Alla inlägg den 3 september 2009

Av bfalk - 3 september 2009 18:24

Mamma är hysterisk.

Jag måste gå och tvätta.

Jag orkar inte ens ta på mig strumpor.

Hur ska detta gå? Överlever jag? Hur länge isåfall? Är det mycket tvätt? Kommer det bli rent?

Dessa frågor får ni svar på i nästa inlägg av; Bella - the sjukling som måste göra saker endå.

Av bfalk - 3 september 2009 18:22



Känd från Project Runway.

Jag är kär i han och i hans kläder!

Av bfalk - 3 september 2009 17:05


Ja, vilket passande uttryck för detta inlägg.

Kikar på Aftonbladet och klickar på en artikel om Lindsay Lohan. Jag har alltid gillat den tjejen, så fin och så snygga kläder! Jag har någon konstig kärlek till henne helt enkelt. Många gånger har man tänkt; tänk om man fick byta liv med henne eller någon annan kändis för en dag. Tänk och kunna köpa vad man vill utan att tänka på om man har råd, åka till alla ställen man vill, gå på krogen hela tiden och ha kul med vännerna och kanske få spela in en film eller något.

Men jag inser om och om igen att de är inte mer än jag. Egentligen. Trots pengarna och deras kändisskap. Jag tror nog att Lindsay Lohan skulle göra vad som helst för att få leva mitt svenneliv för en dag. Helst i Sundsvall.


Nu ska man väll inte tro på allt man läser men bilder därimot talar sitt tydliga språk - Lindsay mår inte bra, eller har inte mått bra. Man har hittat en bild på hennes arm där den är täckt med gamla ärr, antagligen har hon skadat sig själv. Det är så tråkigt med dessa barnstjärnor som blir tvingad av sina föräldrar att göra allt de inte fick göra. Tänk om dom fick bestämma själva när de var vuxna nog att ta beslut om ett liv i rampljuset?

Jag har nog ett ganska bra liv trots allt, här i lilla Sundsvall. Lagomt mycket pengar och bra vänner. Lagomt är väll bäst antar jag. Min morsa skulle aldrig tvinga mig att bli känd, det skulle jag nog klara av själv.

Tänk att ha allt man behöver; förutom kärlek. Jag tror många kändisar saknar kärleken från föräldrar, familj och vänner. Nej, jag skulle nog inte klara av det.

Eftersom jag gillar Lindsay får jag hoppas att hon övervinner demonerna och att hon inte blir ännu en ung känd som dör.

Här kan du läsa artikeln: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article5736515.ab


 Såren går över Lindsays tatuering –

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.


Av bfalk - 3 september 2009 14:43

Inatt kunde jag verkligen inte sova. Jag försökte flera gånger men halsen stoppade mig. Ögonen gick i kors men somna ville jag inte.

Jag tror klockan var över fyra innan jag föll i dvala. Ett par terror samtal senare, jag förstår mig inte på vuxna människor som bara ringer och ringer. Helst på natten.

Jag har nu ätit medicin i cirka två och en halv dag men jag känner ingen skillnad vilket är konstigt eftersom man brukar känna skillnad efter två tabletter, iallafall jag. Kanske inte har halsfluss endå? Hyffsat less på att ha såhär ont, men vad kan man göra? Hoppas jag är någorlunda bra på söndag då jag ska jobba, men tur att det är ett kort pass!

Igår skickade jag ut inbjudningar till min fest oxå, jag hoppas VE OCH FASA att jag inte har glömt någon.. Det är bara att höra av sig då och undra vad jag håller på med egentligen. Jag skrev inte i smset att jag vill veta om du kommer, bara om du inte kommer. Kanske lite dumt eftersom jag blir skit nervös när folk inte svarar, haha. Jaja, blev jätte glad när jag fick svar från Johan - han är så sweet :)

Ja just det, inatt när jag verkligen inte kunde sova så glodde jag på tv. Jag brukar se Law and order på nätterna men nu hade jag missat typ halva så då är det ju ingen idè så jag zappade vidare till fyran där de visade ett program om Paula Abdul (ena jurymedlemmen i American Idol). Det var väll hennes egna program antar jag, sånna där som de flesta kändisar gör; man får följa deras liv i deras hetsiga dag. Det var väll inget mer med det om hon inte hade varit påtänd exakt hela tiden. Jag skämdes men samtidigt tyckte jag synd om henne och hennes crew som var tvungen att stå ut med det hela. De skyllde på att hon inte hade sovit och att hon hade influensan.. För det första; när man är sjuk är man halft död, helst när man har influensan. Visst kan smink hjälpa men man orkar ju inte göra saker och helst inte hoppa runt som en dåre. För det andra så blir man väldigt uppskruvad av att vara trött, men tillslut så blir man ju extremt trött så man kanske blir arg och less. Vilket hon aldrig blev. Man fick se hur hon skulle beställa kaffe och knappt kunde prata, hon bad alla om pengar, hon satt på huk på nått parfymställe och sniffade parfym som en idiot (man tager det man haver, eller hur?), hon kunde knappt gå och hon hängde hela tiden på några tjejer som jobbade för henne. Hon skulle göra några livesända intervjuer för American Idol och hon var så borta att hon antingen valde att inte svara eller svara något helt annat, hon skrek att hon var en dansare mest hela tiden. Då sa pressen att hon var drog/alkohol missbrukare. Och jag tycker, efter det jag såg att hon verkligen är det. Man är inte sådär om man är trött och sjuk. Stackars Bkändis. Hon grät senare ut framför kameran och hennes crew (såklart krokodiltårar) att det var så synd om henne och att 'hon aldrig skulle vara påtänd på något'. Snacka om förnekelse. Efter att jag såg det där tycker jag bara synd om bruden. Hoppas hon får hjälp.

Jag vart värsta förbluffad över att dom ens visar den sidan av henne. Vill inte kändisar att de ska visar från den bästa sidan?

Jaja, just innan jag såg det där programmet så råkade jag skicka efter lite kläder.

Jag hittade en sån skit söt kjol, fattar ni. Jag som aldrig vill ha på mig något sånt, men jag har alltid velat haft en liknande kjol med en vit skjorta till. Funderar på om jag ska ha det när jag har festen :)

Beställde även leggings och två par mössor, vad ska man säga; jag älskar mössor! Man slipper fixa håret och så tycker jag det är snyggt.

Nej, nu ska jag lägga mig i sängen igen och kolla på film och ta det lugnt. Lär sova en stund oxå, kan behövas.

Inhandlat inatt.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards