Alla inlägg den 17 maj 2010

Av bfalk - 17 maj 2010 20:30

"Erfarenhet är en brutal lärare, men du lär dig. Herregud, vad du lär dig."

/C.S. Lewis

Av bfalk - 17 maj 2010 19:45

Nu har jag äntligen köpt den här boken, Keith Richards biografi. Jag har beställt den två gånger men båda gångerna har den varit slutsåld och inte kommit.

Det blir nog till att läsa detta såfort jag läst ut Slashboken!

  


"Keith Richards är en av rockhistoriens störste rumlare och samtidigt en stilbildande gitarrist och Rolling Stones hjärta och själ.

Victor Bockris klassiska biografi presenterar världens mest elegant nergångna människa och är baserad på exklusiva intervjuer med Keith Richards och personer i hans absoluta närhet. Här får vi full inblick de stormiga kvinnoaffärerna, sprit- och heroinmissbruket, livet med familjen och maktkampen och turbulensen inom Rolling Stones.

Här passerar även stjärnorna revy, alla från Marlon Brando och Tom Waits till Gram Parsons och Chuck Berry."

Av bfalk - 17 maj 2010 17:20

Hej sötnosar! Nu sitter jag på stan och väntar på morsan och staffan, perfekt tillfälle att blogga lite så tiden går.Idag har jag promenerat till jobbet, fick ju jobba i 4 timmar eftersom de som var där skulle på möte. Det gick ju bra eftersom det inte var lång tid direkt.Jag blev sjukt sugen på cider eftersom det är sånt bra väder, så nu blev det en afterwork :)Nu ska jag bara njuta!Puss!

Av bfalk - 17 maj 2010 10:15

Åh satte nästan hjärtat i halsen!

Ronnie James Dio är död. Han drabbades av magcancer och det blev tillslut hans död, han blev 67 år gammal.


Lanserade djävulstecknet Ronnie James Dio blev 67 år gammal.

Lanserade djävulstecknet. Hårdrockslegenden med den stora rösten gjorde sin italienska farmors spretande pek- och lillfinger till djävulstecknet.

 

Ronnie James Dios karriär i urval:

Elf Inledde som Electric Elves i slutet av 60-talet, bytte namn när de fick skivkontrakt. Gav ut tre album fram till 1975 när bandet upplöstes.

Rainbow Bildades 1975 av Deep Purples gitarrist Ritchie Blackmore och Ronnie James Dio. Dio lämnar gruppen 1978.

Black Sabbath Dio tar över efter Ozzy Osbourne 1979. Medverkar på albumen ”Heaven and hell”, ”Mob rules” och ”Live evil”, men lämnar bandet 1982. Han återvänder 1990 och sjunger på ”Dehumanizer” 1992.

Dio Bildades 1982, ses som Ronnie James Dios soloprojekt. Albumet ”Holy diver” sålde platina i USA. Tionde och sista plattan ”Master of the moon” gavs ut 2004.

Heaven and Hell 2006 bildar Dio, Tony Iommi, Geezer Butler och Vinny Appice, som alla spelat i Black Sabbath, bandet Heaven and hell uppkallat efter den klassiska Sabbath-skivan. På Black Sabbaths samlingsplatta ”The Dio years” 2007 ger de ut tre nyskrivna låtar. Bandet spelade på Sweden rock 2009. Var bokade till Sonisphere i Stockholm den 7 augusti, men ställde in på grund av Ronnie James Dios sjukdom.

*

Sagt om Ronnie James Dio:


Mötley Crüe-basisten Nikki Sixx: ”Jag kan fortfarande se honom stå framför 100 000 i publiken och sjunga ’Man on the silver mountain’ och jag minns rysningarna längs ryggraden. Han var en av de vänligaste jag någonsin träffat och hans talang var så mycket mer än inspiration för så många av oss. De av oss som hade möjligheten att lära känna Ronnie kan berätta vilken underbar och passionerad man han var.”


Slash: ”En av de bästa heavy metal-sångarna nånsin. Ronnie dog 7.45 på morgonen, men hans musik kommer att leva för alltid.”


Iron Maiden: ”Vila i frid – en legend.”


Information/bilder taget från artikel ur AB.

*

Jag som skulle se Heaven & Hell på Sonisphere.. Jäkla surt.

Vila i frid, Dio! Rocka loss där uppe!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards