Alla inlägg den 13 januari 2010

Av bfalk - 13 januari 2010 18:45

Imorse drömde jag om Joel Kinnaman, varför vet jag inte alls men antagligen för att jag såg trailern för Snabba Cash. En film som jag måste se, den har premiär på fredag och har redan fått jätte bra kritik.

Filmen är inspererad av boken med samma namn, som Jens Lapidus har skrivit.

Den här filmen kan nog bli väldigt bra eftersom boken är helt fantastisk.

Joel Kinnaman spelar braten J.W i filmen, och är skiiiit snygg! Det är verkligen ett plus i kanten.

Jag har nog aldrig längtat till att se en film som denna, jag hoppas att den är så bra som jag vill att den ska vara.


Johan ”JW” Westlund lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan; göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado - brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand ta hand om sin 5-åringa dotter.

Av bfalk - 13 januari 2010 15:45

Jag älskar paket, även fast jag vet vad som är där i så är det lika roligt varje gång. Idag har jag fått öppna hela 4 paket! Dessutom har jag fått en ny ELLE tidning, mmm.. Jag är sjukt nöjd idag.

Idag kom jag faktiskt upp vid 11 tiden, det gick bra även fast jag inte direkt är van att gå upp då. Hela natten/morgonen har jag vaknat fram och tillbaka. Det är så drygt, precis som det ska hända nått och man måste vara vaken.

Jag fick snabba mig ganska mycket eftersom jag skulle vara hos Elin på salongen vid 1, men jag klarade det. Hon höll på med mitt hår ganska länge, som vanligt. På nått sätt så älskar alla att ta i mitt hår, själv är jag ganska less på det. Men jag är jätte nöjd nu när jag är nyklippt :) Det blev lite kortare än vad jag tänkt mig men det är väll bara bra att rensa ur håret eftersom jag färgar, plattar och har mycket produkter i håret. Jag kan precis sätta upp det i en liiten toffs. Bild kommer nog senare, hade mössa på mig idag så då förstördes stylingen lite.

Efter klippningen gick jag till hemköp och handlade massa mat till helgens jobb, sen så åkte jag till ica och hämtade ut paket. Det var inte det roligaste eftersom det var stoora paket och mina fingrar tycker verkligen inte om att bära sånt. Nu har jag ganska ont och jag darrar..? Knepigt.


Nu har jag iallafall öppnat alla paket, här är ett litet smakprov:

  

Jag fick beställa en ny mp3. Jag hoppas den här håller ett tag. 2000 låtar får plats, det låter underbart.

  

LALALLALA BATMAN! Jag köpte den här för jag får så fina minnen av just denna tshirt. När jag var liten så hade jag en sån här (dock några strl mindre..) och så hade min morfar en. Sånna minnen ska man spara på.

  

  

Eftersom jag är en sån bra kund fick jag American Psycho för 9 kr. Och så kunde jag inte låta bli att köpa en live dvd med Hardcore.


Jag fick även cheap monday jeansen samt tshirten, Backyard boken och Thåström skivan. Dock så råkade jag köpa fel skiva, så mamma ska få den. Så ska jag försöka leta den rätta, den jag egentligen skulle köpa, på fredag eller nått :)

Föresten så mår höfterna mycket bättre idag, jag har hunnit ta tre piller Voltaren och dom hjälper verkligen! Men man får dock ont i magen av dom.. Smällar man får ta antar jag.

Nu ska jag kika på tv.


PUSS.


Av bfalk - 13 januari 2010 11:00

perfume2.jpg

Inatt såg jag på Perfume - The story of a murderer. Jag hade sett lite i början av filmen men av någon okänd anledning så såg jag inte hela. Dax att se den igen, efter att slumpmässigt kommit in på flera olika bilddagböcker där de hyllade denna film. Så varför inte tänkte jag.

Och det jag kan säga är att den är väldigt speciell, för speciell för min smak.

Början av filmen är ganska seg, man får följa Jean Baptiste Grenouille, hur han föds bakom hans mammas fiskstånd under 1700-talet. Mamman tror att pojken är död och fortsätter sälja sin fisk, men snart börjar pojken skrika och mamman döms till döden för sitt misstag. Pojken kommer till ett barnem där han i tidig ålder upptäcker att han har världens bästa luktsinne.

Jag hade sagt att början hade varit totalt värdelös om inte de vackra bilderna fanns med, även fast man ser fattiga människor blir bilderna ändå väldigt vackra. Jean Baptiste är en klumpig och väldigt konstig man, men man utvecklar väldigt snart en känsla av att tycka synd om honom.

Utan några andra talanger än sitt speciella luktsinne så säljs Jean Bapiste till en slavdrivare till chef, där han själv försöker tackla sitt ovanliga sinne. En dag hamnar han i en parfyrmeria där Baldini håller till. Baldini lär honom tygla sitt sinne med läran om hur man blandar en doft och det är här som jakten på den perfekta parfymen börjar…


Jag tycker filmen är väldigt ojämn, ibland tänker jag: Nu börjar det och jag blir uppslukad av historien och de vackra bilderna men för att några minuter senare vilja trycka av filmen.

Jag får mer obehag i kroppen än lust, det blir för fejkat och jag undrar hur man tänkte i vissa situationer. Det är ett väldigt bra koncept men det räcker inte enda fram och enligt mig beror det på att det går lite väl långt. Den som räddar filmen en stund är helt klart Dustin Hoffman som spelar Baldini.

Jag behöver inte alls se den här filmen igen.

Har du sett den, vad tyckte du?

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards