Alla inlägg den 12 december 2009

Av bfalk - 12 december 2009 16:54

Ikväll är det rock'n'roll som gäller, med min bästaste Jessica! Det kommer bli jäävligt roligt! Sist så var Corroded på gatufesten, men jag var lite smått onykter och svävade på rosa moln eftersom dom var precis efter Backyard. Jag kommer nog bli smått onykter ikväll oxå, men rocka lite mer ;)

Nu har jag precis fixat håret och sminkat mig, dax att börja med maten och börja pimpla alkohol.

Så in i dimman på er, så syns vi där!

Corroded - Time and Again 


Av bfalk - 12 december 2009 14:45

Nu får jag panikångest snart, jag tror jag råkat göra sönder min ipod.. Alltså, jag är ju en total stjärna, det står ju klart! Jag hoppas att den laddar ur snart så att "koppla inte ifrån" grejen på skärmen försvinner. Ååååh. Jag ska inte ha tekniska saker. Undra om jag ska flytta till skogen utan mobil, dator och allt sånt. Undra vad man skulle göra då.. Leka med kottar?

Nu sitter jag här, halvblöt pga den vilda diskningen för en stund sen. Jädrar vad mycket disk det var, men nu är det borta iaf. Det måste ju vara snyggt här hemma när Jessican kommer! ;)

Nu sitter jag här och sjunger (skriker) julsånger, ETT LJUUUUUUUUS FÖR BARA DIIIIG OCH MIIIIIIG! Jag vet att grannarna önskar sig lite julsånger såhär på en lördag. Jag ska fortsätta enda in i duschen, dit jag måste bege mig snart och sedan börja fixa mig. Jag har ingen aning om hur jag ska se ut ikväll, fattar ni hur jobbigt det är?! Ibland önskar jag att jag bara hade ett par jeans och en tshirt.. Nej, hemska tanke.


Det var nånting mer jag skulle skriva.. Vad tusan var det då..? Ja just det, häromdagen när jag städade så hittade jag en sexbok som mamma gav mig när jag var runt 13-14 år, haha. Det var mycket intressant att läsa igenom den nu, jag fick lära mig att ett nej är ett nej, vad missionären är och att man kan stoppa en snopp i munnen. Det var nog mycket lättare att ge en bok än att prata om det, men jag kom ihåg att jag skämdes ögon ur mig. Att ens mamma tänkte på att jag gjorde sånt lixom. Men det är ju bara av välmening och jag lärde mig säkert nått.. Om jag ens läste den. Men nu vet jag ett och annat, så boken åkte i papperskorgen. Även att det följde med bilder till varje kapitel, om hur man skulle göra osv. Haha, det var nog skrattet för dagen alltså. Nu måste jag sätta igång och praktisera det jag lärt mig!


Senare måste jag försöka hinna med att laga mat och slå in presenter till Staffan. Hoppas jag inte är bakis imorn så jag kan käka tårta och go'mat, mamma sa att hon skulle trycka i mig det endå, det lät mys.

Men nu tror jag grannarna blivit förbannade på min skönsång, för nu är det någon som börjar borra så jag inte hör musiken. Jag förstår inte alls! Jag är ju som klippt och skuren för att bli en popstjärna.

Nej, nu är det nog dax att börja med att försöka se ut som en människa, men jag vet att jag kommer se ut som Smeagol inatt.


PUSS!  

Av bfalk - 12 december 2009 12:30

Avantgarde är något som ofta kommer inom mode och modeindustrin, det är något jag aldrig skulle ha på mig eller se ut så som modellerna gör MEN det är väldigt intressant att kolla på, det är som att man inte riktigt kan slita blicken ifrån. Det är fult men samtidigt väldigt vackert.

Avantgarde betyder nyskapande, att det är något som inte någon annan har gjort och är det mest nya just nu. Det är något som alla designers måste kunna tycker jag, att göra något riktigt konstigt och uppséendeväckande.

Jag hittade inte så många bilder, men här är några exempel på vad avantgarde kan vara:


Bild två är från Project Runway, där dom alltid i något avsnitt får göra aventgarde. Det får dock inte vara så fult att folk höjer på ögonbrynen på ett dåligt sätt, det ska vara uppséendeväckande men samtidigt kunna passa temat.

Visst är det konstigt att det finns så många grejor och teman inom mode, men det är jätte intressant att titta på måste jag säga.

Ju mer extrem du är - ju mer avantgarde du är, fast det måste vara på ett smakfullt sätt.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards