Alla inlägg den 9 januari 2010

Av bfalk - 9 januari 2010 18:15

 

  


Av bfalk - 9 januari 2010 12:18

Johnny Depp.

Är vi egentligen.. förvånade?


Av bfalk - 9 januari 2010 11:45

Ja, bortsett från att jag inte funnit nån än. Den där riktiga karln, med en riktig humor, som fattar min humor, som är omtänksam och snäll och verkligen bryr sig. Och som är rock'n'roll!


Inatt låg jag och tänkte på förhållanden och singelskap. Jag vet inte hur många gånger jag hörde förra året att jag måste skaffa mig ett förhållande. "Men han är väll bra, satsa på han!" Jag fattar inte varför det är så viktigt att vara ihop med någon, jag klarar mig så himla bra själv. Visst kan det vara mysigt att krama på någon, men jag föredrar att krama kudden när jag tänker på all denna svartsjuka och drama som ofta förekommer i förhållanden.

Jag är väll lite skadad av andra förhållanden jag har haft oxå och vill helst inte bara kasta mig in i ett förhållande och börja lita på en människa och bli tokkär.

Jag har märkt vad som kan hända om man nu blir tok-kär. Det slutar i katastrof. Och nu pratar jag inte om mig själv utan människor nära mig där jag får en inblick i hur vissa förhållanden verkligen ser ut. Vissa som jag sett upp till inom kärleken har verkligen gått från toppen till långt ner. Utåt sett ser vissa så bra ut.

Jag är singel (bortsett från att jag bara träffat idioter hittills) är för att jag vill slippa ständig svartsjuka, bråk, ständig telefonterror, ha någon flåsande i nacken, någon som slutar respektera en tillslut. Jag vet inte när och hur kärleken gick från att vara just kärlek till att vara något fult, ha någon att kontrollera.

Självklart finns det ju inte bara sån här kärlek, jag har ju sett det goda oxå. Dom där som man bara ler åt och är glada för deras skull.


Jag fattar inte varför man blir tokkär. Varför tar man det inte bara lugnt? Varför måste man förlova sig, flytta ihop och ha en tro att man ska klämma ut tre ungar innan året är slut. Jag tror många förhållanden tar slut för att man just är för snabb med allt.

Jag är 20 år, lugna ner er. Jag kommer nog bli kär någon fler gång. Men om jag dör utan ett förhållande så är jag lika glad ändå, jag har faktiskt kärlek i mitt liv även fast ingen står bredvid mig och pussar på mig.

Och fyfan vad bra det känns.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards