Alla inlägg den 7 april 2010

Av bfalk - 7 april 2010 20:00

* Häng ut dina sängkläder då och då, dom blir fräschare och alla kusar försvinner. 


* Häng även ut dina kläder, det är ganska onödigt att kasta dom i tvätten - om dom inte är skitiga förstås!


* Tvätta inte jeans för ofta, de tappar färgen och passformen. Under de första 6 månaderna ska man helst inte tvätta dom. Om det bara är lite smutsigt så kan man handtvätta det.


* Om du tvättar hoods för mycket så blir de ofta knottriga av tyget.


* Ha olika, roliga tryck på sängkläderna. Konstigt nog så sover jag gott när jag har rosa sängkläder.. Väldigt flickigt.


* Om det står 30 i maskintvätt så följ det. Jag har krympt alldeles för många linnen och tshirts genom att inte orka tvätta de i 30. Det är inte smart alltså.



* Lämna inte datorn i sängen, den kan lätt tända eld!


* Lägg inte lackleggings i torkskåpet. Om man delar tvättstuga på gatan så är det ofta olika värme i skåpen och om du har otur kan de smälta.


* Köp små påsar till BH:s, då slipper du tvätta de för hand och de klarar maskintvätt.


* Om du är less på ett par jeans så kasta de inte, gör de till shorts! Eller använd de för att lappa andra jeans som gått sönder.


* Använd fläckbortagare om du fått något på dina kläder. Lägg på det ca en timme innan tvätt så är de putsväck när de är tvättade. Jag brukar köpa min på Åhléns.


* Ha alltid en filt eller två nära till hands om du börjar frysa under natten.

Av bfalk - 7 april 2010 16:00


Han pratar om Papa Dee, Josef Fritzl och aborter..

Han är den bästa komikern enligt mig, allt han säger gör att man tänker till och inser att det faktiskt är sant.

KräkBella mår förövrigt bättre men illamåendet kommer och går, ska bara ligga och ta det lugnt i soffan/sängen idag! Och kanske nörda lite på internet såklart :)

Av bfalk - 7 april 2010 15:00

"Oavsett hur mörk situationen är, så är kärlek och hopp alltid möjligt."

/George Chakiris

Av bfalk - 7 april 2010 11:15

  

    

  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards