Alla inlägg den 23 maj 2010

Av bfalk - 23 maj 2010 21:00

"Det är inget fel med att skjuta så länge rätt människor blir skjutna."

/Clint Eastwood

 

Av bfalk - 23 maj 2010 18:55

Grattis Sverigepojkarna som vann brons nyss!


 

Det känns gott, men det hade varit sjukt nice om dom kommit i final istället.

Men det är ändå bra att de tog en bronsmedalj, såklart!

Av bfalk - 23 maj 2010 18:17

  

  

  

  

Av bfalk - 23 maj 2010 16:25

.. I fredags!

 


Mitt zoomfinger gör videon ganska dålig men ljudet är skitbra tycker jag! :)


Av bfalk - 23 maj 2010 14:00

..Kollar jag på Jersey Shore! Ett av alla konstiga program som går på MTV, men jag kollar ju, så det måste ju roa mig på något sätt..

Jag är kär i Vinny, kanske därför jag kollar..


Jag sitter just nu i fåtöljen, den har Staffan tagit hit och den är så sjukt skön att sitta i! Försöker att inte spy oxå, mår jätte illa idag. Jag har ingen aning om varför, men å andra sidan så blir jag inte klok på min kropp.

Jag har precis pratat i telefon jätte länge med Papi mi :) Han ville umgås idag men jag vet inte.. Jag är verkligen inte rolig när jag mår dåligt, men jag vill ju väldigt gärna träffa han. Ska vänta i någon timme så kanske jag mår bättre.


Det regniga vädret som har nått Sundsvall idag gör ju en inte piggare direkt, jag skulle helst vilja sova bort dagen idag. Alltså söndagar är alltid mindre roliga, det slår aldrig fel.

Nu ska jag proppa i mig massa vitpeppar så illamåendet kanske försvinner!

Puss.

  

Av bfalk - 23 maj 2010 00:00

Jag råkade visst fastna vid datorn, men nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på The L Word :)


I början var jag skeptisk till den här serien, jag trodde det skulle vara fjantigt tjejtjaffs, kärleksmys och sådant. Men jag blev positivt överaskad! Här snackar vi inte om brudar som liknar de i Sex and the city med ett glammigt liv, här är det problem, tårar, kärlek, sex. Och den känns mer äkta än Sex and the city, att dessa kvinnor faktiskt finns (de behöver ju nödvändigtvis inte vara gay för det).


The L Word var en TV-serie som porträtterar en grupp homosexuella kvinnor, deras älskare och vänner.

 

Serien inleds med att den nyexaminerade journalisten Jenny Schecter flyttar till Los Angeles för att bo med sin pojkvän Tim Haspel. I den stora staden lär hon sig känna en lesbisk bekantskapkrets och inser nya saker om sig själv. I kretsen finns bl a. paret Bette Porter (poträtterat av Jennifer Beals) och Tina Kennard (Laurel Holloman) som försöker skaffa barn, men allt går inte som planerat. Dana Fairbanks (Erin Daniels), en känd tennisspelare, vill komma ut officiellt men vågar inte på grund av rädsla för sin karriär, medan Alice Pieszecki (Leisha Hailey) lessnar på allt lesbiskt drama och går över till en självidentiferad lesbisk man vid namn Lisa. Shane (Katherine Moennig) håller inte på med förhållanden.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards