Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av bfalk - 28 augusti 2009 22:45


Jag har hört att om man shoppar alldeles för mycket så kan det kallas en sjukdom. Ungefär. Man kan inte hålla i pengar och man slösar dom på allt möjligt; kläder, skor, smycken, smink osvosv. Oftast sånt man egentligen inte behöver och ligger bara hemma och skräpar med prislappen kvar. Jag måste erkänna att jag ofta handlar saker jag inte behöver, bara för att det var snyggt just då men inte nu. Jag älskar att slösa pengar, helst andras pengar, haha.

Jag drog en jätte snabbis på stan idag och köpte lite innan jag var tvungen att gå till Staffan och mamma för att få mat (det finns inte alltför mycket här hemma). Mamma hade gjort jätte jätte god mat! Något hon måste göra om. De tjatade lite på att jag skulle hänga med ut ikväll, vilket jag gärna skulle vilja men jag har så sjukt ont i min hals. Det har jag nu oxå. Jag vill bara att det ska försvinna, man hinner knappt veta hur det känns med en frisk hals. Jag har ju ont hela tiden.

Och trött är jag oxå, men det går knappt att sova. Jag pratade med Monica, min lärare från omvårdnad som blev riktigt förbannad på hur läkarna behandlar mig. Men tyvärr är jag ju van. Jag ska skrapa ihop pengar till en privat läkare tror jag, som kanske lyssnar på mig.

Har kollat på Transamerica nu, med Felicity Hoffman (hon från Desperate Housewives). Jävulskt bra film. Igår såg jag även Wallander - Tjuven och Righteous kill, DeNiro var som vanligt bra. Filmerna var helt okej. På tal om Wallander så såg jag en skådis från Kuriren filmen, en mcknutte är med där. Jag såg han på Statiol med massa andra mcknuttar. Det var nog dagens höjdpunkt.



 

Grå kofta och jeansleggings 


 

Jag var tvungen.. Så sjukt snygga skor!!

Av bfalk - 28 augusti 2009 21:28


Kollar på Transamerica just nu.

Åh, Kevin Zegers come to mama!


 



Av bfalk - 28 augusti 2009 20:26


Jag trodde inte det var sant. Men msn verkar bekräfta att det faktiskt är sant. Backstreet Boys kommer tillbaka, dom ska släppa nytt och även komma på en spelning här i Sverige. Frågan jag ställer mig är; kommer det verkligen komma folk på spelningen? Seriöst?

De var jätte stora på 90talet, de borde ju ha märkt att det inte gick bra efter det. De hade några hits och sina fans, men när vi blev stora så insåg vi ju vårat misstag och hur det verkligen lät. Och detta lilla land så kan de ju inte dra mycket folk.

Alltså detta kan bara sluta i katastrof.. Jag tycker synd om killarna som tror på det här. Kanske ska maila dom och berätta det?



Everybody, rock your body right - Backstreet's Back alright!


EEEehhhh.. Nej. Sorry, tror inte på detta.


Av bfalk - 28 augusti 2009 12:26


Åh, vilken natt! Jag har drömt jätte mycket tokdrömmar. Jag drömde först hemska drömmar om min mor, att hon lämnade mig osv för sin kille. Hmm.. Men vidare till nästa dröm; jag var på en liten privat fest just där jag bor. Jag beslutade mig för att gå då de började snorta (haha, ja det är sant) så jag packade min väska med min saker och skulle just gå. Jag böjer mig ner och tar på mig mina skor då jag känner hur någon knäpper kort på mig. Jag kollar vad det var och ser att det är killen som äger lägenheten som står och knäpper kort. Jag frågar vad han håller på mig och han svarar att han måste visa nått. Han visar massor med kort på Michael Jackson, precis som att han levde. Jag höll på skita ner mig i drömmen när jag såg en videofilm från den där lilla festen och där är Jackson! Jag hinner knappt reagera och helt plötsligt står han där. Han gör massa konstiga miner och jag försöker ta mig därifrån, vettskrämd. Och jag vaknar ännu mer vettskrämd. Jag tror han är i rummet faktiskt, så rädd är jag. Jag har en väldigt konstig ställning när jag vaknar, jag ligger på rygg (något jag aldrig gör) med båda armarna under huvudet. Helt plötsligt tror jag att han pillar mig under armarna. Åh, jag hatar sånna här drömmar som gör att man tror att det verkligen händer på riktigt. Han gjorde så sjukt konstiga miner som skulle få vem som helst att reagera.

Nu ska jag inte kolla på han på länge. Ush, det här hände bara för att jag kollade på nån video och läste att folk hade sett han efter hans död.

Creepy creepy man.

Föresten, jag kommer alltid ihåg drömmar i detaljer, därför jag kunde skriva så mycket.



Jaja, nog om det där hemska.

Nu sitter jag i soffan och ser dum ut, jag har så jävla ont i halsen och ögonen. Och i halsen får jag nog dras med tills det försvinner av sig själv.. Jag fick nämligen ingen medicin från doktorn. Men värst var nog att han inte lyssnade på att jag sa att jag är sjuk hela tiden och att mina leder tar livet av mig : -"Men det syns ju inte att du har ont så det är nog lugnt, ta en ipren". Jävla mongo! Ursäkta mitt språk, men sånt där blir jag så förbannad på. Vadå inte syns? Brukar det synas att man har ont nånstans eller? Han sa även att det måste bli reumatiskt, innan han kunde hjälpa mig. Sjysst kille.

Nej, jag kanske bara ljuger .. Hela tiden. Och när han hjälpte mig så fick han plötsligt för sig att hjälpa en annan patient. Hallå? Jag ville sparka på han, hårt. Tur att Gisse var med så jag kunde få prata med henne. Efteråt åkte vi till Ica Maxi och handlade massa gott som jag kunde ha i helgen. Tröstäta? Jaaaaa, när jag inte har alltför ont i halsen iallafall.

Och något mer jag måste berätta när jag var där; jag satt och väntade, själv, utanför doktorns rum. Det är alldeles tyst och så hör man hur något gnisslar. Jag är helt säker på att The Saw clownen på cykeln är på väg mot mig. Haha, vilka saker man kan få för mig. Jag trodde det var slutet på alla sjukdomar för mig. Kanske en önskedröm? Jag hatar clowner som vill dödas. Det är så onödigt menar jag.


Idag skulle jag ju vara med Jessica men det blir nog tyvärr inte så. Men hon ska veta att jag verkligen ville! Jag hatar det här, jag vill ju kunna vara med mina kompisar. Jag vill spöa mig själv. Haha.

På nått sätt ska jag försöka få på mig kläder och åka ner på stan och hämta ett par skor, dom är skit snygga så. Men det blir nog inte förns kvällen för nu mår jag inte okej. Tur att det finns bussar, tänk när dom fick gå överallt? Ojoj, då skulle jag kanske vara smal igen.


Nu ska jag försöka äta nått.

Och nej, ingen bild på Jackson denna dag!

Jag tror fan jag drömde om Alex Skarsgård oxå.. Jag tvingade nog mig själv att drömma om han iallafall..


kram&puss


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards