Alla inlägg under december 2009

Av bfalk - 4 december 2009 15:45

Imorse var jag inte alls trött, hör och häpna! Jag klarade nog jobbet galant idag. Jag fick sluta vid 2, gick ner på stan, mötte mor och Staffan och så handlade vi alkohol, väldigt mycket..

Nu har jag precis öppnat en cube och sitter här bara. Jag ska nog snart duscha och börja fixa mig, för snart kommer Micke, Gisse och Roger hit :) Det ska bli riktigt roligt, trots att två stycken är bakis, men jag ska nog få dom på andra tankar! Det var så längesen allihopa var samlade, så jag är ju riktigt pepp idag faktiskt. Trots det så ska jag försöka dricka med måtta ikväll, det är ju trots allt en dag imorgon oxå. Tror ni att jag lyckas undanhålla bakisheten för en dag?! Knapert men jag ska vara tapper! Jessica vill ju så gärna ut så jag ska verkligen försöka, det är så vänner gör lixom.


Jag har faktiskt inte så mycket mer vettigt att säga. Det känns som det här inlägget handlade mycket om alkohol. Men vafan. Jag har ju varit nykterist i hela tre veckor, så nån gång måste man ju få dra ut svängarna lite och skaka sina lurviga.

Nu ska jag kanske börja fixa mig.. Vad tusan ska man ha på sig?! Dessutom så snöar det, klarar jag att gå i klackeskor, det är den eviga frågan.

  

Jag och Roger

 

 

Av bfalk - 3 december 2009 22:45

Nu har jag precis duschat och tagit bort sminket, jag fick skjuts hem av Belén. Det var verkligen himla sjysst eftersom jag annars hade fått vänta så länge på bussen.

Jobbet gick väldigt bra idag, trots att jag var själv och fick springa runt som en dåre. Även imorgon är jag själv, men det går så bra så det gör inte så himla mycket tycker jag. Jag är själv för att kommunen anser att sätta in vikarier kostar för mycket.. Hmm..


Jag har alltså inte bloggat så mycket för att jag har haft fullt upp. Jag tycker inte jag har så mycket att berätta mer än att jag har jobbat, hur kul är det att läsa om då?

Efter jobbet imorgon så ska jag iallafall köpa alkohol, sen är det familjemiddag som står på schemat! Förhoppningsvis så kommer Roger, jag har saknat honom så mycket! Jag har inte träffat han sen mamma's födelsedagsfest. (Roger är som min bror, eller enligt mig är han min bror. Vi växte upp tillsammans vägg i vägg när vi var små och vi har levt med varandra i flera år, i ur och skur!)

Nej, mina kära vänner nu måste jag skalla kudden så jag är hyffsat pigg imorgon!


Btw.. Ser ni att jag bytt bild samt bakrund..? Lite fint är det väll?


PUSS!

Av bfalk - 3 december 2009 22:30

Jag saknar min älskade huvudstad så jäkla mycket, men snartsnart får jag åka dit! :)

Tills dess får jag tänka på allt underbart där borta, ååååh.  

 

Av bfalk - 3 december 2009 12:15

Hejåhå! Nu sitter jag här och ser dum ut, som vanligt. Jag håller på att beställa lite grejor, vad det är får ni nog se lite senare! :) Jag ska snart käka tänkte jag, sen åker jag iväg till jobbet! Det ska bli riktigt skönt att jobba faktiskt, så man får in lite kulor. Det behövs verkligen i januari oxå, eftersom jag ska köpa två BYB biljetter och såklart shoppa i Sthlm. Både inatt och idag så hade jag extrem mensvärk, men nu börjar det gå över tackochlov. Jag älskar ibumetin, det hjälper mot allt. När jag har ont någonstans så brukar jag ofta drömma om det, så inatt när jag hade ont i magen så drömde jag att jag skulle föda barn. Jag var så jäkla rädd och så skrek jag åt mamma att ungen var på gång ut, haha. Tur att det bara var en dröm.


Det verkar vara väldigt kallt ute idag, jag ska ta på mig jätte sköna kläder och varma framförallt, har jag sagt att jag vill ha sommar? Jag klarar inte av kyla, jag borde få gå i ide alltså.

Nej, nu ska jag göra lite annat vettigt.

Skriver nog mer senare!


PUSS!  

Av bfalk - 2 december 2009 19:24

Tydligen får man inte använda det ordet längre, men det gör jag! Det var det ordet jag lärde mig och jag håller mig fast vid det. Konstigt att det inte var någon som blev irriterad, arg eller dylikt när man använde det ordet när man var liten.. Men nu klassas det som rasistiskt. Knepigt.

Jag gjorde iallafall negerbollar för en stund sedan, jag använde Per Morberg's recept. Det lilla jag smakade när jag gjorde dom så blev dom faktiskt ganska goda, jag använde inte så mycket socker och jag tog kokos istället för pärlsocker, jag tycker det blir alldeles för sött annars.

  

Dom vart inte direkt runda, jag orkade inte rulla, haha! Tur att dom ändå ska in i munnen och ner i magen.

Nu ska jag lägga i mig i soffan och kolla på tv hela kvällen, eftersom jag är så himla lat! :) Leffe GW på tv ikväll, kom ihåg det!

Föresten, visst blir man irriterad på människor som total ignorerar en? Jag tycker det är så fult gjort alltså, helst om det är någon som man klassar som en lite närmre person. Människan jag syftar på ville nog hämnas på mig av något slag, konstigt att man kan kalla den människan vuxen.. Jaja, det är nog inte värt att slösa energi på just det. Nu ska jag lägga min energi på männen! (two and a half men alltså).


PUSS! 

Av bfalk - 2 december 2009 16:30

Idag har jag inte gjort mycket vettigt. När jag höll på att skriva om Alpha Dog tidigare idag så plingade det på dörren, det var två män från ett bokföretag och dom sålde årsböcker. Jag fick sån ångest för att dom kom in i lägenheten och ställde lite frågor och ville att jag skulle köpa fem böcker. Mamma sa att sånna bara luras, vill ni veta hur det kändes i min kropp då?! Det var inte mysigt iallafall, haha. Men sen så kollade jag upp deras hemsida osv, jag hoppas verkligen inte jag blivit lurad. Men jag hade nog haft mer ångest om jag hade beställt dom där jädra böckerna, vem behöver årsböcker?! Man kommer ihåg det som är värt att komma ihåg, sådetså.   

Nu börjar ångesten släppa, men jag fick en flashback om att det var såhär det kändes när jag gjorde något dumt när jag var liten. Konstigt.. Men oftast så brukar man ju känna på sig om det är något skumt, vilket jag inte alls gjorde. Jag hoppas inte dom vill bränna ner vårat hus för att jag inte handlade av dom, men vår ugn fick sig värsta fetdissen av ena killen. Hahah, försäljare alltså..


Nu sitter jag och pratar med några människor på msn och kollar lite på Project runway SAMT skriver här. Hur lyckas hon egentligen? Ja, det är frågan jag alltid ställer.

En annan fråga jag ställer mig är om jag ska orka ta mig till dallan och dricka mig en cider.. Skulle vara jäkligt kul att gå dit, men jag vet inte, jag har en riktigt latdag idag. 

Föresten så funderar jag på att byta teckensnitt på bloggen, eller är den bra? Jag börjar funderar på om den kanske är alldeles för stor, fast stort är bra, heheh.

Nej, skärpning.


PUSS!



Av bfalk - 2 december 2009 15:15

Igår kollade jag på 'Alpha Dog', där Justin Timberlake har en av huvudrollerna. Det är en bra film, ett plus i kanten är att det finns så många fina killar i filmen! ;) Det är många kända ansikten med i filmen, så som Bruce Willis och Sharon Stone.

Alpha Dog är ressigerad av Nick Cassavetes, filmen är inspirerad av en sann berättelse när FBI fick sin yngsta brottsling på sin 'Most Wanted' lista.

Filmen handlar om Johnny Truelove hamnar i bråk med Jake Mazursky efter att denne sabbat en drogleverans och Johnny får inte sina pengar. Bråket eskalerar och Johnny bestämmer sig för att kidnappa Jake's lillebror Zack. Zack ser inte sig själv som ett offer, för honom är det bara skönt att slippa sitt hem. Han festar och hänger med sina kidnappare. Snart börjar kidnappningen får oanade konsekvenser och när Johnny får reda på att han kan få livstids fängelse så börjar han tänka allt annat än rationellt.

I USA satte dom en gräns på att de som var under 17 år fick inte se filmen på bio, en förälder var tvungen att följa med. Och det berodde på filmens innehåll av drogmissbruk, grovt språk, kraftig våld och sex.

Själv tycker jag inte att den är så hemskt, men det missbrukas en och en annan olaglig cigarett. Det är bra skådisar och det gör det hela trovärdigt, att det har hänt på riktigt är ju lite hemskt dock.

Se filmen gott folk! :)

 

Av bfalk - 2 december 2009 11:55

 

 

       

  

  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards