Alla inlägg den 21 maj 2010

Av bfalk - 21 maj 2010 19:00

Nej jag kan inte sitta och deppa. Det blir vin och konsert ikväll trots allt! :)

Jag ska på en liten klubb som heter Pipline här i Sundsvall och se bandet Oh My!

Jag ska försöka ta med mig kameran..

Snart kommer brorsan som ska käka här och så, det ska bli riktigt kul att träffa honom igen, det var ett tag sen nu.

Ni får ha en trevlig kväll mina sötnosar!



Av bfalk - 21 maj 2010 16:00

Jag råkade bara se en video med dom, en ren slump. Sen var jag fast.

Som det oftast är när jag möter ny musik.

Jag har lyssnat på The Dead Weather i flera dagar nu och kan inte få nog!

Det är en skum blandning av rock och lite pop, det är konstig musik men det är det jag gillar. Alison Mosshart och Jack White är perfekta tillsammans. Jag älskar soundet av att det är som gammal musik som spelades in på 60-70talet.

Mitt nya favvoband helt klart!

De har gjort två album:

Sea Of Cowards, 2010

Horehound, 2009


Du borde lyssna på - Treat me like your mother, Hustle and cuss, Blue blood blues, I cut like a buffalo och Hang you from the heavens.

 

 

The Dead Weather är ett amerikanskt rockband, bildat 2009 i Nashville, Tennessee. Det består av Alison Mosshart (känd från The Kills), Jack White (The White Stripes, The Raconteurs), Jack Lawrence (The Greenhornes, The Raconteurs, Blanche) och Dean Fertita (Queens of the Stone Age).


Historia

The Raconteurs och The Kills turnerade tillsammans i USA under sommaren 2008. I slutet av turnén begränsades Jack Whites sånginsatser av bronkit och The Kills sångerska Alison Mosshart fick då sjunga flera av hans sånger med The Raconteurs. Detta ledde till att de senare bildade The Dead Weather, med Raconteurs-basisten Jack Lawrence och Queens of the Stone Age-gitarristen Dean Fertita, som också turnerat med Raconteurs under 2006. White spelar i bandet trummor, för första gången sedan sin tid i Goober and the Peas.

...

Av bfalk - 21 maj 2010 15:00

  

Av bfalk - 21 maj 2010 13:00

Helvetesjävlasughäst vilken kväll det var igår. Det var längesen jag var med om något liknande. Skratt och roligt, för att sedan bytas ut mot skrik och skit. Man ska inte vara alltför personlig på bloggen men..

Det här kommer sluta illa.

Tur att man inte har några konstiga saker i hjärnan så man får ett psykbryt och hackar ihjäl någon.

Det skulle just vara snyggt.

 

Idag är jag deppig. Jag hatar att vara deppig. Jag är inte en deppig människa men när det kommer in i min kropp så är det som jag inte varit annat än deppig i mitt liv.

Om man ändå bodde på en öde ö, tillsammans med en krabba eller nått.


Jag vill inte gå på konsert ikväll, men får se hur det blir. Brorsan skulle tydligen komma på middag ikväll, det blir nog kul.

Så, nu ska jag surfa vidare, lyssna på music och deppa vidare. Det är en sån dag idag.

Jag måste rycka upp mig.

Puss.

  

 


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards