Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Dejt med Mr. Timberlake

Av bfalk - 2 december 2009 15:15

Igår kollade jag på 'Alpha Dog', där Justin Timberlake har en av huvudrollerna. Det är en bra film, ett plus i kanten är att det finns så många fina killar i filmen! ;) Det är många kända ansikten med i filmen, så som Bruce Willis och Sharon Stone.

Alpha Dog är ressigerad av Nick Cassavetes, filmen är inspirerad av en sann berättelse när FBI fick sin yngsta brottsling på sin 'Most Wanted' lista.

Filmen handlar om Johnny Truelove hamnar i bråk med Jake Mazursky efter att denne sabbat en drogleverans och Johnny får inte sina pengar. Bråket eskalerar och Johnny bestämmer sig för att kidnappa Jake's lillebror Zack. Zack ser inte sig själv som ett offer, för honom är det bara skönt att slippa sitt hem. Han festar och hänger med sina kidnappare. Snart börjar kidnappningen får oanade konsekvenser och när Johnny får reda på att han kan få livstids fängelse så börjar han tänka allt annat än rationellt.

I USA satte dom en gräns på att de som var under 17 år fick inte se filmen på bio, en förälder var tvungen att följa med. Och det berodde på filmens innehåll av drogmissbruk, grovt språk, kraftig våld och sex.

Själv tycker jag inte att den är så hemskt, men det missbrukas en och en annan olaglig cigarett. Det är bra skådisar och det gör det hela trovärdigt, att det har hänt på riktigt är ju lite hemskt dock.

Se filmen gott folk! :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards