Alla inlägg den 4 april 2010

Av bfalk - 4 april 2010 20:45

Idag köpte jag en tidning.. Men inte vilken tidning som helst!

  

Jag köpte den här till mig själv idag, de bästa 59 kronorna jag spenderat! Hela 11 sidor med min idol, kan det bli så mycket bättre? Det finns även en recension från när BYB spelade på Tyrol.

Nu vet jag iallafall vad jag ska läsa ikväll!

Och ni har väll inte glömt att läsa Dregen's blogg? Här hittar du den.

Av bfalk - 4 april 2010 14:30

För någon natt sedan så visade dom en gammal repris av Sanningens ögonblick på tv, kommer ni ihåg det? Om inte så gick det ut på att en människa skulle genomgå lögndetektortest med olika frågor med olika känslighet, tre människor som är närstående till han/hon som är med (som pojk/flickvän, kompis och en förälder) är med och har också valt frågorna som ska ställas till personen. Personen sitter mitt emot programledaren, med publik. Han ställer frågor och personen ska säga JA eller NEJ på frågorna och kommer upp till olika grader av pengar. Om denne lyckas svara rätt på alla frågor så vann han en halv miljon eller nått sånt.

Så, varför vill man vara med i ett sånt här program?

Om man ser det utifrån den som ska svara på frågorna i bästa sändningstid inför svenska folket: Det kan vara en utmaning, man får vara ärlig för sig själv och för sin familj/vänner. Men det är väll lite konstigt att man om man inte kan berätta detta utan tvkameror?

Det är som jag skrev längre upp de närstående till personen som ställt alla frågor som ska komma upp på testet, sen väljer produktionen några av dessa. Varför kan man inte fråga detta utan tvkameror? Är man rädd att människan ljuger då? Något måste ju vara fel om man väljer att ställa en fråga inför publik och tvtittare, då man kan få höra något hemskt. Om man inte litar på en person ska man inte ha något med personen att göra anser jag.

Det jag tycker är mest hemskt och jättefult är att publiken applåderar och jublar när människan i stolen svarar "JA" på en fråga som kanske handlar om otrohet, pengafiffel eller att ha stulit från sina föräldrar, och denne klarar frågan. Varför applåderar man till sånt? "JAA hon har varit otrogen men hon klarade frågan och har nu antagligen sumpat sitt förhållande men får ju en slant för det!"

Men, smakar det så kostar det. Vad jag vet så är ingen tvingad att ställa upp och om människor som är med blir sårade så får det nog vara så också. Att bli sårad i tv av en människa jag en gång litade på skulle jag aldrig ställa upp på.. Men vi är ju olika.


Och på tal om lögndetektorer, jag litar inte alls på dom! Jag tycker det är jätte dåligt att de används för att säkerhetsställa en människans oskuld eller skuld när det gäller brott.

En fullt normal människa som ställs inför något sånt, man får sladdar påsatta på kroppen och en människa ställer frågor och mäter ens puls, vem fan skulle inte bli nervös då?! Även fast man vet att man inte ljuger och säger rätt så stiger ju pulsen. När en människa blir rädd, nervös eller glad så stiger alltid pulsen. Jag tror några få kan kontrollera sin puls så den inte stiger eller sjunker. Men då ska man väll vara väldigt duktig antar jag.

Jag skulle lätt svara fel enligt den som mäter, men bara för att jag skulle vara så himla nervös inför att ställas frågor, ha en maskin som mäter mig och mina svar och hur min kropp reagerar.

I program där man ska synas en liten stund och kunna vinna pengar, visst då kan de användas. Men att besluta om ett brott har begåtts eller inte, då ska de inte ens tanken slå polisen/åklagaren anser jag.

I tvprogrammet Lie to me finns det en man som är en levande lögndetektor, genom att ställa frågor kollar han på kroppsspråket, andningen osv. Jag litar mer på en människa än på en maskin faktiskt.


Vad tror ni? Tror ni att detta funkar?

Och skulle du kunna vara med i ett program där du måste vara ärlig, men kunna vinna pengar på det?


Av bfalk - 4 april 2010 08:02

Alldeles strax ska jag börja gå till jobbet, fick börja en timme senare. Mycket skönt eftersom jag alltid är döende på morgonen..

Nu ska jag bara käka lite, så hörs vi sedan!

Håll utkik efter ett blogginlägg som handlar om lögndetektortest och sånt roligt!

  

Tjing!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards