Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Min mage skriiker

Av bfalk - 27 december 2009 12:45

God dag mina vänner! Äre lugnt elle? Själv är det helt okej, förutom att jag vaknade klockan 7 imorse med magont. Jag vettitusan vad det är, men jag tror det är äggstockarna som jävlas. Det var så längesen jag hade ont där så jag vet ju inte riktigt som sagt. Jag låg jätte länge innan jag kunde somna om igen, men tillslut så fick jag några timmar till. Jag drömde om saker jag skulle vilja göra på riktigt, säga åt människor. Det finns några i mitt liv som jag vill sitta mitt emot som och bara säga vad jag känner, utan att skälla eller vara dum - bara spy upp allt. Men verkligenheten är ju inte som drömmar, man kan inte alltid få det man vill ha och jag tror det är därför man just drömmer om det. Och i drömmarna sitter människan tyst och bara lyssnar, i verkligenheten så är det ju så många som inte tål kritik och börjar skrika (som är mycket bättre, tydligen).

När jag gick upp så ringde mamma på en gång, jag föreslog att hon skulle införskaffa sig broddar eftersom hon halkar hela tiden. "Nej, hur skulle det se ut, är det rock'n'roll eller?!" Då föreslog hennes underbara dotter att hon borde sätta fast döskallar eller nitband runt..


Nu sitter jag med en proppfull och en dum mage, jag känner mig tokmätt även fast jag bara åt två mackor, som är det vanliga.

Inatt såg jag föresten på en tok bra film, The Weather man med Nicholas Cage i huvudrollen. Som vanligt tycker jag så synd om den mannen, mest på grund av hans ledsna ögon. Men den här gången grundades det verkligen på något, jag tyckte synd om Dave Spritz för att han inte hade så många runt sig men samtidigt blev jag skit arg för att han inte gjorde något åt sitt liv, fixade till det.

Ett plus i kanten är att Michael Caine är med. Jag gillade filmen extremt mycket, så jag rekommenderar den till er såklart! :)

Dave Spritz (Nicolas Cage) är mannen med drömjobbet. Han är - i stort sett - populär och tjänar storkovan på jobbet som väderpresentatör på tv! Men han är samtidigt rastlös och verkar inte njuta av kändisskapet med allt vad det innebär av både ris och ros. Han är frånskild, men fortfarande galen i sin exfru. Hans pappa har cancer och David är bekymrad över sina barn - och det med rätta: dottern har viktproblem och sonen är missbrukare.

Hur bär man sig egentligen åt för att lyckas här i livet? Enligt filmkritiker visar denna film varför Nicolas Cage när det begav sig omnämndes som sin generations största skådespelartalang! En aktuell, bitsk och uppfriskande insiktsfull komedi om den lilla människan som hamnar i kläm mellan strävan efter yttre framgång och inre självkänsla. För varje steg han tar, räknar hans inre bomb ned mot den stora explosionen och hans livs ultimata förlösning.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards