Alla inlägg den 4 maj 2010

Av bfalk - 4 maj 2010 22:46

  

Som jag har tjatat som jag har bett.. Nu äntligen har jag Spotify, jag är nog den sista som får detta program på min dator.. Och av alla människor så är det en sillstrypare som ger mig det, haha!   (Detta betyder dock inte att jag gillar Göteborg, BÖR JAG TILLÄGGA!)

Iallafall: tack Marcus, babyyyy! Den bästa sillstryparen.

Nu ska jag lyssna lite på musik sen krypa ner i sängen, förhoppningsvis kunna somna tidigt (yeah right). Jag streckläser dessutom Intresseklubben, jag som inte trodde jag brydde mig om "kändisar" i Sverige..


Puss.


Av bfalk - 4 maj 2010 20:45


"16-årige Donnie är inte direkt den typiske amerikanske tonårskillen, han ser underliga saker och möter en man i kanindräkt som heter Frank. Frank säger att världen kommer gå under om 28 dagar, 6 timmar, 42 minuter och 12 sekunder. En natt havererar en flygplansmotor ner i Donnies hus men eftersom han tillfälligtvis gick i sömnen just då undkommer han incidenten med livet i behåll. Av kaninklädde Frank får han veta att han nu fått en annan, högre mening med livet.

 

Donnie har känslomässiga problem och går i sömnen under en slags trans, kaninen Frank säger åt honom vad han ska göra. Donnie blir intresserad av tidsresor p.g.a Frank och han letar efter svar på livet som knappt finns."

*

Detta är en film som alla måste se, fast man kanske inte förstår den första gången utan måste se den flertal gånger. Jag har sett den kanske 3-4 gånger och jag tycker verkligen om den! Men trots det så får jag lite obehag i kroppen, jag tycker kaninen Frank ser läskig ut och Donnie (Jake Gyllenhaal) är så knepig så man får rysningar i kroppen. Men det är bra på något sätt, för Gyllenhaal är så otroligt bra i rollen! Man ser honom knappt, men han spelar in många filmer som verkligen berör.

Donnie pendlar mellan förnuft och galenskap, vad som är sant och inte. Frank får mer och mer övertag och tillslut måste Donnie välja hur han ska göra.

Det gamla talesättet ”It’s all in your head” stämmer ruskigt bra till den här filmen...


Jake Gyllenhaal är förövrigt aktuell med en ny film - Prince Of Persia.

Av bfalk - 4 maj 2010 17:00

Jag lyssnade mycket på Shwayze förut, jag älskar verkligen låten Buzzin. Nu fick jag för mig att lyssna på dom igen, och fann en video jag inte sett!

Åh, så jäkla bra! Jag älskar Cisco Adler, lite whitetrash och starfucker men vafan, han har fortfarande härlig röst!

Man blir inte alls sugen på fest när man ser videon..

Lär lyssna på den här många gånger ikväll, jag föll för den så att säga.

Enyoy!


 

 She just looked up at me and said:

 

Take me in the bathroom
Take my clothes off
Make love to me up against a dirty wall
‘Cause I can’t wait to get you home
..

Av bfalk - 4 maj 2010 16:30

  

Jag har inte alltför mycket att berätta för er mina sötnosar, jag slappar som bara den denna vecka för jag jobbar 8-21 fre,lör,sön till helgen.. Och detta innebär såklart att jag måste göra 6 matlådor.. Tur att jag börjar få lite skillz med matlagning, ikväll ska jag göra citronkyckling till middag och en till en matlåda. Jag har även blivit bra på att käka frukost, lunch och middag fast det blir lite sent.. Men så länge man äter, eller hur?


Jag sitter här och tänker på sommaren, undra hur den kommer bli. Jag har inga planer alls, förutom två trippar till Stockholm. Och jobba hela sommaren, skönt att få vara heltidsanställd :) Efter sommaren ska jag försöka få något slags jobb där, utan att behöva vara vikarie..

Jag längtar till att få se Iggy Pop. Idag i AB dissade de hans skinn såg jag, gubben är 63 år, inte konstigt att skinnet tar stryk? Han är och kommer alltid vara den fränaste gubben i mina ögon och då gör det inget att skinnet hänger. Jag vill oxå vara sådär frän när jag blir gammal.

Jag har verkligen inget att berätta mer än detta.. Det kommer roligare inlägg senare!

  

                                                  
                       

Av bfalk - 4 maj 2010 14:30

MOBILE JEWELRY


Igår kom Backyard Babies nya tshirt:"Them XX tour", såklart att jag beställde den! Jag tog även ett smycke till mobilen, om min mobil på något sätt kan bli snyggare så hjälper väll smycket antar jag..

Detta gick på ungefär 200 kr och kommer från deras shop.

Och om vanligt måste jag tacka Deaf and Dumb, det är nog ett av de bästa företaget och sidorna som jag har beställt ifrån :)

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards