Alla inlägg den 9 april 2010

Av bfalk - 9 april 2010 22:15

Jag kollade nyss på ett avsnitt av The big bang theory, alltså jag kan inte sluta skratta åt den serien.

Ni bara måste kolla på det här klippet.

Penny ska göra 1000 st blomhårspännen och ber killarna hjälpa henne, Sheldon blir trött och dricker kaffe för att fortsätta vara vaken (trots att han tror att det är knark) och blir jätte hög.

Alltså det är helt underbaart! Jag vet inte om jag tycker det är så himla roligt för att jag är extremt trött, men jag tror det är lika roligt imorgon oxå.

Och så vill jag ha en kille som har en sån där dress som Sheldon har i slutet..


Jag ska skratta åt det här några gånger till, försöka betala några räkningar och sen kanske sova en välförtjänt sömn!

Av bfalk - 9 april 2010 17:15

Sex Pistols Johnny Rotten, Steve Jones, Paul Cook, Sid Vicio

Punk- och modelegenden Malcolm McLaren är död.

Sex Pistols manager hade länge kämpat mot cancern som till sist tog hans liv.

Malcolm McLaren blev vida känd när han anordnade en Sex Pistols-spelning utanför det brittiska parlamentet och bandet framförde den numera kultförklarade punkversionen av ”God save the Queen”.

Malcolm blev 64 år.


Att ha varit manager till ett band som Sex Pistols kan inte ha varit lätt, men jag tror säkert att han bidrog mycket till deras stil, musik och verkligen hjälpte dom fram. Han blev även tagen av polis genom att ha hjälpt bandet att spela på en båt på Themsen.

Nu när McLaren har dött har lite av historien dött, lite av punken. Men som alltid så lever historien vidare, som minnen.

Nu blir det verkligen fest där uppe med Sid Vicious ;)

Vila i frid Malcolm.

Av bfalk - 9 april 2010 15:00

Goatbridge har slutit ett bokningsavtal med Nicke Borg när han nu efter 20 år som huvudsaklig låtskrivare, frontman och grundare av Backyard Babies väljer att starta ett soloprojekt. Nicke Borg utvecklar:
- Ända sedan jag som liten satt med min fars, då gigantiska, akustiska gitarr har fascinationen för "singer/songwriters" ständigt varit närvarande. Förebilder som Elvis, Johnny Cash, Steve Earle, Rolling Stones, Guns N´ Roses och Social Distortion har inspirerat mig att skriva musik som jag alltid längtat efter att spela in och framföra live.


Projektet är döpt till Homeland och kommer till att börja med att göra ett fåtal exklusiva framträdanden till sommaren med världspremiär på Peace & Love festivalen i Borlänge. Nicke Borg avslutar:
- Min vision är att Homeland ska bli ett levande projekt där genrer blandas utifrån vilka musiker, gäster eller vänner som medverkar.

Av bfalk - 9 april 2010 06:42

Ja vad gör jag vaken nu? Det undrar jag med. Tydligen så skulle jag jobba idag, något som ingen har berättat. Först blev det missförstånd och människan som jag skulle jobba för skulle inte alls ta ledigt, men nu blev det jobb ändå. Fick veta det igårkväll och då fick jag även göra matlåda och sånt skit. Jaja, det blir några timmar iallafall. Jobbar halvdag (8-14.30).

Nu ska jag dricka upp mitt te!


Puss

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards