Alla inlägg den 17 mars 2010

Av bfalk - 17 mars 2010 23:15

Varför är det så kul att prata om folk? Jag har aldrig riktigt förstått det. Och vad jag förstår ännu mindre är nog hur man kan sprida rykten. Man kan ju inte må riktigt bra om man sprider rykten och bara pratar om andra hela tiden, något måste ju ha blivit jätte tokigt. Kanske personen själv, som snackar skit har blivit riktigt sviken någon gång i livet?

Jag tror att om en person går igenom en kris; man kan ha gjort slut med någon, blivit sjuk eller bara är deppig så är det nog lätt att fly, dyka rakt in i någon annans liv som ser mycket bättre ut än ens egna liv. Att börja snacka om den personen blir allt, så vad kan ett litet rykte göra? "Eftersom du verkar ha ett sånt bra liv, så ska du nog få känna hur det känns att inte ha det."

När man är mindre så förstår jag varför man håller på som man gör, man vet inget om vänskap och kärlek. Men genom att snacka skit, sprida rykten eller själv bli utsatt för det så märker man verkligen vad vänskap och kärlek betyder. Jag lärde mig att om jag snackar skit så kommer en efter en lämna mig, för varför skulle någon vilja vara med en sån människa?

Men somliga lär sig inte, somliga fortsätter som vanligt och somliga växer inte upp.


Jag är en hårdskinnad tjej, jag har gått igenom vissa saker som har gjort mig 'hård' men samtidigt så ser jag alltid det fina hos människor, jag hatar inte, jag vet att det alltid finns något gott hos varenda människa. Jag är en sån där som människor i Sundsvall vill prata om. Varför? Jag vet inte.

Jag anser själv att jag inte gjort något som fått folk att prata, men det beror nog på alla dessa rykten. Eller beror det på stilen? Eller piercingen i näsan? Ni hör ju hur konstigt och dumt det låter. Men en sak jag vet; det beror på något hos mig som skitsnackarna verkligen stör sig på. Vad det nu kan vara. Låt folk få vara hur dom vill, se ut hur dom vill - så länge dom tycker om det och trivs! Varför måste det vara så nödvändigt att prata om det?

Det fulaste dessa personer gör är att de oftast är huuuur gulliga och trevliga som helst, men så fort du vänder ryggen om så hugger dom kniven i dig. Det är därför man inte ska lita på människor så lätt, kom ihåg det!

Jag tror alla på något sätt har blivit utsatt för rykten eller dylikt, här är det konstigaste som sägs om mig:


*Det skummaste och dummaste jag någonsin hört om mig själv är att jag skjuter upp heroin. Jaha.. Men när började jag med droger innan dess? Man vaknar inte en dag och bara måste ta heroin lixom. Just det måste ju bero på hur jag ser ut, för om man ser det minsta rockig ut så måste man ju bara ta knark?! Eller den som har sagt det kanske knarkar lite väl mycket och råkar se mig i dimman ;)


*Det andra som sägs om mig är att jag gillar att ha sex. Mycket sex. Jaha.. Alla människor som vandrar på denna jord har sexuella fantasier och sexuella begär, eller hur? Det uppkommer redan i tidig ålder har jag läst. Och när och vem jag har sex med angår inte någon förutom mig och personen ifråga. Och är det inte lite äckligt att människor tänker på mig i sänghalmen..?

Jag tror att det vanligaste saken som sägs om tjejer är att dom knullar runt. Och hur fan vet ni det undrar jag, ni som säger det? Följer ni med personerna till sängen? Eller har ni någon kamera fastsatta på dom? Välkommen att kommentera i min blogg och berätta hur tusan ni vet allt! (och att säga att killen berättar gills inte, för det finns många sånna typer som ljuger).

Jag tycker det är jätte konstigt att man kan säga till en tjej att hon strular runt så förbannat mycket för att hon hånglade med två killar samma kväll, medans en kille hyllas om han knullat med två olika tjejer på toan samma kväll. Vem är det som egentligen ska kallas hora?

Jag är inte en sån som orkar säga om detta är sant eller inte, för jag vet ju bäst själv. För vad man än säger så kommer rykten att komma och gå och det finns alltid idioter som tror på rykten. Och, man måste ju vara lite intressant eftersom folk faktiskt orkar prata om en.


~

Vissa tycker rykten är bra, att det visar att människor vet vem man är och man kan bli 'kändis'. Men jag tror ingen vill ha rykten efter sig, man kan förstöra för människan det pratas om men även dennes familj och vänner. Om bara människor kunde sluta bry sig så jävla mycket om andra skulle världen vara mer kärleksfull.

~





Av bfalk - 17 mars 2010 16:15

Äntligen har Backyard's nya video kommit upp på youtube.

Den är underbaaaar. Varförvarförvarför ska dom ta en paus?!


Av bfalk - 17 mars 2010 14:00

 

   

   

   

   

      

Av bfalk - 17 mars 2010 13:45

Idag är det en dålig dag. Som så många andra dagar så är det värken som gör det dåligt. Fast idag har jag faktiskt varit ute, det har varit väldigt skönt trots att jag fått stannat några gånger och vilat höften, det är värst på min högra sida. Så en halvtimme blev det iallafall, det är ju bättre än inget.

Nu tror jag att jag ska sätta mig ute och läsa min Elle tidning och bara (försöka) slappna av.


Fast helst av allt skulle jag vilja dö en smula i sängen men man kan ju inte få allt här i världen.

Take care! Puss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards