Alla inlägg den 3 juni 2010

Av bfalk - 3 juni 2010 19:45

..Blev såklart Slash!

Jag var såklart med och röstade på honom och nu har AB utsett honom som den bästa gitarristen med hjälp av röster från svenska folket.

"– Inte alltid snabbaste gitarristen, men bättre känsla i gitarrspelet finns inte, skriver signaturen malmbergsbon, 16, i sin nominering.

Det är en beskrivning som många av er var överens om."


  

*

Saul Hudson, 44, blev känd som den hattbärande gitarrtrollkarlen Slash i rockbandet Guns N' Roses.

De slog igenom under slutet av 80-talet och regerade under stora delar av 90-talet med låtar som ”Sweet Child o' Mine” och ”Paradise City”.

Efter att ha lämnat bandet 1996 var Slash involverad i flera olika projekt – bland annat Velvet Revolver. I år släppte Slash sin första soloplatta – med den avslöjande titeln ”Slash”.

Den 10 juli kommer han till Getaway Rock Festival i Gävle.

Av bfalk - 3 juni 2010 13:15

Igår läste jag i Sundsvalls Tidning att VOLBEAT kommer, fattar ni. Jag fattar det inte. Eller gör jag. Nä. Fattar inte hur de ska få plats i en liten sporthall heller. Hoppas de river taket.

Det här är den största rockgruppen de tagit hit på senare år, så jävla grymt!!!

Nu är det bara på att hoppas man får en biljett så får man se dessa grabbar för andra gången. Jag ställer upp som personlig guide till männen i vår 5-minuters-sitesing stad. Såklart.


Jag längtar, åh jag längtar. Men det är låångt kvar, till oktober. Och då kommer även Johnossi hit.



Av bfalk - 3 juni 2010 12:30

  

Nu sitter jag här framför datorn nyduschad och fräsch! Jag har även sminkat mig och sådär, trodde jag skulle till IKEA och andra affärer med dom jag bor med men icke. Tydligen ville de inte följa med mig och hur kul är det att gå själv? Det är nog en av de värsta sakerna man kan göra i min värld, ingen att surra med lixom eller ger en tips. Eller blir less för att man kollar överallt.

Dessutom är jag ganska så trött, kom hem från jobbet vid 9 och även fast jag gick och la mig en timme så går ögonen fortfarande i kors. Så det kanske var lika bra att inte följa med, jag är ju trots allt skittråkig när jag är trött. Sur blir jag oxå. Helst på dom.


Jag tror jag ska slå på en film, fast först nöta dator förstås! Man får lite smått abstinens efter den när man har jobbat, måste jag erkänna..

*

Idag när jag gick från jobbet så tänkte jag på killar. Fast jag tänkte inte på något bra med dom.

På bara några veckor har jag mött några riktiga kärringar till killar, eller män, eller pojkar eller vad man ska kalla dom. Helt otroligt, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Varför det är på detta vis ska jag nu berätta för er. Jag känner nog fler killar än tjejer och det är många som hör av sig och vill umgås, men ibland så jobbar jag, ibland är jag trött. Ibland svarar jag inte så fort på smset som att de vill att man ska göra. "Ååååååh du dissar miiiiiiig!!!" får jag hela tiden till svar när jag säger att jag inte kan eller något. Alltså, när blev dom sånna jävla grinollar?

Mamma säger att det visst finns bra killar i stan, men att de gömmer sig. Ja, bäst för er att börja titta fram ur hörnet ni sitter och trycker i innan jag får något psykbryt på resten av killarna i den här stan. Jesus Krist.

Pojkar, det är jävligt oattraktivt när någon säger att man dissar denne. Så sjukt avtändande. Och det gäller flickor med. Gör inte så, säg inte så. Det är då man inte ens orkar höra av sig själv.


Nog om det.

Jag är sur/arg/less/dra åt helvete med dig - på en tjej som fanns i mitt liv förut. Jag har valt att inte höra av mig till henne för hon betér sig som en idiot, men inte mot mig utan en älskade i min närhet. Om hon kunde våga visa upp sig så skulle löshåret åka av fortare än hon hann säga:vadåååå det är inte mitt feeeeeeel. Åh. Snacka om att avreagera sig på bloggen. Men ni måste veta att det inte finns bara vackra människor runt mig.

Nu ska jag spotta i nävarna och försöka bli lite piggare!


Puss.



Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards