Alla inlägg den 16 april 2010

Av bfalk - 16 april 2010 16:00

Om pengarna tillåter och jag kan ta ledigt eller är ledig så måste jag bara till Gävle i sommar!

Getaway Rock Festival äger rum där 8-10 juli, med band som Motörhead, Mustasch, Corroded, Crucified Barbara, Megadeth och SLASH.

Mannen med stort M. Han är en ikon för mig, jag har tänkt hela det här året att jag så gärna vill se honom. Nu har jag kanske chansen? Fyfan vad ballt det skulle vara.

Biljetterna går på runt en tusing, och eftersom jag älskar musik, konserter så skulle det ju lätt vara värt det. Jag villjagvilljagvill!


”Slash är för många den ultimata gitarrhjälten. En perfekt kombination av okontrollerad rock n’ roll och musikalisk perfektion. One in a million är en fras som kanske känns sliten, men i det här fallet är helt berättigad”, säger en stolt Tomas Jernberg, festivalgeneral för Getaway Rock Festival.

 

”Slash är en av männen som skapat vår tids största hårsrocksband, hans låtskriveri och gitarrspel ligger till grund för Guns n’ Roses framgångar, men med tanke på att han just idag ligger etta på den svenska albumlistan så bevisar han också att hans storhetstid som artist är långt ifrån över. Det är därför extra kul att kunna bekräfta Slash enda Sverige-spelning i år till Getaway Rock, fortsätter Jernberg.

Av bfalk - 16 april 2010 11:15

Som alla vet så älskar jag ju Snabba Cash, och ena huvudrollen JW (som spelas av Joel Kinnaman). Igår läste jag att rättigheterna till filmen har släppts till USA och den som ska spela JW blir Zac Efron (fjolldisney filmer och 17 again) som också är producent för filmen. Och hur fel är inte det här? Jag har sett fram emot att se remaken på filmen med amerikanska skådisar, men nu är jag inte lika säker.

Jag har aldrig gillat Zac Efron och jag gillar han inte direkt mer nu, jag tycker inte alls han passar i rollen som JW. Visst, han är en helt vanlig kille med stora problem men det känns inte riktigt rätt att sätta in ett baby face i den rollen.


Nöjesbladets filmrecensent tror det kommer bli bra med den nya huvudrollsinnehavaren, men att han inte har lika brinnande ögon som Joel. Och det kan jag också hålla med om, man måste nog ha "det" och jag tror inte man kan finna det i någon disneystjärna.

Nu sågar jag detta ner detta till fotknölarna, men det är bara för att jag gillar Snabba Cash så mycket. Har inte de svenska producenterna eller Jens Lapidus något att säga till om? Det är ju fortfarande en svensk film, en svensk bok.

Vem som ska regissera filmen är ännu inte klart, jag hoppas på någon bra så de inte slaktar filmen totalt.


Vem jag skulle vilja ha som JW? Ja, Jim Sturgess skulle nog vara ett bra val.. Han är riktigt bra!


  Joel Kinnaman


Zac Efron är mest känd från ”high school musical”-filmerna.

Zac Efron

Vad tror ni, kan det här bli bra?


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards