Alla inlägg den 4 februari 2010

Av bfalk - 4 februari 2010 19:33

En vecka sedan. Jag vill tillbakaaa, jag vill stå där och bara höra deras musik. Åh.

Här sitter jag och ser dum ut, har en Staffan bredvid mig som kollar på Djurgårds matchen. Tror han är lite spänd. Jag med, blir dålig i magen när jag ser sånt där (och inte på ett bra sätt). Imorn ska jag till AIK shopen på tal om det, hoppas jag hittar en Svenska Mästare tshirt.. Jag måste även gå på Carlings i Solna och få bort ett larm från en tröja jag köpte där förra veckan, smått less när jag såg det när jag kom hem.

Snart måste jag packa, jag hatar att packa.

Jag är förkyld, det är inte heller kul.

Det är kaos på vägarna, snö överallt. FY.


Nu ska jag beställa en jeansjacka!

Rock on!

  

Av bfalk - 4 februari 2010 14:00

 

   

   

   

   

    

  

  

  


Av bfalk - 4 februari 2010 10:30

  

Riktiga namn: Izabelle (men ingen säger det, mama säger det när hon vill att jag verkligen ska lyssna)
Kallas för: Bella, Bellis, Bellabus, slangBella, lillfalken, Bellman.. Listan kan göras lång. 
Ålder: 20
Bor: Med min mamma, två katter, en råtta och en fisk i Sundsvall. "Den bästa fest lägenheten", enligt vissa.


Gillar: Musik, vin, Jessica, film, bio, chips och dipp, datorn, JackDaniels, rockerkillar (killar med halvlångt hår, skägg mmmmmm...), piercingar, tatueringar, skor, kläder, stora tshirts, kajalpennan, mamma, Thåström, brorsan, Backyard Babies, Dregen, katten Fritz, sängen, tven, ljus, sommar, nattpromenader, påhitt, wokmat, Stockholm, Snabba Cash, uteserveringar, shorts, AIK, bloggen, svartvita bilder, Marilyn Monroe, vänner, söta människor, kramar, Johnny Depp, pussar, skrivboken, pengar, vatten, Dallan, jobbet, rockbarer, bartendrar man känner, efterfester, sömn, mackor.. osv.


Ogillar: Baksmällan, att jag inte kan rita/sy, knäppa och dumma människor, hajar, kryp, klippt gräs, ångest, dansband, viktökning, gym, åka buss på vintern, söndagar, jobb klockan 7, Ex, skvaller, mina höfter och leder, att inte kunna sova (även fast man är dyngtrött), att försöka leta lägenhet, att inte ha ett fast jobb, falska rykten, äckliga killar på krogen, barn som skriker, rosa kläder, branta backar, Jakob Eklund, när släkten bara skriker hela tiden, telefonterror (sånna där som ska sälja saker).. osv.


Relationsstatus: Singel.. Elleeeeer?


Stil: Mycket svart, mycket rock'n'roll.


Frisyr/hårfärg: Just nu är det kort och spretigt. Och svart. Jag har ju förmånen att ha en kusin som är frisör så jag försöker byta frisyr så ofta jag kan!


Gymnasielinje: Jag har gått OP (omvårdnad), tog studenten i somras, jobbar som vikarie på ett gruppboende så lite bra hade det väll med sig. Dock inte roligaste linjen, mycket obalans och frågetecken har jag kommit fram till, iallafall i Sundsvall.


Favoritlåt: Backyard Babies - Highlights.

 

Favoritmat: Jag älskar all slags mat, men just nu så har jag fått nån tjing på wokmat. Annars så är fish'n'chips högt på listan!

 

Favoritstad: Stockhooooolm, ge mig en lägenhet och ett jobb där! Nu. Helst.


10 snabba:
öl eller cider - cider
jättemånga halvdanna vänner eller en riktigt bra vän - en riktigt bra
facebook eller bdb - inte sugen på nått av det just nu
hemmakväll eller utgång - utgång
hemmafest eller krogen - krogen, då får man träffa människor som kanske inte är på hemmafesten, man får dricka vad man känner för och så finns det förhoppningsvis en rockbar eller dansgolv eller dylikt (sen kör man efterfest, då kan man ju få välja människor)

stan eller landet - staaaan!
långa eller korta killar - långa tack
komedi eller rysare - komedi
fotboll eller hockey - foppoll!

pop eller rock - rock
 

Framtidsplaner: Just nu orkar jag inte tänka så mycket på framtiden, jag tar det som det kommer helt enkelt. Men jag ska försöka införskaffa mig en lägenhet, kanske ett till jobb. I framtiden blir det mycket fest och konserter, vilket jag blir lycklig av. Och lycklig ska man vara, har jag hört.

Att skrota gamla vänner och bekanta, att inte ta åt sig av allt skitsnack i den här staden har nog varit en av de viktigaste jag lärt mig i mitt liv och det ska jag även ha med mig i framtiden.

Högsta önskan är att hitta jobb och hem i underbara Stockholm. Vänta, jag kommer snart.


Jag ska njuta sålänge jag kan.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards