Alla inlägg under april 2010

Av bfalk - 27 april 2010 23:45

Igår gjorde jag faktiskt egen mat, hör och häpna! Jag har varit så sugen på gulaschsoppa så jag tog mig i kragen och gjorde det. Nu tänker ni säkert på skolans soppa som smakade ganska mycket skit, men den blev huuuur god som helst!

Så nu mina små puddingar så får ni receptet, om ni oxå vill vara duktiga och laga mat :)

Det här är det 'riktiga' receptet för 4 personer, men jag hade inte lika mycket eftersom jag bara gjorde två portioner typ.

  


Klicka för större bild.

Jag gjorde lite annorlunda, jag kokade först potatisen och la ner den sist i soppan. Sen så hade jag även i timjan, chillisås, persillade, sambal olek och pressad vitlök. Jag hade inga krossade tomater, så jag tog passerade istället.

Hemsidan jag hittade receptet finner du här.

Nu har jag även gjort en ny kategori, tänkte dela med mig av recept. Dock inte så ofta eftersom jag inte lagar mat/bakar hela tiden ;)

 

 


Av bfalk - 27 april 2010 17:00

Alltid när jag börjar lyssna på ett nytt band, eller börja lyssna mer på ett band än tidigare så söker jag på bandet på google. Just för att se om jag har hört alla låtar eller bara för att läsa artiklar om dom.

För några veckor sedan (såklart på natten, då man har som mest läslust) så hittade jag denna artikel om Crashdiët, som är från 2007:

     

Och jag är inte alls förvånad att det här har hänt i Sundsvall. Nu tror jag inte att fördomar och idioter bara finns här, utan de finns ju självklart överallt, i alla små städer och alla stora städer. Men jag tror de syns mer i städer som är mindre och man blir mer utsatt just därför.

Som jag skrivit många gånger förut så hatar jag fördomar, visst har man själv fördomar men oftast blir jag motbevisad eller så kommer jag på vilken idiot jag är som har sånna där tankar om människor som jag oftast inte ens känner.

Att killar som ser ut som dom i Crashdiët blir påhoppade i Sundsvall tycker jag inte alls är konstigt, och visst är det hemskt?

Bara för att man ser ut på ett visst sätt så blir man inte respekterad av alla och jag tycker alla förtjänar respekt oavsett hur de ser ut, sexuell läggning eller nått sånt (bara det är inte är något brottsligt över det hela, det kan diskuteras).

Jag har oftast blivit 'påhoppad' med frågor som varför jag har svart hår, piercingar, hål i jeansen. Och det är ofta medelålders män som gör detta. Försöker göra narr av en och skratta åt ens tatueringar och säga att rockstil är förjävla ful. Nu är det ju så att jag har ganska mycket skinn på näsan och kontrar dessa idioter, men ändå. Jag ska inte behöva göra det. Jag tycker det är så synd att människor ens orkar bry sig, ens orkar öppna käften, att slå någon för denne har tupperat hår.

Visst har jag självklart mött fördomar hos tjejer, men då är det mest att de kollar argt. Och det får dom göra hur mycket dom vill, om dom känner att de orkar slösa energi på just det.

Det jag tycker är väldigt konstigt är att det är oftast medelålders kvinnor/män som snackar skit, sprider rykten och hoppar på folk för hur de ser ut. Jag blir så jävla förbannad på er, jag trodde man blev mogen nån gång i livet faktiskt. 


Jag vet inte om män generellt sätt tycker att killar/män med rockstilen konkurrerar ut dom, eftersom mååånga tjejer gillar den stilen på killar. De flesta killar med rockstil som jag har träffat har väldigt bra självförtroende och det syns ju självklart, och det kan ju inte männen som kommenterar/misshandlar dessa killar ha?

Om man mår bra med sig själv, trivs i sin omgivning så bryr man sig inte hur andra ser ut eller hur de väljer att leva sina liv. Och jag tror nog att om en människa mår dåligt eller gör dumma saker så rycker familjen in, inte ska en helt okänd människa bry sig om det...


Jag tycker det är så tråkigt att sånt här händer, mest tråkigt om det gäller ett band som blivit utsatt. Jag är säker att Crashdiët inte är så sugna på att komma till Sundsvall och spela, för det var några idioter som förstörde deras kväll.

Det finns så mycket fördomar här i min lilla stad, även fast mycket har blivit bättre, men det finns ju alltid kvar.

Om alla bara kunde sköta sitt eget liv så kanske jag skulle trivas med att bo här.

*


Klicka här för att läsa hela artikeln.



Av bfalk - 27 april 2010 12:15

Jag har tappat det där stora intresset att blogga, att visa er saker som jag gillar. Men det kommer nog tillbaka, detta beror nog mest på att jag har en sån stor oro i min kropp just nu. Att rabbla upp vad allt detta är skulle ta en evighet och era små ögon skulle inte orka läsa. Men en sak är att min underbara katt Fritz är borta, han har inte setts till sen i torsdags. Fanå. Han är min bebis, fast i kattform. Den där tokiga dumma katten stog mig så nära, enda in i hjärtat! Håll tummar och tår att han kanske,kanske kommer tillbaka..


Ja jag har inte hunnit att göra nånting idag. Vaknade för kanske en halvtimme sen, av en dröm som jag helst inte vill drömma om. Drömde att mamma var gravid, tvingade ner henne på stan när hon egentligen skulle föda. Haha, är man inte gullig?

När jag vaknade av den drömmen insåg jag att det kanske var dax att gå upp.

Jag får se vad som händer denna dag, det hände inte så mycket igår heller. Känns som jag inte orkar göra så mycket, jag har väldigt ont i min kropp.

Medans jag trycker på tangenterna så funderar jag på vad jag ska göra på valborg, första gången jag är väldigt osäker. Jag ska iallafall jobba på dagen, det bestämdes igår. Sen får jag väll se vad som händer.. Jag är sugen på krogen, men man vet ju aldrig om det kommer vara mycket folk där osv. Jaja, det löser sig nog :)


Nu måste jag käka lite frukost, ska försöka klura ut några roliga inlägg till er gull!

PUSS!

Av bfalk - 26 april 2010 19:00

"Om det inte fanns något helvete, skulle vi vara som djuren. Inget helvete, ingen värdighet."

/Flannery O'Connor

Av bfalk - 26 april 2010 13:15

"Mikael Stahre har sagt upp sig som AIK:s tränare och lämnar allsvenskan för att ta över den grekiska klubben Panionios. AIK:s sportchef Björn Wesström tar över som tränare med omedelbar verkan. ”Det finaste jobbet man kan ha i Fotbolls-Sverige”, säger Wesström."

Idag fick alla AIKare veta att tränaren Mikael Stahre ska sluta som tränare i AIK. Det här tycker jag är väldigt tråkigt, för jag har stor respekt för Stahre och jag skyller inte på honom trots den usla starten den här säsongen.

Jag vet vad han kan och vad han lyckats med, att vinna tre titlar första säsongen som tränare är ju sjukt. Något som ingen annan lyckats med.

Jag kommer sakna dig väldigt mycket!

Trots detta är jag glad att sportchefen Björn Wesström tar över, han kan nog detta väldigt bra.

Läs mer här.


Av bfalk - 25 april 2010 20:24

I fredags åkte jag till ica för att hämta ut ett paket från HM, men tyvärr var det inte allt. Jag väntar fortfarande på ett par skor och armband.

Det här fick jag iallafall (minus två linnen, orkade inte ta bort plasten på dom):

             

Klicka på bilderna om ni vill ha dom större.

 

(Hatten köpte jag för jag kom på massa olika sätt att göra den snyggare, kommer jag ihåg det? Nej. Ena bandet på BHn är borta för jag hade den i fredags. Och brillorna har jag ju redan, dock är desssa lite större. Om någon vill ha dom, så hojta till!)

Av bfalk - 25 april 2010 17:19


Lyssnade på den här låten flera gånger igårkväll, KISS har verkligen lyckats med deras senaste platta! Jag tycker den här låten är bäst, videon visar även hur deras shower ser ut. Mäktigt var ordet.

Tur att man hade chansen (och turen) att se dom i Sthlm! :) Ett väldigt bra minne som ni säkert kan tänka er.

Nu ska jag nynna vidare på den här låten ("I still remember when I saw your face across the roooooom..!")

Av bfalk - 25 april 2010 15:43

En ganska seg, tråkig dag. Precis som alla söndagar. Har suttit i solstolen och degat mest idag, läst lite skvallertidning. Nu kollar jag på Gais - Kalmar matchen.

Idag ska vi grilla igen, hoppas på liite godare mat denna dag, haha.

Knäppte lite bilder idag oxå, de syns att våren är på gång. Synd bara att det ska blåsa hela tiden, det är inte sådär jätte skönt.

Nu ska jag slänga mig ner i soffan och dega ännu mer!


  

   

   

   

       


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards