Alla inlägg den 16 maj 2010

Av bfalk - 16 maj 2010 20:00

Nu har Danko Jones släppt sin femte skiva, Below the belt. Jag har precis lyssnat på den, den är lika rå och hård precis som de andra skivorna. Den är lika inspirerad av sex, rock och hårda ord, den är så nära Danko man kan komma.

Jag älskar hans röst, gitarren och den hårda basen och trumslagen. Det ska gå snabbt och vara svettig rock och det lyckas bandet återigen med!

Mina favvolåtar så här långt är första spåret I think bad toughts och Apology Accepted.

Danko Jones har gjort sig känd för sina utmanande texter och sitt unika sound, han gör iallafall inte mig besviken på den nya plattan. Dock så måste jag ju verkligen lyssna in mig på den, som med alla skivor.


Jag förväntade mig inte så mycket av skivan, jag antog att den skulle låta som jag ville. Jag hoppas att jag får se Danko Jones live någon till gång.. Om du ska på någon festival i sommar måste du se honom och resten av bandet! De spelar på Siesta, Peace and Love och Putte i parken.

 

5/5

 

Av bfalk - 16 maj 2010 16:15

Fick ett mail med två bilder från brorsan, vi sitter på en krog efter att ha sett Sundsvall hockey möta AIK. Vilket minne jag har va? Det var nog 1,5 - 2 år sedan. Det var precis efter att jag överlevt den hemska sjukdomen jag fick dras med i två månader. 


"Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone."


  

    

Av bfalk - 16 maj 2010 10:45

Åh jävlar anamma! Har precis kommit hem från jobbet.. Jag har vandrat hem, tog lite över en timme. Var tvungen att gå förbi ica för att inhandla det senaste skvallret samt sånna där blanddrycker, 20 kr för 5 st.. Har huur många som helst i skafferiet, bra att ha på jobbet oxå.

Det var lite sisådär att jobba igår när det var väldigt fint väder ute, men tur att det finns solstolar och att det var lugnt. Satt där ute mest hela dagen med min Slash bok :) Jag hoppas att ni mina vänner, har haft en trevlig helg. Och om ni suttit på uteservering med vin/cider/öl i eran hand vill jag inget veta..!


Nu ska jag snart göra pasta med skinksås, blev grymt sugen på det. Sedan så ska jag nog städa lägenheten, detta gör jag inte för att jag vill utan för att hålla mig vaken. Jag har gått upp runt 6 många dagar nu och idag var inget undantag, jag måste försöka hålla mig vaken så jag inte somnar, haha.

Så fort jag käkat ska jag sätta igång, med musiken på högsta såklart!

*

På tal om ingenting fick jag en väldigt intressant kommentar i mitt inlägg "Varför kan vi inte bara se ut som vi själva vill?", jag tänkte till och det kanske låter som att jag vill att alla ska acceptera mitt utséende som jag har medans jag inte accepterar deras, eller deras åsikter. Nu måste jag notera att jag självklart respekterar alla (om de respekterar mig naturligtvis, det är så respekt föds anser jag), alla har självklart rätt till en åsikt när det kommer till utséende. Alla gillar inte hur jag ser ut, men whattaheck! Alla kan inte göra det, eller hur?

Men inlägget grundades mest på hur Martin behandlades av företaget, hur han fick sparken för sina tatueringar. Och då fokuserade jag på det.

När jag skriver sånna här saker så låter jag bara fingrarna skriva, jag kanske läser det en gång innan jag lägger upp det. Ibland kan missförstånd uppstå.

Så, nu vet ni det!


Nu ska jag nog börja laga lite mat, det kurrar i min mage..

Puss!

  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards