Alla inlägg den 29 november 2009

Av bfalk - 29 november 2009 22:15

Jag älskar ljus, nu försöker jag tända alla fina julstjärnor och massa ljus när det är så mörkt ute. Dessutom blir det varmt!

 

 

 

  

Våra AIKljus, såklart.

Ikväll tände jag första adventsljuset. Vi har även en i köket, men vi hade inga ljus till den just nu.    

       

Av bfalk - 29 november 2009 18:00

Jag hittade precis uppträdandet som Thåström gjorde hos Skavlan i fredags, man kan inte göra annat än att älska mannen alltså. Åh. Fan vad jag längtar till februari!

 Thåström - Kort biografi med litet testamente


Av bfalk - 29 november 2009 17:15

Jag har haft fullt upp tills nu, nu har jag äntligen fått vila mina fötter lite. Men inte så länge till, jag ska överraska mamma med en heltstädning i lägenheten, så det är dax att börja snart. Jag hoppas jag är klar tills El Clásico (Barcelona - Real Madrid) börjar, jag hoppas även att morsan blir lite glad att man gör något här hemma. Men det borde hon bli eftersom hon börjar nästan grina när hon ser mig diska.

Och idag är det första advent oxå, helt overkligt. Jag fattar inte hur tiden kan gå så snabbt. Var det inte nyss jag såg hur våren kom och jag klagade på hur varmt det var? Idag föll några få snöflingor och det var ljus i alla hus. Det är jätte härligt att se och man blir lite varm i kroppen trots allt, men jag ser inte fram emot alla kalla dagar och mörka kvällar..


Nu funderar jag på om det trejde världskriget har kommit till stan, det smäller som attans, dax att gömma sig kanske?

Dagen idag har gått ut på promenad, handling på ica, bakning och laga mat. Jag gjorde currykyckling och amerikanska brownies! Jag har dock inte smakat på dom ännu, jag hoppas dom är goda även fast jag råkade bränna dom lite, hehe. Tur att man inte behöver bjuda på dom (förutom Staffan, som äääälskar allt).

  

Just nu ser brownisarna ut såhär, jag har inte orkat lägga dom i nån glasslåda än. Här kan du hitta receptet jag använda mig av.


Jag har haft arslet fullt alltså, och mer ska det bli alldeles strax. Det känns ändå bra att man gör något här hemma, eftersom jag är arbetslös. På tal om det så ska jag jobba torsdagkväll och fredagmorgon och så ska jag även jobba kväll på nyår. Det kommer bli ganska mycket pengar då, OB;n ligger på över 90+. Så jäkla najs. Sen vettitusan hur jag ska komma hem, förhoppningsvis så har Gisse och Micke fest så man kan gå till dom! :)

Nu ska jag börja med städningen, sen blir det som sagt fotboll! Jag vet inte alls vilka jag ska heja på.. Men tur att det finns så många snygga män att kolla på, det blir så mycket roligare då!


PUSS!



Av bfalk - 29 november 2009 11:56

 

Läser jag skvaller med katten Ceasar! :) 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards