Alla inlägg den 25 mars 2010

Av bfalk - 25 mars 2010 23:45

Nu sitter jag här arg, irriterad och faktiskt med en äckelkänsla i kroppen. Varför undrar ni säkert. Såg ni Uppdrag Granskning igår? Inte? Vilken tur för dig!

Jag undrar vart vår värld är på vägen, var Sverige är på vägen. Vårat vackra land, fylld med dumma dumma människor.

Jag tror jag ska lära mig köra traktor och köra upp dessa människor och jämna dom med marken.

Några jag inte har någon respekt för alls är pedofiler och våldtäktsmän. De kan sitta inne för sitt straff men är inte värd mycket mer när de kommer ut i mina ögon. Visst är det hemskt att ha dessa känslor, men att begå sådana brott är i mina ögon helt sjukt. Hur kan man behandla andra människor på detta vis? Varför vill man förstöra ett liv, göra så att människan inte litar på andra människor igen?

*

Uppdrag granskning handlade igår om en kille som är dömd för två våldtäkter på två unga tjejer. Den första våldtog han i skolan, på en toalett. Han är dömd, och han berättade i detalj vad han gjorde och sa för polisen (berättelsen stämde med tjejens) men för att sedan ta tillbaka det och säga sig vara oskyldig.

Och den här killen hyllas. På sin skola, av sina kompisar, av lärare, av andra vuxna. Och den första tjejen behandlas som skit, hon har tappat sina vänner som valt hans sida, fått ta skit över internet. Hur fan kan man välja hans sida?! Han har redan våldtagit två tjejer i ung ålder och han kommer antagligen fortsätta sin brottsbana om han inte får hjälp! Han är DÖMD för detta och ändå så står alla kvar på hans sida och tycker att svenska lagen är störd för att detta har hänt.

I dagens samhälle blir offret spottad och sparkad på medans den som begått brotten får all kärlek i världen. Något som jag inte, förmodligen aldrig kommer få in i min skalle.

Och vad gör hans föräldrar? Hans mamma har startat en bdbsida, det finns även en annan sida för att fria honom (fria Dennis heter den) och ska tydligen göra allt för att få han 'odömd'.

Jag förstår att som förälder vill man göra precis allt för sitt barn, men när faktan står där så ska man kanske backa undan och inse att barnet gjort fel och behöver straffas och få behandling. Jag får en enorm känsla av att det kan vara föräldrarnas (rätt eller fel) att han tog tillbaka sitt erkännande.

Att inte bara bli utsatt för ett hemskt övergrepp så blir även tjejerna utsatta för nätmobbing. Vissa kommentarer lyder:"Vilken jävla hora, hur kan hon göra detta?!", "Jag hoppas hon blir riktigt våldtagen så hon får lära sig ett och annat".

Hur kan man skriva sånt här och sen sova gott om natten?


Den första flickan klarade inte av att gå på skolans avslutning.

Killen var mer än välkommen dit, han hyllades och folk applåderade när han gick och kramade om andra elever och lärare när han gav dom blommor. Sedan våldtog han den andra tjejen.

Och ingen höjer på ögonbrynen. Alla fortsätter smutskatsa tjejerna medans denna våldtäktsman hyllas.

Varför är det såhär? Något svar finner jag nog inte.

Det enda jag vet att jag blir så fruktansvärt arg och jag önskar killen allt ont i världen, men det kommer ändå aldrig hjälpa för skadorna som han har gett flickorna kommer aldrig försvinna ur deras minnen.


Av bfalk - 25 mars 2010 18:58

Eller ja, något i den stilen iallafall.

Shoppade detta idag:

     

Eftersom jag köpte jeans på cubus så fick jag en tshirt med, inte den snyggaste men det fanns ju inget där heller (nu kommer jag se ut som en viss "sjungande" Håkan.. Yess!). Trevlig dag med min vän Snuff oxå, sötbruden.

Nu sitter jag med färg i håret och ska snart ta en långdusch för att sedan lägga mig och glo på tv. Mår fruktansvärt illa av medicinen. Blä.

Av bfalk - 25 mars 2010 13:17

Men tjii fick jag! Nu öser det ner snö, igen. Inte konstigt att människor blir deppade när det aldrig är soligt och snön hela tiden kommer!
Och jag kommer aldrig få använda mina nya snygga klackisar.. Jag kommer bryta av mig benen om jag skulle försöka gå i dom nu, och det är nog ingen vacker syn!


Jag har varit lite off de senaste dagarna, brorsan har varit här med medicin och så. Igår låg jag mest i soffan för jag mådde så sjukt illa. Och idag har jag jätte ont i höften igen, aldrig får man vara gla'.

Men jag har precis fixat mig och snart ska jag höra av mig till Snuff, vi ska gå en sväng på stan idag :) Eftersom man aldrig träffar den kvinnan så ska det bli kul såklart, får se om jag hittar nått roligt att köpa oxå..   

Nu ska jag ut och dansa soldansen!

Puss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards