - desto mer uppmärksamhet eller hur? Hans utséende är ju något man verkligen kan prata om. Jag själv är faktiskt lite rädd för honom, det är ju inte så att jag skulle vilja träffa han en mörk natt på väg hem från krogen. Hans kritvita ansikte, tokröda läppar, blingbling på tänderna, ett vitt och ett svart öga och inga ögonbryn - vem skrämmer det inte? Jag avstår helst från att se hans videos om jag ska vara ärlig.

Men att ha kommit på det konceptet gör han ju ännu mer intressant, både positivt och negativt såklart. Men han är inte dum i huvudet, han är inte heller Satan eller Djävulen. Han är en rockstjärna som gör jävligt bra musik och nu en bra bok.

Låt dig äcklas, beundras och fascineras av denna bok! Man får verkligen ändrad uppfattning av denna man.


 


Hans nya skiva heter The high end of low. Jag lyssnade på den första gången när jag tokstädade. Jag var lite osäker på den, jag tyckte den var lite för lugn för att vara Marilyn Manson. Men texterna var jävligt bra.

Inatt så lyssnade jag på skivan ännu en gång och jag skämdes lite över att jag inte hade insett hur himla bra den var! Men ibland behövs det lyssnas mer än en gång för att fatta hur bra något egentligen är. Så var det för mig i detta fall.

På något sett så tycker jag att skivan följer boken lite. Man känner igen sig i texterna från skivan och textraderna från boken. Texterna och hela soundet går ihop så himla bra på skivan.

Jag rekommenderar både boken och skivan för just dig.


Jag har aldrig varit ett fan eller något sådant för Manson men nu tror jag nog att jag har det. Men kan han inte ändra stil lite, kanske sola lite? Haha.

Jag vill verkligen se han i Sthlm i oktober.. Tänk om någon här i världen ville följa med mig då, det är ju svårare.

Det skulle vara skit coolt att ha sett han iallafall, så man kan ju alltid hoppas :)

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards