Alla inlägg den 21 januari 2010

Av bfalk - 21 januari 2010 22:15

Idag försökte jag försvinna från mig själv. Stort misslyckande. Jag antar att alla ska vi ha dåliga dagar - arga, ledsna,glada, hyperdagar.. Ja allt! Dock så hatar jag dessa dåliga dagar. Jag har inget speciellt att bekymra mig över, jag är nöjd med allt. Men ändå så kan man gråta i timmar, åt INGENTING. Gör killar detta? Eller går dom och slår på nått? Iofs har jag sånna dagar oxå..

Jaja, nu får jag ta mig i kragen. Nu har jag pratat med Jessica, något jag märker är väldigt bra för mig. Imorn blir det fest, något jag längtat efter lääänge!

Föresten, något ni kanske fattade, såg på I skuggan av värmen inatt. Nån mer ångestfylld film har jag nog inte sett på väldigt länge, påminnde mycket om Heath Ledger's Candy. Trovärdiga filmer och bra skådisar är nog det bästa som finns.


Nej, jag har inget mer att berätta denna kväll.

Tjohej!

Av bfalk - 21 januari 2010 17:00

  

 



   


    

Av bfalk - 21 januari 2010 12:45

"I skuggan av värmen" bygger på Lotta Thells självbiografiska roman med samma namn och handlar om Eva, en ung väktare med ett ensamt och ångestfyllt dubbelliv som heroinist. När hon en dag träffar polisen Erik börjar hennes skötsamma fasad att sakta men säkert krackelera, och till slut återstår bara två alternativ; att ge upp hoppet om ett någorlunda värdigt liv, eller att än en gång försöka bli fri från heroinet. Men hur? Filmen bjuder på en tankeväckande utgångspunkt för vidare diskussioner kring droger, missbruk och inte minst den omtvistade drogpolitiken.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards