Alla inlägg den 14 april 2010

Av bfalk - 14 april 2010 23:00

 

   

   

   

   

     

Av bfalk - 14 april 2010 17:00

Jag har precis städat mitt rum, IGEN. Känns som man inte gör annat. Jag har även rensat kläder, en hel hög. Högen borde anses vara normalt intag av kläder för en person, men fortfarande så syns det inte i mina garderober. Jag tror jag ska kasta allt och gå naken!

*

Jag fixade mig lite innan jag startade och då började jag fundera på saker som människor sagt till mig, oftast är det killar som sagt det.

Deras (eras) ideal måste ha förändrats drastiskt. De flesta killarna nuförtiden säger till mig att de vill ha en tjej som ska gå osminkad, inte stajla upp sig alls - för det är fult. Att vara sminkad innebär att man har dåligt självförtroende och bara vill visa upp en annan sida, en sida man egentligen inte är.

Som tjej så måste jag ju bara säga emot sånt. Nu kan jag ju inte tala för alla brudar här i Sundsvall eller världen men de flesta tjejer sminkar sig för sin egna skull, för att de tycker att det är fint. Visst finns det tjejer som sminkar sig bara för att de tror att de är fula utan och inte vet något annat.

Jag sminkar mig för jag älskar det, jag har mycket bättre smink nu än när jag var yngre och jag tycker själv jag blir lite finare. Men jag kan lika gärna gå osminkad. För jag är nöjd med mig själv. Inte bryr jag mig om andra brudar, hur dom ser ut, sminkad eller osminkad. Om man är hyffsat nöjd så brukar man oftast bara bry sig om sig själv och sitt eget yttre. Och är det inte ett plus i kanten att man kanske fixar till sig istället för att bara skita i allt?


Men att ha ett krav att en tjej ska vara ostajlad förstår jag inte riktigt, är det för att andra inte ska kolla på henne?

Fan, låt oss tjejer sköta oss - ni brukar ju stå i oändlig tid till att fixa frillan, kolla så skosnörna sitter rätt, fundera på om skjortan ska vara ute eller inne i byxan..

Av bfalk - 14 april 2010 11:00

  

Nej, det är tydligt. Aldrig får jag som jag vill, aldrig får man vara glad.

Bitter som ett riktigt mongo.

Jag mår bättre idag, jag vill gå på The Umbilical Brothers. Jag trodde vi skulle gå. Men som vanligt blir jag besviken och det blir inget. Fan, jag borde ju vara van vid det här laget och anta att det faktiskt blir såhär varje gång.

Jag fattar inte hur jag ska överleva i denna lägenhet senare.


"Vi åker så du inte blir ledsen" Det är precis man behöver höra.

Aja, det hade ju kunnat vara värre antar jag. Och vi får se vad som händer, kanske blir nöjd tillslut ändå!

Och sånna har inlägg är jätte tråkiga och bara bittra att läsa för er, för så brukar iallafall jag känna. Ryck upp dig förfan och se det goda i allt.

Jag har fått Slash's skiva oxå (tack Fredrik), ska lyssna lite på den och kanske återkomma med en liten recension.


Föresten, drömde om ormar hela tre gånger inatt. Varje gång vaknade jag, satte mig upp i sängen och skrek. Slog med benen och armarna för jag trodde de var i sängen. Usch, otäcka djur det där. Tydligen betyder det otur att drömma om dom. SEDÄR. Nej, jag är inte bitter. Snart går det över.

 

Puss.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards