Alla inlägg den 1 december 2009

Av bfalk - 1 december 2009 22:00

Förut gick jag aldrig osminkad, jag mådde nog trots allt ganska dåligt och ville inte att omgivningen runt om mig skulle kunna se att jag gick ut och var en 'normal människa'. Första gången jag gick osminkad på skolan så kände en killkompis inte igen mig, jag undrar hur mycket spackel jag egentligen hade?! Jag får mardrömmar när jag tänker på det nu.

Jag tror att alla är osäkra, mer eller mindre. Jag tror ingen har perfekt självförtroende och om någon går ut och skriver/säger det så hoppas jag att alla vet att det är bara ljugeri. Alla har dagar då dom hatar sitt utséende, bara vill bränna upp sitt hår och undrar varför man inte ser ut som den där andra tjejen, hon som är så perfekt.

Ju äldre jag har blivit så har jag insett att jag inte kan göra så mycket åt mitt utséende (jag skulle aldrig, aldrig lägga mig under kniven!!) och jag måste lära mig att leva med det. Dagarna går och jag inser att jag är rätt nöjd. Jag får kommentarer av kända som okända ansikten som säger att dom tycker jag är söt, fin och har snygg stil. Vad mer kan man begära, självförtroendet stiger ju till toppen. Men ändå så tar man åt sig mer av en elak kommentar än 100 bra, varför är det så..?

 

Jag började tänka på tjejer häromdagen. Vad vi gör för att försöka se bra ut inför andra, vad vi handlar och hur vi kan stå i flera timmar och försöka göra att ögonskuggan ser likadan ut som på andra ögat. Ibland kan jag vara så men jag kan även skita i allt och bara tycka att det är extremt härligt att gå osminkad med mjukisbyxor och en stor tröja.

Mamma berömde mig för någon vecka sedan för att jag gick helt ofixad på en buss, "att du kan gå osminkad på bussen, bra gjort!". För mig var det inget fel alls, jag ville ju gå så trots allt.

Jag tycker det är så fel att tjejer fixar sig och håller på, fast vissa kanske inte ens vill det, men gör det bara för att det ska se bra ut i andras ögon. Det är hemskt att vi ska behöva granska varandra från topp till tå och media som skriker ut att vi måste se perfekta ut.

Jag tror att om man har bra självförtroende och mår bra med sig själv så skiter man i om man ser bakis ut eller är jätte fixad. För det är det inre som räknas, trots allt.

Jag gör saker för att jag gillar det, jag märkte ofta när jag var yngre att jag inte mådde bra med saker för jag gjorde det för att andra hade det eller att det bara skulle vara så - nu mår jag mycket bättre, när jag har min egen stil och går osminkad hur mycket jag vill!

Nu är det ju självklart att jag inte går och tycker att jag är super snygg osminkad, eller sminkad för den delen, men ni förstår va..?


Jag tycker alla är värda att ha ett bra självförtroende, bra vänner och en underbar familj runt sig, så man slipper vara osäker och bara kan vara som man själv vill.

Och kom ihåg mina sötisar, man fixar sig för sin egen skull inte någon annans. Det blir så mycket bättre då!


Och ja, jag är osminkad på pressbilden i bloggen!  


Av bfalk - 1 december 2009 19:00

"All work and no play makes Jack a dull boy."

/The Shining

Av bfalk - 1 december 2009 15:00

Tänk att det redan är december, tiden går alldeles för snabbt alltså.

Idag gick jag upp klockan 10, min klocka ringde då annars hade jag sovit ett tag till. Jag gick och la mig ganska tidigt igår för jag var jätte trött, men kunde jag sova? Neej. Jag vet inte hur länge jag vred och vände på mig innan John Blund kom och gjorde så jag fick sova.

Innan jag somnade så låg jag och läste ELLE och hade tänt alla ljus i rummet, det var jätte mysigt! :) Mitt rum är ju ganska kallt, så med massa ljus blir det genast varmare. Inatt drömde jag något jag oftar drömmer, att jag jobbar på dallan. Mamma är säker på att jag kommer bli bartender nångång i mitt liv, ja varför inte? När Gisse jobbade där kunde hon få upp till 5000:- i dricks, helt sjukt.


Jag gick upp tidigt idag eftersom jag hade tvättstuga klockan elva, egentligen skulle mamma tvätta men hon skulle få stressa så mycket så då gjorde ju jag det istället. Först så bråkade den nya torktumlaren med mig, det fanns tusen saker att välja på men ingen var rätt men till slut så gick det iallafall. Senare så tjaffsade ena maskinen med mig, så jag fick springa och byta, med dyngblöt tvätt. Tur att jag var själv där inne, haha. Jag har även hunnit sola i 20 minuter, det var skönt att få vila ögonen en stund. När jag är trött så blir jag jätte irriterad, så jag vet inte hur många som jag har hatat i min lilla skalle idag. Men nu är jag piggare och världen ler mot mig igen, typ. Ska man skämmas för att man har onda tankar om människor? Det är ju inte så att någon hör en, men kan det vara skadligt för sitt eget mående?

Jag har målat ramar oxå, nu är jag svart på händerna och armarna. Men jag antar att det ska vara så.

Jag har kikat på byrålådor och andra grejor som jag ska köpa på IKEA, jag hoppas Gisse kommer hem imorn så jag kan shoppa det.. Och då kan jag även fixa upp alla tavlor. I mitt huvud kommer det bli jätte fint, jag hoppas att det blir det på riktigt oxå!


Nu ska jag ta surfa vidare, so long!

PUSS!                         

   

  

Fritz myser, på sitt eget speciella vis. 

     

Av bfalk - 1 december 2009 12:00

Allison känner man igen från Americas Top Model 12. I början ogillade jag hennes 'konstiga' utséende med stora blå ögon, men för att bli en modell måste man se annorlunda ut tycker jag och man blir mer uppmärksammad kan jag tänka mig. Man måste vänja sig en liten stund med lite annorlunda utséenden - sen älskar man det helt plötsligt!

Jag blev riktigt arg när hon inte vann, istället blev det en riktig tråkpuppa. Blä.

Jag tycker dom här bilderna är riktigt fina, eller vad tycker ni?

 

Allison Photo 6 

 

Min favorit bild! :)

 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards