Alla inlägg under september 2009

Av bfalk - 8 september 2009 15:19


Puh. Jag har just kommit hem efter en riktig tuff powerwalk, var ute i ungefär en timme. Det gick bättre än väntat, men gick ju inte i så många uppförsbackar (de är ju jobbigast). Flåsade på rätt bra eftersom det var ett tag sen man tog en sån där promenad och så fick jag väldigt ont i höfterna, men jag kämpade på! Det känns riktigt bra med frisk luft och så. Jag hoppas att jag kan gå ut en gång om dagen, men man ska aldrig vara säker. Jag kan lova mig själv att gå ut och gå men det händer lixom aldrig.. Måste ta mig i kragen som man säger. Eftersom jag har så ont i ryggen så är det ju bra att röra på sig + att fetmagen kanske försvinner nångång, det skulle jag gilla, haha!

Det är skönt att gå själv oxå, för då har man tid att tänka igenom så mycket saker. Det var tusen tankar som gick genom mitt huvud denna dag. Jag hade sällskap av ett hav med fjärilar nästan hela promenaden oxå, de såg alla likadana ut men olika storlekar. De var jätte fina. Jag har hört att fjärilar är något som betyder gott, något positivt och det är bra att man ser dom. Det har nästan alltid funnits fjärilar runt mig, när jag är ute och solar så sitter de oftast på mina ben och vägrar flyga iväg. Eller så gillar de att sitta på mina fingrar. En gång när jag var liten så åkte jag och mamma till något fjärilsställe, där fanns det jätte stora fjärilar. Det var skyltar överallt där det stod att man inte fick pilla på dom eller ta i dom. Men som vanligt så åkte de rakt mot mig och en av dom satte sig på mitt finger, och stor som den var var den även stark. Väldigt stark. Jag fick inte bort den, haha. Måste ha varit en härlig syn att se när jag försökte få bort den.


Oj, nu blev det en lång text om fjärilar.

*

Igår hade jag jätte roligt iallafall.

Tackar alla söta igen som skickade sms eller skrev på msn/bdb och grattade mig, jag blir jätte glad över sånna små saker :) Så det uppskattades ska ni veta! Jag blev dock jätte besviken över en kompis som har vägrat svara på msn och som nu inte ens säger grattis? Vad handlar det om? Jag vet att vi inte står så nära hon och jag men jag ser henne endå som en vän som jag vill ha på min fest.. Men nu vettefan. Jag blir arg och sur, för sådär beter man sig inte. Inte i min värld iallafall.

Ja, jag gjorde inte mycket på dagen. Jag städade klart, fixade mig och slickade på slevar som mamma gjort tårta av, haha. Mamma åkte på affären och när hon kom tillbaka fick jag jätte fina blommor! :) Satt och pratade, fick skrattattacker och hade skit kul. Efter ett tag kom Staffan och då fick jag äntligen öppna paket!

Det var mycket gott och blandat. När jag öppnade näst sista paketet så trodde jag att jag skulle få en hjärtattack när jag såg vad det var. Den låg i ett gammal linspaket, så fort jag såg att det var en biljett till Marilyn Manson så började jag tokgrina! Jag brukar aldrig göra det över presenter, men jag blev så chockad för jag trodde då aldrig att jag skulle få se honom! Helt sjukt. Mascaran rann och det blev kramar och ja.. Jag var i ett lyckorus helt enkelt. Mamma sa sen att hon tyckte att det var jätte fint att jag blev så glad, haha.

Så i november ska hon och jag se honom, kommer bli jävligt coolt alltså!

Efter paketöppning var jag tvungen att ta en rök för att lugna nerverna. Efter en stund så kom Gisse hit, vi käkade lövbiff, potatisgratäng och bearnessås :) Det var tokgott och jag blev propp mätt! Sen satt vi och drack vin och pratade. Jag fick jätte mycket roligt från Gisse och Micke, mest sånt för sin kropp och sitt utséende vilket kan behövas! Det är så skönt att få sånt istället för att köpa själv.

Vid nio var jag helt död av trötthet, så jag somnade kanske vid tio. Vilket var jätte skönt, men sov jätte dåligt..

Jag mådde inget vidare imorse så det blev en hemma dag. Jag vill inte riskera att jag blir sjuk igen. Då är jag hellre hemma och tar det lugnt!


Ikväll ska jag och morsan käka tårta, eftersom ingen av oss orkade äta det igår. Sen så ska mamma massera mig, vilket jag verkligen behöver!


         biljettte     

Från mamma och Staffan; Blommor, Jens Lapidus böcker, John Ajvide Lindquist bok, Pirates filmen (tvåan), Pulp Fiction (jag älskar John Travolta i den här filmen!!), ljusgrej, hårinpackning, lösnaglar, godis, halsband, nagellack, vitt hårband, facemask, tygmärke, hårsnoddar och BILJETTEN.


       

Från Gisse och Micke; hårprudukter, salvor, godis, hårsnoddar, hårnålar, facemask, dushgrejor, mascara, läppglans, lösnaglar. Backyard Babies filmen och jätte fint halsband. Det står "själar säger aldrig farväl", "änglar finns - du är en", "livet kan vara krokigt men aldrig utan mening" på ringarna. Så fint.

Fick body shops tea tree salva samt facial wash, något jag verkligen rekommenderar! Det är ganska dyrt, men verkligen värt pengarna :)

 

  

En glad 20åring, whopwhop!

        

Av bfalk - 8 september 2009 14:56


Har spanat in Harcore's nya video. Jag älskar att det är svartvitt! Jag tycker mer om videos och bilder som är svartvita, det är så fint. Och helst när det är rockers med ;)

Låten är väldigt bra och jag måste ju säga att Jocke Berg (sångaren) och Adde (trummisen) är förjävla snygga alltså.. Tänk att man har fått turen att sett dom live oxå, det är ett plus i kanten. Och tänk att Sverige kan producera sånna här snygga karlar som ser bra ut men även kan rocka rövven av en!


Titta och njut, det gjorde jag!

Se videon HÄR.


  

Av bfalk - 8 september 2009 11:18

Bloggagratis har nu gjort om sin sida kraftigt, sidan heter numera bloggplatsen och ser skrämmande likt ut som blogg.se. Kan man inte skaffa nått eget eller?

Vad tror ni, blir jag utkastad från den här sidan nu? Haha.

Jaja, det ska väll funka. Jag har fundrat att byta till en 'vanlig' blogg sida men jag orkar inte, den här funkar nog bra som den är :)

Jag tänkte skriva om min födelsedag lite senare för nu ska jag käka digistive kex och kika på tv!

Vi hörs och ses senare.

kram&puss

Av bfalk - 7 september 2009 16:53

Av bfalk - 7 september 2009 12:36

Det är ingen vanlig dag - det är Bellas födelsedag!

Wiho! Äntligen är dagen kommen - är det nu man ska leka vuxen? Nej, det orkar jag inte. Det är så skönt att bli 20 men samtidigt får jag ångest, haha.

Jag har precis käkat en macka, te och juice. Jag ska snart duscha och städa lite mer, orkade inte göra allt igår.

Jag fick hem paketet från Gina idag oxå, men kjolen var inte med? Tyckte jag var lite skumt, så jag skrev till dom och frågade vart fan den är.

Nu längtar jag till presenterna. Big time.

Av bfalk - 6 september 2009 22:41

Idag fixade jag in några bilder från när jag var en ung dam, utan problem och jag hade all frihet i världen.

Hittade några jätte gulliga bilder på mig och brorsan. Nu har vi hängt ihop i snart 20 år, utan så mycket bråk och mer med kärlek. Det var du som lärde mig att gå, sitta och göra hyss. Men det bästa var nog att du lärde mig att älska rätt fotbollslag och lyssna på rock!

Tack för att du finns brorsan.

Av bfalk - 6 september 2009 17:31


AIK är i final i Svenska Cupen!

Obolo, Johansson, Jonsson lugnade mina nerver.



Det känns förjävla skönt.

Av bfalk - 6 september 2009 17:04

Den eviga frågan är egentligen HUR mycket skit det finns i en människa? Inte skit som i bajs utan skit som i skitskit, skitsnack, bullshit och vrede och dåligt självförtroende såklart. Det skulle jag vilja veta, men jag tror nästan jag funnit svaret. Vill ni veta? Nej, jag skriver inte ut sånt i bloggen.

 *

Sitter nu och kollar på Svenska Cupen; AIK - Häcken. Det verkar som Gnaget förlorar, tyvärr. Tur att det inte är allsvenskan och blodigt allvar då hade jag slagit sönder något och gått ut och skrikit lite. Sånt som man gör när man är arg på en rund boll.

Sov som sagt på Bergsgatan, sov inget vidare direkt. Fick först och främst jätte ont i höfterna, fick gå upp och ta alvedon tillslut. Sen kändes det som att jag fick växtvärk i knäna?! Skumt, det är så dax nu att växa när jag snart är 20 och ska sluta växa. Jag var jätte trött men det gick inte att sova, det var som att jag halvsov hela natten och då är man ju lite små seg när klockan ringer men det jätte bra att gå upp och jag var inte stressad alls! Jag brukar ju ha förmågan att stressa upp mig själv även fast det är en kvart kvar tills jag ska gå och jag är fullt klar. Vart kommer det ifrån tro?

Morgonen och dagen i helhet har gått väldigt fort trots att jag inte gjort många knop denna dag. Har jobbat med Andreas och då får man många skratt! Jag tvingade han att massera min nacke lite, det var skönt men gud så uppsvullen jag är! Hoppas det försvinner innan festen så man inte ser ut som nån jävla Quasimodo, hur skulle det se ut? Ja, som en puckel antagligen men det är inte inne med det just nu vad jag vet. Åh jag låter som en riktig modebloggare nu, haha.

Efter jag jobbat så åkte jag hem, har inte gjort så mycket förutom att kolla på fotboll, gosat med Fritz, ätit pringels och pratat med folk på msn :)

Snart ska jag väll sätta igång med städningen. På nått sätt. Jag är inte pepp direkt men man måste ju har jag hört.

kram&puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards