Alla inlägg den 7 januari 2010

Av bfalk - 7 januari 2010 22:30

Inatt började jag läsa en julklapp, nämligen boken om Slash :) Jag hann nog inte läsa så mycket innan jag slocknade, kanske 30 sidor. Men den verkar redan ganska bra, den är full med bilder från när han var liten och nutiden. Jag har alltid tyckt att Slash är sjukt grym och man har undrat vem han egentligen är bakom allt det där håret.

Jag älskar biografier, om personer som är kända och har något slags mysterium vid sin sida.

Denna bok är säkert jätte bra, jag får väll skriva vad jag tycker när jag läst ut den.


Efter att ha varit en av frontfigurerna i ett av världens största rockband, är Slash den mest mytomspunne gitarristen någonsin. Från det att han för första gången höll en gitarr i sina händer har han levt ut rock n´rollmyten till hundra procent. Så fort Slash kunde sätta ihop några ackord och solon kände han att han ville vara med i ett rockband och tillsammans med fyra likasinnade killar blev drömmen verklighet. Guns N´Roses - ett av de största banden genom tiderna hade bildats. Skitiga, vildsinta och lika genuint äkta som gatorna de växt upp på kämpade de sig till den absoluta toppen med flera banbrytande album. Och Slash blev snabbt en rockikon med sina karaktäristiska drag och råa musikstil.


Nu berättar han för första gången någonsin historien om hur bandet bildades, hur de skrev musik som skulle definiera en hel era, hur de överlevde galna världsvida turnéer, hur de överlevde sig själva och hur allt sedan föll isär. Det här är en unik inblick i den skandalomsusade och skygge stjärngitarristens liv där Slash tar oss med på en berg-och-dalbanefärd genom framgångar, drogmissbruk, interna bråk och vilda turnéer.

Av bfalk - 7 januari 2010 17:30

Alltså.. Det är ganska kallt nu. Det har kommit is på vår dörr. INNE. 

Jag funderar på att sätta fast en raket i rumpan och styra min kos till något varmt ställe, där det finns halvnakna killar, en strand och massa drinkar. Men.. Man kan ju inte få allt heller.

Jag har nyss legat nerbäddad i soffan med mössa och tre filtar, "du ser ut som en gamling" löd mamma's dom. Men fryser man så gör man!

Jag har varit väldigt tråkig idag, inte gjort mycket nytta. Jag gick upp efter två nångång, jag frågade varför mamma inte väckte mig. Du behövde väll sova. Ja, jag behövde nog det, min sömn är inte den bästa just nu. Och visst är det jobbigt, man fungerar inte normalt om man inte får sova normalt.

Jag drömde att någon tog mina kakor. Jag blev arg.


Ikväll ska jag tvätta åt min ensamma fisk, ta en lång dusch och krypa ner i sängen och kolla på någon film.

Imorn är det jobb, eftersom mamma jobbar dag så får jag komma senare, det är mycket skönt.

Nu ska jag frysa vidare och drömma om den där jädra sommaren som inte kommer komma på ett bra tag.. Det var -30 inatt, snart är slutet nära.

Puss&kram.

 

bild; Michael Monroe & Conny Bloom.


  

Av bfalk - 7 januari 2010 15:27

"You taught me so much my whole life, i miss you dearly.
You'll always be in my heart britty."

 

  

Av bfalk - 7 januari 2010 14:45

Ibland kan man faktiskt hitta roliga bloggar, läs bara här;


Beskrivning av person som jobbar på Carlings

 

Person som jobbar på Carlings är en av de mest klockrena, stämmer-alltid-stereotyperna vi har här i landet. Jag kommer alltså ta upp en hel del väldigt förutsägbara grejer här, men sånt behövs ju också ibland.


Beksrivning av person som jobbar på Carlings:

* 90% av kläderna han/hon har på sig är kläder från Carlings + någonting spaceat som gör personen alternativ.


* Man eller kvinna i åldern 22-28.


* Säger "Jäkla schyssta grejer!" om allt i butiken.


* Har med största sannolikhet piercing i ansiktet.


* Har definitivt en tatuering, dock inte alltid synlig. Förmodligen är tatueringen något så kallat häftigt motiv såsom döskalle med kniv i sig eller motorcykel som åker genom en eldring.


* Står och pratar med någon annan i butiken om föregående helgs supar-VM som inte gick riktigt som det skulle.


* Är bästa kompis med alla andra som jobbar i butiken.


* Är det en man så har han långt hår.


* Är det en kvinna så har hon svart hår (mycket möjligt att hon färgat det).


* Han/hon menar att allt i butiken är limited edition och man är jäkligt smart om man plockar på sig så mycket man kan innan någon annan tar det. För de kommer aldrig få in det igen. Faktum är att det aldrig kommer produceras igen. Faktum är att du förmodligen håller det sista exemplaret på hela jorden i dina händer och han/hon vet inte om han/hon vill sälja det till dig utan kanske vill ha det själv istället.


* Ägnar ungefär 5-7 timmar om dagen åt att skriva häftiga lappar i stil med "Jävla balla sockjävlar - Najs Prajs: 99 crownors!" i hipp graffitistil med röd märkpenna som han/hon ställer ut över hela butiken.


* Tycker att Cheap Monday är det sämsta jävla jeansmärket på hela jorden och menar att satan själv ligger bakom det.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards