Alla inlägg den 19 februari 2010

Av bfalk - 19 februari 2010 21:00

Såg precis det programmet om Ola Salo. Jädrar vilken man! Jag har väll aldrig lyssnat på The Ark så mycket, men jag har alltid respekterat och beundrat Ola Salo. Jag är lite ledsen över att jag aldrig fick se när han spelade Jesus, jag har alltid beundrat historien om Jesus oxå. Synd att den föreställningen bara gick i Malmö.

Vilket program. Även fast man kanske inte gillar honom så där jätte mycket så var programmet en sån stor insikt, iallafall för mig. Vissa grejer han sa var det precis som att han sa mina ord, det jag tänker på.

Han pratade mycket om kärlek, att han var rädd för det, att vara beroende av någon och inte längre vara självständig. Men då kom en tjej som han valde, istället för rädslan. Jag hoppas jag hittar någon sån, så jag slutar välja det där andra.

I början såg ögonen så ledsna ut men i slutet bara bubblade dom, så fint att se även om man inte känner personen. När jag ser mina vänner och familj ha sånt i ögonen så blir jag själv så jädra glad. Jag har hört att jag kan borra in ögonen i människor, så det går nog inte att lura mig så lätt. 


Det var väldigt längesen jag såg ett sånt här bra program, du kan se det i repris 21/02 och 23/02, men det går säkert på SVTplay oxå.


Av bfalk - 19 februari 2010 17:00

Natten gick bra, dock så blev jag jätte trött vid 1-2. Det finns en timme under natten som kallas vargtimmen, den kan komma när som helst under natten och det är den jobbigaste timmen. Antar att det var den. Men då gick jag upp och fixade med disken och gjorde mat och sånt. Tur att tven visar hyffsade bra program på natten, annars hade jag avlidit.

Lätt förtjänta pengar det där, hoppas på mer nattjobb!


När jag kom hem så tog jag en dusch, frös som ett tok! Sen gick jag och la mig skönt i sängen, vaknade väldigt tidigt för att ha varit vaken hela natten, redan innan tre så klev jag upp. Jag är inte sådär jätte trött heller, skönt som fan :)

När jag kollade på mobilen så hade jag fått sms från morsan, brorsan hade köpt en Sonisphere biljett till mig, festivalen som kommer till Sthlm i Augusti! Kommer bli så jävla najs, skit stora band och ja, det kommer bli bäst! De 'riktiga' biljetterna var slut och de hade kommit ut med några extra och det var därför han köpte en till mig.

Om han inte gjort det hade jag nog inte fått fingrarna ur arslet, haha.

Ikväll kanske jag ska till Thomas och umgås med folk, dricka lite vin. Men jag vet inte än, jag ska ju trots allt åka till Sthlm klockan 8 imorn. Men det skulle faktiskt vara kul och sova kan jag göra på bussen!


900 kr för några av världens största band och artister. Själv ser jag mest fram emot att se Iggy Pop faktiskt, rockfarfarn'! Jag vill se om han klarar av att röjja som han gjorde när han var ung.

Av bfalk - 19 februari 2010 15:15

Ever since I was eight or nine
I've been standing on the shoreline
Always waiting
For something lasting
Loose your hunger, you loose your way
Get confused and you fade away


Oh this town
Kills you when you are young
Oh this town
Kills you when you are young


I'm not the boy I used to be
This town has got the youth of me
All eyes turn hollow
From the work of sorrow


Standing on the paving
By the office building
They've got so much to do
Never time for you


We are shadows
Oh we're shadows
Shadows in the alley


You die when you're young
You die when you're young
You die when you're young


You die when you're young
You die when you're young

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards