Alla inlägg den 22 mars 2010

Av bfalk - 22 mars 2010 22:30

Inatt drömde jag om pappa, det var en bra dröm. Saknar dig.

  

Av bfalk - 22 mars 2010 16:30

Jag är nog den enda som inte sett Millenium filmerna. Varför jag inte gjort det är för att jag inte hört att dom ska vara bra, det är blandade känslor från alla som sett den verkar det som.

I lördags så såg jag första delen av sex på SVT.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, i vissa stunder ville jag bara stänga av tven och gå och lägga mig men då helt plötsligt blev det så spännande och man ville veta vad som skulle hända.

Jag har inga problem med våld och sånt i filmer vilket det är mycket i denna film. Stackars Lisbeth, jag fattar inte hur någon kan ha sån otur med killar/män?? Kan man verkligen ha sån otur? Bara hon går in i en kille så åker hon på spö..

Och jag kan inte neka att känslan var otroligt skön när hon gav tillbaka.

Båda skådisarna är jätte bra, men jag gillar Micke Nyqvist mest.

Jag har blandade känslor jag med efter att ha sett första delen, det är mittemellan bra och dåligt, men jag skulle nog inte betala för att se den. Så det är tur att SVT har gjort såhär! :)

Jag vet inte hur dessa delar kommer utvecklas men om det är lika mycket våld så vet jag inte om det kommer vara så bra alltså. Våld är väll bra i filmer om det är det man ska visa, men det kan faktiskt bli alldeles för mycket.

Det känns lite (som vanligt) att svenska regissörer vill att det ska bli så likt en utländskt film, att det ska vara lika grovt osv, men jag tror inte svenska publiken är så pepp på det. Varför inte bara göra det bra istället för att det ska bli en smörja av allt?


Nästa del går på lördag kl 21 på SVT1.

Vad tycker du om Millenium filmerna? Skulle vara kul att höra någon annans åsikt!

Av bfalk - 22 mars 2010 12:55

Allt började så bra, men slutade i skit. Som vanligt. "Upp som en sol och ner som en pannkaka" stämmer så bra nuförtiden.

Jag tror jag ska gräva ner mig själv och ligga där ett tag.

Av bfalk - 22 mars 2010 10:30

 

  

  

 

   

   

   

   

   

   

   

   

   

    

     

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards