Alla inlägg den 2 maj 2010

Av bfalk - 2 maj 2010 18:00

Jag tror det är en Guns'n'Roses dag idag, just nu känns det som att musiken är det enda som är bra idag. Dagen har gått från dålig till total katastrofalt dålig. En kuk-dag helt enkelt!


Den som laddade upp videon har tydligen suttit och klistrat ihop den, väldigt bra tycker jag! Låten har jag haft på huvudet sen i fredags.. Och ja, även den är ju bra. Axl och Slash när de var som bäst, synd att de är bittra fiender idag.

Av bfalk - 2 maj 2010 14:34

Jag trodde faktiskt AIK skulle kunna vinna. Men icke. Nu ligger de på kvalstrecket, är så jäkla nervös inför framtiden.

Nu är jag bitter, kommer antagligen vara det hela dagen och kvällen. Tur att Staffan köpt popcorn och Trocadero till mig så jag kanske kan tröstäta. Och bli fet(are).

Fanfan, såhär kan jag beskriva hur jag känner, för er som inte riktigt förstå min kärlek till AIK och varför jag mår så dåligt när de förlorar: tänk er att ni är jätte kära i en kille/tjej, denne person visar ibland att han/hon känner likadant men dissar er likförbannat när ni tror ni har nått på gång. Typ så. Sparkar när man ligger. Jag är så fruktansvärt kär i AIK och har så många känslor så klart att man blir jätte ledsen och arg när det inte går som man vill för sitt lag.


Och inget kan man göra heller. Bara kolla på och få självmordstankar (nu tog jag väll i, men just för stunden så känns det så).

Nu ska jag tvätta hela dagen och städa på mitt rum. Det är kaos igen.

 

Puss.

Av bfalk - 2 maj 2010 14:15

* Måla genomsklingligt nagallack som bas, måla färgen och sen genomsklingligt igen. Färgen håller mycket längre.


* När du smörjer dina händer, kom även ihåg dina naglar och nagelband.


* Använd remover när du tar bort dina lösnaglar. Jag är jätte dålig på just detta men mina riktiga naglar tar verkligen stryk om jag tar bort dom på egen hand och det tar oftast 1-2 veckor innan de ser bra ut igen.


* Använd en bra fil, jag har en sån med fyra olika sidor och den är verkligen jätte bra. Men fila inte för ofta, den tunna nagelytan kan skadas.

 

* Har du inte råd att göra fransk manikyr på någon salong så är det lätt att göra det hemma. Det är väldigt pilligt men det är värt mödan! Köp bara tippers för att få en vit yta. Jag brukade göra fransk manikyr väldigt ofta förut, det är ju skit snyggt!


* Bit eller riv inte på naglarna. Om du biter på dom så kan du köpa ett speciellt genomskinligt nagellack (stopp och väx) som smakar väldigt äckligt. På så sätt så kanske du slutar bita på naglarna.


* Ha på dig vantar när det är kallt ute, det är inte bara bra för naglarna utan hela händerna. Vi som har lyckan att bo i Norrland kan lätt råka ut för köldskador på händerna.


* Peta inte med vassa föremål under naglarna - använd nagelborsten istället.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards