Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Negerbollar

Av bfalk - 2 december 2009 19:24

Tydligen får man inte använda det ordet längre, men det gör jag! Det var det ordet jag lärde mig och jag håller mig fast vid det. Konstigt att det inte var någon som blev irriterad, arg eller dylikt när man använde det ordet när man var liten.. Men nu klassas det som rasistiskt. Knepigt.

Jag gjorde iallafall negerbollar för en stund sedan, jag använde Per Morberg's recept. Det lilla jag smakade när jag gjorde dom så blev dom faktiskt ganska goda, jag använde inte så mycket socker och jag tog kokos istället för pärlsocker, jag tycker det blir alldeles för sött annars.

  

Dom vart inte direkt runda, jag orkade inte rulla, haha! Tur att dom ändå ska in i munnen och ner i magen.

Nu ska jag lägga i mig i soffan och kolla på tv hela kvällen, eftersom jag är så himla lat! :) Leffe GW på tv ikväll, kom ihåg det!

Föresten, visst blir man irriterad på människor som total ignorerar en? Jag tycker det är så fult gjort alltså, helst om det är någon som man klassar som en lite närmre person. Människan jag syftar på ville nog hämnas på mig av något slag, konstigt att man kan kalla den människan vuxen.. Jaja, det är nog inte värt att slösa energi på just det. Nu ska jag lägga min energi på männen! (two and a half men alltså).


PUSS! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards