Alla inlägg den 15 mars 2010

Av bfalk - 15 mars 2010 19:51

"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win."

/Stephen King

Av bfalk - 15 mars 2010 19:45

   

  

     

   

  

      

       

   

       


Av bfalk - 15 mars 2010 17:00

Ja, då var det måndag igen. Veckorna flyger fram och jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna med mig, snart är jag en gammal dam som dricker whiskey och snackar skit med gubbarna på hemmet, med rullatorn i högsta hugg såklart!

Varje måndag så ska vi tvätta, eller läs JAG tvätta. På något mystiskt sätt så jobbar alltid mor eller så är hon 'upptagen'.. Hmm.. Vad innebär detta tänker min ultrahjärna. Jaja, det går ju bra.

Ambulansen var här utanför oxå, eftersom jag blir så nyfiken så undrade min ultrahjärna vad detta innebär. Är det någon som snubblat på dammsugarn, har någon råkat dött eller blivit biten av en katt?

Ja, förutom att ha funderat allt detta har jag diskat en stoooor jäkla hög med disk. Det tog 35 minuter!!! 35!!! Så lång tid för disk är inte okej. Jag hoppas morsan skaffar sig en diskmaskin snart. Jag tycker inte att det är attraherande med rynkiga fingrar.


Ja egentligen var ju inte det här världens vettigaste inlägg men vad ska man göra? Imorn måste jag åka och hämta mormors kryckor, så jag kan få gå lite normalt när det gör som ondast i höfterna.

Yes, här kör vi grandma' style!

Kul att jag kom på att jag glömt satt på torkskåpet i tvättstugan.. AHHhh.


  

Bellis idag!


Av bfalk - 15 mars 2010 12:49

Äntligen börjas tjurfäktning uppmärksammas, iallafall så alla kan se det. Jag hatar verkligen tjurfäktning, fattar inte ens hur man kan få göra något dylikt. Och att det är folk runt omkring som hetsar upp djuret så det blir galet. Det är rätt åt dom som blir nertrampad och dödad av tjuren sen, inte sant? I Spanien är denna "sport" fortfarande jätte populär och sker under sommaren.

Aktivisterna dränkte in sig i låtsasblod och la sig på gatorna, där kropparna tillsammans skapade ordet SOS.

Jag hoppas detta stoppas snabbt, jag mår illa bara jag tänker på det.


Hittade bilden i Expressen igår.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards